اردیبهشت 1, 1403 0:02 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 چرا روی صفحه مانیتور لکه‌های سیاه به وجود می‌آید؟
چرا روی صفحه مانیتور لکه‌های سیاه به وجود می‌آید؟

صفحه مانیتور/ یکی از موضوعاتی که کاربران را خیلی می‌ترساند، مواجه شدن با لکه‌های سیاه ایجادشده بر روی صفحه مانیتور می‌باشد. این مشکل می‌تواند علت‌های متفاوت و متعددی داشته باشد، ترس کاربران از این است که آیا می‌توان ال­سی­دی مانیتور خود را تعمیر کنیم؟ هزینه تعمیر آن چه قدر است؟ آیا تعمیر می‌شود یا نیاز به تعویض دارد؟ به همه این سوال‌ها سعی می‌شود که در این مقاله پاسخ داده شود.

علت به وجود آمدن لکه‌های سیاه روی صفحه مانیتور

در این بخش قصد داریم مهم ترین دلایل ظاهر شدن لکه های سیاه روی صفحه مانیتور را به شما معرفی کنیم.

پیکسل سوختگی

یکی از شایع ترین و مهم ترین علت‌هایی که می‌تواند موجب به وجود آمدن لکه‌های سیاه بر روی دستگاه مانیتور شما شود پیکسل سوختگی است. اما این واژه اصلا یعنی چه؟ پیکسل سوختگی اصطلاحی است که برای وقتی که یک یا تعدادی از پیکسل‌های صفحه مانیتور شما سوخته باشد به کار می‌رود. پیکسل‌ها ریز ترین قطعه‌های تصویر مانیتور شما هستند که با روشن و خاموش بودن تصویر را نمایش می‌دهند. در راستای نمایش تصویر، کارکرد زیاد، ضربه خوردن به صفحه مانیتور، استفاده طولانی مدت مانیتور با بالاترین میزان روشنایی علت‌های شایع سوختن پیکسل‌های مانیتور شما می باشد. در نتیجه‌ی این امر باید به دنبال تعمیر هر چه سریعتر این مشکل باشید چرا که امکان گسترش یافتن این سوختگی در سطح مانیتور شما وجود دارد.

بخوانید  باتری و آداپتور لپ تاپ ASUS

صفحه مانیتور

مشکل در مادربرد مانیتور

پیش از گفتن راجع به این مسئله باید اشاره کنیم که تنها مشکلات حاد و شدید است که باعث می‌شود ایراد در مادربرد تاثیر اینگونه ای بر روی صفحه مانیتور بگذارد. سوختن مقاوت‌های روی برد نیز می‌تواند علت این مشکل باشد.

مشکل در ماتریس مانیتور

ماتریس مانیتور نیز یکی از بخش‌های بسیار حساس مانیتور است که با کوچک ترین ضربه یا اختلالی می‌تواند موجب ایجاد چنین پیامدهایی باشد.

عدم عملکرد صحیح واحد‌های گرافیکی

واحد گرافیکی مسئول ارسال تصویر به صفحه نمایش می‌باشد پس بعید نیست که برخی از مشکلات به وجود آمده برای صفحه نمایش از ایجاد اختلالاتی در سیستم گرافیکی مانیتور شما باشد. گاهی نیز درایور کارت گرافیک مشکل دارد و نمی‌تواند تصویر را به خوبی ارسال کند. این می‌شود که بعضی وقت‌ها در انتقال تصویر اختلال به وجود می‌آید.

تعمیر پیکسل سوختگی مانیتور ایسوس

تا اینجا گفتیم که پیکسل سوختگی بدترین نوع به وجود آورنده‌ی لکه‌های سیاه بر روی تصویر است.

اگر با چک کردن گزینه‌های دیگر مطمئن شدید که پیکسل سوختگی به خاطر عوامل دیگر نبوده و مشکل از پیکسل سوختگی می‌باشد، نیاز است تا با یک متخصص مشکل خود را در میان بگذارید.

متاسفانه باید گفت اگر مطمئن شوید که مشکل پیکسل سوختگی است تنها راه حل آن عوض کردن ال سی دی مانیتور است. ابتدا شاید به نظرتان هزینه تعویض این قطعه با قطعه اصل نسبتا زیاد به نظر برسد اما باید بدانید که هزینه صرف شده به خاطر کیفیت بالای اجزای جایگزین شده می‌باشد و این هزینه برای ادامه کارایی خوب و طول عمر مانیتور شما لازم است.

بخوانید  آموزش تهیه نسخه پشتیبان از گوشی اندرویدی

مانیتورها در زندگی امروزی یکی از اجزای جدا نشدنی زندگی ما هستند. به طوری که کار، تحصیل، تفریحات، خرید‌ها و … ما به آن‌ها وابسته است که اگر روزی دچار مشکل شوند باعث ناراحتی ما می‌شوند در نتیجه به سرعت در راستای حل مشکل و بهبود وضعیت مانیتور خود برمی‌آییم. در این مقاله پرداختیم به اینکه لکه‌های سیاه روی صفحه مانیتور مانیتور به چه علت به وجود می‌آیند و راه‌کار‌هایی از قبیل رفع پیکسل سوختگی و تعویض صفحه مانیتور را بیان کردیم، امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت نیاز به بررسی مانیتور خود می‌توانید با نمایندگی‌های مجاز مانیتور ایسوس ارتباط برقرار کنید.

آیا می دانید: علت خاموش شدن تصادفی مانیتور ایسوس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *