فروردین 10, 1403 12:12 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 چگونه بفهمیم چه نوع باتری لپ تاپ شارپ را باید تهیه کنیم؟
چگونه بفهمیم چه نوع باتری لپ تاپ شارپ را باید تهیه کنیم؟

باتری های لپ تاپ شارپ، مانند همه باتری ها، کم کم شارژ خود را حفظ می کنند. در نهایت آنها نیاز به تعویض دارند، اگرچه اغلب سالها طول می کشد تا به این وضعیت برسند. اگر باتری شما به این حد رسیده است، می توانید بررسی کنید و ببینید بسته به لپ تاپ شارپ خود به چه نوع باتری نیاز دارید. یک نکته احتیاط: همیشه توصیه می شود باتری خود را با باتری شرکت سازنده لپ تاپ شارپ خود تعویض کنید.

شناسایی تهیه باتری لپ تاپ

نگاهی بیاندازید

یکی از ساده ‌ترین راه‌ ها برای تعیین نوع باتری این است که لپ ‌تاپ شارپ خود را خاموش و از برق بکشید و سپس باتری را خارج کنید تا به آن نگاه کنید. بیشتر باتری‌ ها مجموعه‌ ای از اطلاعات چاپ شده، از جمله نوع باتری، شماره مدل، شماره قطعه، ولتاژ و جریان شارژ را بر روی خود دارند. در حال حاضر، باتری لیتیوم یون – که معمولاً به عنوان Li-ion ذکر می شود – رایج ترین نوع است، اگرچه لپ تاپ شارپ های قدیمی ممکن است باتری نیکل-کادمیم یا نیکل-فلز هیدرید داشته باشند.

نرم افزار

همه باتری ها به راحتی قابل جدا کردن یا حتی علامت گذاری واضح نیستند، بنابراین برخی از ابزارهای شخص ثالث وجود دارد که می توان از آنها برای تعیین نوع باتری در لپ تاپ شارپ استفاده کرد. BatteryCare و Notebook Hardware Control (لینک‌ ها در منابع) نرم ‌افزار رایگانی هستند که اطلاعات دقیق زیادی را در مورد باتری رایانه ارائه می ‌دهند و هر چیزی را که هنگام جستجو برای جایگزینی لازم است پوشش می‌ دهند. BatteryMon (پیوند در منابع) حتی اطلاعات بیشتری در مورد باتری خاص شما، مانند مواد شیمیایی آن، ارائه می دهد و برای 30 روز اول رایگان است.

بخوانید  آموزش نحوه اتصال نمایشگر خارجی به لپ تاپ ایسر

PC Maker

هنگام جستجوی باتری جایگزین، همیشه بی خطر است که به سازنده رایانه شخصی مراجعه کنید. باتری هایی که از منابع خارجی تهیه می شوند می توانند ضمانت نامه ها را باطل کنند و همیشه به دقت آزمایش نمی شوند. باتری ‌ها منفجر می ‌شوند و این خطر می ‌تواند در هنگام استفاده از باتری‌ های بی ‌نام تجاری افزایش یابد. همچنین، قبل از سفارش باتری جایگزین، با وب‌ سایت سازنده رایانه شخصی چک کنید تا مطمئن شوید که نه تنها تعویض صحیح را سفارش داده ‌اید، بلکه باتری فراخوانی را خریداری نمی ‌کنید.

قبل از خرید

اگر رایانه دارای مشکل باتری نو است، همیشه بررسی کنید که آیا باتری آن فراخوان شده است یا خیر. سازندگان رایانه مانند Lenovo معمولاً وب‌سایت‌ هایی را برای اطلاعات باتری، از جمله نصب و فراخوان، راه ‌اندازی می ‌کنند. بسیاری از آنها نرم افزار قابل دانلودی دارند که می تواند بررسی کند که آیا باتری شما فراخوان شده است یا خیر، و نیاز به خارج کردن باتری از لپ تاپ شارپ برای بررسی را از بین می برد. اگر باتری شما در لیست فراخوانی است، با سازنده لپ تاپ شارپ تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به تعویض رایگان آن اقدام کنید. از استفاده از باتری فراخوان شده خودداری کنید مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.

بخوانید  علت لکه‌های‌ صفحه لپ‌تاپ چیست؟

مقالات مرتبط:

خرابی مرورگر لپ تاپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *