اردیبهشت 6, 1403 2:43 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 چرا تبلت ایسوس هنگ می کند؟
چرا تبلت ایسوس هنگ می کند؟

یکی از مهم­ترین اتفاقاتی که می­تواند برای تبلت شما رخ دهد که خیلی هم آزاردهنده است، این است که تبلت شما هنگ کند. هنگ کردن به این معناست که شرایطی برای دستگاه شما پیش بیاید که دیگر کار کردن با آن مقدور نباشد. اتفاقاتی درون آن افتاده که برای چند لحظه از کار کردن باز می­ ایستد که یکی از مواردی است که اعصاب کاربران را خرد کرده و باعث می­شود تا به دنبال راه­ حلی برای آن بگردند. هنگ کردن یک امر طبیعی در گوشی­ ها و تبلت ­ها است اما اگر این اتفاق بیش از حالت معمول اتفاق می­افتد باید به دنبال راه­ حلی برای آن باشید. در ادامه این مقاله به چرایی هنگ کردن تبلت­ها، راه­ حل هایی که می­ توانید از آن استفاده کنید و تعمیرات آن می­ پردازیم.

چه عواملی باعث می­ شود تبلت ایسوس هنگ کند؟

معمولا عوامل زیادی باعث هنگ کردن تبلت هوشمند شما می شود که در ادامه سعی می کنیم برخی از مهم ترین دلایل را به شما معرفی کنیم تا با شناختن این عوامل، از انجام این کارها پرهیز کرده و عمر تبلت ایسوس خود را افزایش دهید.

پر بودن حافظه رم

حافظه رم همان حافظه ای است که هر آنچه مورد نیاز شما باشد که بخواهید پس از چندی دوباره از آن استفاده کنید را برایتان نگهداری می­کنید. برنامه هایی که بازکردید و نبستید در این حافظه قرار میگیرد. حافظه رم عضو مهمی از تبلت شماست که اگر آن را خالی نکنید و زیادی پر باشد برایتان مشکل ایجاد می­کند. سعی کنید هر برنامه ای را که باز می­کنید ببندید تا مشکل هنگ کردن کمتر برای شما پیش بیاید.

بخوانید  آپدیت کردن آسان گوشی نوکیا

پر بودن حافظه داخلی

معمولا افراد هر آنچه که به آن نیاز دارند، از آن استفاده می­ کنند را بر روی حافظه داخلی تبلت خود نگه می­دارند. در مواردی که خود تبلت حافظه زیادی نداشته باشد از کارت حافظه درون آن می ­توان استفاده کرد اما تبلت ­های امروزی معمولا نیازی به کارت حافظه ندارند چرا که خودشان حافظه­ های خوبی دارند. یکی از عواملی که می­ تواند باعث هنگ­ کردن تبلت شما شود همین پر بودن حافظه داخلی است. عموما مردم عادت ندارند هر آنچه که نمی­ خواهند را از روی تبلت خود پاک کنند و آنقدر این زباله­ ها در تبلت آن­ها انباشته می­ شود که باعث پر شدن حافظه داخلی و هنگ کردن آن می­ شود.

سعی کند هر آنچه نمی ­خواهید را از روی دستگاه خود پاک کنید.

به روز رسانی نکردن سیستم عامل تبلت

اگر برای سیستم عامل تبلت شما به روزرسانی پیشنهاد می ­شود سعی کنید حتما آن را انجام دهید. به روزرسانی کردن تبلت شما اندکی وقت نیاز دارد و دیگر هیچ اما همین وقت کمی که می­گذارید به شما کمک می­کند دستگاه­تان سریع­تر، با آپشن­ های بیشتر و مزایای زیاد دیگری باشد.

تبلت ایسوس

چگونه هنگ کردن تبلت را رفع کنیم؟

در پاراگراف بالا اشاره کردیم که چگونه می­ توان از هنگ کردن تبلت جلوگیری کرد اما اینکه وقتی هنگ کرد چه کار­هایی می­ توانید انجام دهید مرحله است که دیگر نمی­ شود با جلوگیری از پس آن بر آمد. پس ببینیم که چه کار­هایی می ­توانیم انجام دهیم. اول از همه اینکه وقتی دستگاه شما هنگ می­ کند سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و سعی نکنید با دست زدن مرتب به تبلت بیشتر سربار روی آن بگذارید. هیچ کاری نکنید و پس از چند لحظه صبر کردن اگر مشکل برطرف نشد از خاموش و روشن کردن دستگاه خود استفاده کنید تا همه چیز ریست شود. این کار کمک می­ کند عملکرد دستگاه شما بهتر شود.

بخوانید  باتری لپ تاپ شارپ شارپ را چه مدت باید شارژ کنم؟

در این مقاله به مشکل هنگ کردن تبلت پرداختیم، راه­ هایی را بیان کردیم که با استفاده از آن­ها بتوانید از مشکل هنگ­ کردن تبلت خود جلوگیری کنید. برای این موضوع راه­ حل­ هایی معرفی کردیم تا هنگامی که این اتفاق می­افتد بدانید که نباید به دستگاه خود فشار بیاورید بگذارید استراحت کند. پس از آن نیز اگر مشکل همچنان باقی بود سعی کنید با امتحان کردن خاموش و روشن کردن دستگاه تان دستگاه را به حالت اولیه­ اش برگردانید. امیدواریم که مطالب مقاله ما مورد توجه­تان قرار گرفته باشد.

آیا می دانید: خرابی از ابخوردگی تبلت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *