فروردین 10, 1403 5:37 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 چرا لپ تاپ شارپ من روشن نمی شود؟
چرا لپ تاپ شارپ من روشن نمی شود؟

اگر لپ تاپ شارپ دارید که پس از فشار دادن دکمه پاور روشن نمی شود، از اطلاعات زیر و مراحل عیب یابی برای رفع مشکل استفاده کنید.

من مطمئن نیستم که آیا لپ تاپ شارپ من روشن است

اگر مطمئن نیستید که رایانه روشن است، بررسی کنید که آیا فن کیس (معمولاً در پشت رایانه) در حال چرخش است یا خیر. اگر یک فن در حال چرخش است، رایانه در حال روشن شدن است و این صفحه ممکن است برای مشکل شما اعمال نشود.

سیم برق به درستی وصل نشده است

ممکن است واضح به نظر برسد، اما مطمئن شوید که سیم برق به پشت لپ تاپ شارپ وصل شده و به پریز برق وصل شده است. اگر به نظر می رسد که به درستی وصل شده است، برای اطمینان از شل نشدن کابل، دو سر سیم برق را جدا کرده و دوباره وصل کنید.

نوار یا پریز برق

اگر نوار برق (محافظ برق) یا UPS (منبع برق اضطراری) دارید، سیم برق رایانه را از آن جدا کرده و سیم را مستقیماً به پریز برق وصل کنید.

اگر اتصال مستقیم لپ تاپ شارپ به پریز دیواری همچنان کار نمی کند، با اتصال یک دستگاه الکتریکی دیگر از کارکرد پریز اطمینان حاصل کنید.

بخوانید  ارتقا قطعات لپ تاپ لنوو

کابل برق بد

با تعویض آن با کابل دیگری، مطمئن شوید کابل تغذیه کننده برق لپ تاپ شارپ شما بد یا آسیب دیده نیست. اگر کابل برق دیگری برای آزمایش ندارید، ببینید آیا یکی از دوستان یا یکی از اعضای خانواده کابلی دارد که بتوانید آن را قرض بگیرید. همچنین می توانید یک کابل برق جدید را به صورت آنلاین خریداری کنید.

کلید منبع تغذیه

برخی از منابع تغذیه لپ تاپ شارپ، مانند آنچه در تصاویر نشان داده شده است، دارای کلید برق در پشت هستند. پشت لپ تاپ شارپ را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ دکمه دیگری خاموش نیست.

منبع تغذیه نادرست

اگر لپ تاپ شارپ را ساخته اید و نمی توانید آن را روشن کنید، منبع تغذیه ممکن است معیوب باشد یا برای نیازهای سخت افزاری شما کافی نباشد. بررسی کنید منبع تغذیه با نیازهای مادربرد، پردازنده و کارت گرافیک شما مطابقت دارد.

منبع تغذیه، دکمه، برد پاور یا اینورتر بد است

اگر پس از انجام مراحل در بخش های بالا، رایانه شما همچنان برق دریافت نمی کند، ممکن است منبع تغذیه از کار افتاده باشد. اگر نمی خواهید خودتان آن را تعویض کنید، پیشنهاد می کنیم لپ تاپ شارپ را به تعمیرگاه ببرید.

اگر لپ تاپ شارپ دارید و قصد دارید خودتان آن را تعمیر کنید، رایانه را باز کنید و اتصالات برق را تأیید کنید. می توانید این کار را با جدا کردن کابل اصلی برق و وصل مجدد آن انجام دهید تا مطمئن شوید که شل نشده است. همچنین بررسی کنید کابل دکمه پاور به درستی به مادربرد وصل شده باشد.

بخوانید  افزایش سرعت انیمیشن در گوشی شیائومی

همچنین می توانید منبع تغذیه را با استفاده از یک مولتی متر تست کنید تا بررسی کنید که آیا ولتاژ صحیح خروجی دارد یا خیر. اگر ولتاژ خروجی کم باشد، منبع تغذیه احتمالا خراب است و باید تعویض شود.

سخت افزار اتصال ضعیف

هر بار که رایانه شما سعی می کند روشن شود، یک POST اجرا می کند. اگر هر یک از اجزای سخت افزاری لپ تاپ شارپ در این تست رد شود، لپ تاپ شارپ به بوت شدن ادامه نمی دهد.

تمام کابل ها را از پشت لپ تاپ شارپ جدا کنید. لپ تاپ شارپ را باز کنید و همه کارت های توسعه و حافظه را دوباره در جای خود قرار دهید. پس از نصب مجدد این کارت ها، با جدا کردن و وصل کردن مجدد آنها، مطمئن شوید که همه کابل ها محکم وصل شده اند.

بعد از اینکه همه چیز جدا شد و دوباره وصل شد، فقط کابل برق را به پشت لپ تاپ شارپ وصل کنید، سپس سعی کنید آن را روشن کنید. اگر رایانه روشن شد، می‌توانید آن را خاموش کنید و همه کابل‌ها را دوباره وصل کنید.

مادربرد بد

اگر اتصالات منبع تغذیه سالم به نظر می رسند، اما رایانه همچنان روشن نمی شود، ممکن است مادربرد خراب باشد. ابتدا کیس لپ تاپ شارپ را باز کنید و مادربرد را بررسی کنید. به دنبال خازن های برآمده یا منفجر باشید.

بخوانید  عیب یابی G3 MacBook  وال استریت

اگر اخیراً کار لحیم کاری روی مادربرد خود انجام داده اید، ممکن است برخی از لحیم کاری دو یا چند نقطه تماس را به هم متصل کرده باشند که نباید داشته باشد. این اتصالات نامناسب می تواند باعث شود رایانه روشن نشود یا بوت نشود.

سایر دلایل احتمالی خرابی مادربرد عبارتند از:

  • ترک در برد مدار.
  • پین یا شاخک های شکسته برای مدار مجتمع.
  • مدار مجتمع ذوب شده در اثر گرمای بیش از حد.

در حالی که می‌توانید یک خازن برآمده یا منفجر شده را جایگزین کنید، به احتمال زیاد نقص مادربرد فوق نیاز به تعویض آن دارد.

مقالات مرتبط:

رفع مشکل قفل کردن لپ تاپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *