فروردین 31, 1403 2:23 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 کار نکردن تلویزیون اسنوا
کار نکردن تلویزیون اسنوا

کار نکردن تلویزیون اسنوا پس از قطع برق

قطع برق یک ناراحتی جزئی اما هنوز بسیار ناخوشایند در زندگی مدرن است. متأسفانه، اگر در منطقه ای با زیرساخت شبکه برق ضعیف یا آب و هوای طوفانی زندگی می کنید، ممکن است بیش از افرادی که در مناطق دیگر زندگی می کنند، قطع برق داشته باشید. بزرگترین خطر قطع برق آسیب احتمالی است که می تواند به دستگاه های الکترونیکی شما وارد کند. تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و سایر لوازم خانگی شما ممکن است پس از قطع برق با مشکلاتی روبرو شوند. در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به اینکه وقتی تلویزیون شما بعد از قطع شدن برق روشن نمی شود، چه کار کنید.

انواع قطع برق

قطع برق ممکن است به دلایل بی شماری رخ دهد، به احتمال زیاد به دلیل خرابی یک یا چند قطعه در طول خط برق. ممکن است به دلیل خرابی نیروگاه یا جایی نزدیک به شما باشد.

اساساً، دلایل خاموشی را می توان در دو دسته از دست دادن قدرت (نقص دائمی، خاموشی، خاموشی) و افزایش شدید برق دسته بندی کرد. یک خطای دائمی به دلیل خطایی در امتداد خط برق رخ می دهد و هنگامی که وضعیت برطرف می شود، برق به طور خودکار دوباره روشن می شود. Brownout با افت ولتاژ مشخص می شود. اگر ولتاژ به طور کامل کاهش یابد، پس از آن خاموشی – از دست دادن کل قدرت.

موج افزایش زمانی رخ می دهد که ولتاژ در یکی از عناصر شبکه افزایش یافته و آن را بیش از حد بار می کند و در نتیجه زنجیره تامین را می شکند.

بخوانید  نحوه رفع سوختگی صفحه نمایش گوشی شیائومی

بعد از قطع برق چکار کنیم؟

 در صورتی که تلویزیون شما به درستی کار نکند یا به دنبال قطع برق اصلاً روشن نشود، چند نکته را می توانید قبل از تماس با تعمیرکار یا خرید آنلاین برای خرید تلویزیون جدید امتحان کنید.

تلویزیون خود را از برق بکشید و یک تخلیه برق انجام دهید

اولین اقدامی که باید امتحان کنید چرخه تخلیه برق در تلویزیون است.

  1. تلویزیون خود را از منبع تغذیه جدا کنید.
  2. دکمه روشن / خاموش را برای 10 تا 30 ثانیه فشار داده و نگه دارید، این امر باعث می شود تمام نیروی باقی مانده از تلویزیون شما تخلیه شود.
  3. حالا، تلویزیون را دوباره به منبع تغذیه وصل کنید و سعی کنید آن را روشن کنید. اگر این کار نمی کند، می توانید مراحل بالا را تکرار کرده و سپس تلویزیون را چند ساعت خاموش بگذارید. برخی از قطعات الکترونیکی می توانند پس از مدتی خود را تنظیم مجدد کنند.
  4. اگر تلویزیون کار می کند، اما نه به درستی، با این کار مشکلات شما حل می شود، وقت آن است که به مرحله دوم عمل بروید.

بازگرداندن به تنظیمات پیش فرض کارخانه

تلویزیون با تنظیمات پیش فرض کارخانه از خط تولید خارج شد. قبل از شروع فرآیند بازنشانی، در صورت استفاده از این اتصال، کابل کواکسیال را از تلویزیون جدا کنید (به احتمال زیاد به پورت (Coax) یا (Ant) وصل شده است).

  1. پس از قطع جعبه کابل/گیرنده ماهواره، دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا تلویزیون روشن شود.
  2. اکنون، دکمه منو را فشار دهید تا منوی اصلی تلویزیون باز شود.
  3. پس از ورود به منوی اصلی، به تنظیمات یا تنظیمات سیستم بروید. نام واقعی گزینه از سازنده ای به تولید کننده دیگر متفاوت است، اما روش کار تا حد زیادی یکسان است.
  4. بعد، گزینه ها یا گزینه های پیشرفته را انتخاب کنید. باز هم، نام گزینه به نوع و مدل تلویزیون بستگی دارد.
  5. سپس، به گزینه Factory Reset/Factory Default بروید و آن را انتخاب کنید.
  6. منو یک پیغام بله/خیر به شما نشان می دهد. Yes را انتخاب کنید.
  7. در صورت نیاز، با فشار دادن دکمه OK یا Enter در تلویزیون، بازیابی پیش فرض کارخانه را تأیید کنید.
  8. وقتی صفحه سیاه شد و تلویزیون صفحه اصلی منوی اصلی را دوباره نشان داد، کابل کواکسیال را دوباره وصل کرده و تلویزیون را روشن کنید.
بخوانید  روش های حذف ویروس از گوشی دل

اگر تلویزیون اصلا روشن نشود چه می شود؟

اگر تلویزیون پس از قطع برق روشن نشود، حتی پس از قطع و وصل مجدد آن، به احتمال زیاد بخش تنظیم منبع تغذیه خراب شده است. اگر با برد مدار کار می کنید، می توانید خودتان نگاهی به آن بیندازید. آن را یا روی صفحه اصلی یا جداگانه در منبع تغذیه پیدا خواهید کرد.

متداول ترین راه برای تعویض کل تخته است، زیرا اکثر مردم با آهن لحیم کاری و مولتی متر خیلی کار نمی کنند. با توجه به اینکه برخی از قطعات یدکی در بازار آزاد به سختی یافت می شوند، حتی اگر آنها را به مرکز خدمات برسانید، به احتمال زیاد آنچه آنها انجام می دهند این است که به جای آن کل تخته را تعویض کرده و قطعه معیوب را بفرستند تا در جای دیگری تعمیر شود.

اگر به توانایی های خود برای تشخیص و تعمیر قطعات الکتریکی روی برد مدار اطمینان دارید، ابتدا با خازنها از نظر علائم گسیختگی سایش، مانند برجستگی برجسته ها، بازرسی کنید، آنها باید صاف باشند، علائم نشتی یا آثار سوختگی روی آنها وجود داشته باشد. تخته. هر دو طرف برد مدار را از نظر خرابی یا اتصالات ضعیف لحیم کاری، مانند ترک خوردگی، تغییر رنگ یا سایر علائم سایش بررسی کنید.

بخوانید  راه اندازی مایکروویو خالی

پس از بررسی بصری خازن های روی برد مدار، ترانزیستورهای روی هیت سینک ها را از نظر تداوم بررسی کنید، این کار با مولتی متر انجام می شود. با توجه به گرمای شدید که خود در معرض آن قرار دارند و خود تولید می کنند، ترانزیستورها احتمالاً عامل ایجاد نقص در منبع تغذیه تلویزیون شما هستند.

چگونه می توان از این امر در آینده جلوگیری کرد؟

قطع برق یک مزاحم است و می تواند به طور بالقوه به لوازم منزل شما آسیب برساند یا خراب کند. اگر در منطقه ای با ولتاژ ناپایدار یا قطع مکرر برق زندگی می کنید، ممکن است سرمایه گذاری در واحد UPS (منبع تغذیه بدون وقفه) را در نظر بگیرید.

نتیجه

اگرچه بسیار ناخوشایند است، اما قطع برق می تواند به طرق مختلف حل شود. در بیشتر مواقع، تلویزیون شما فقط باید دوباره وصل شود یا به تنظیمات کارخانه بازنشانی شود. امیدوارم این مقاله بتواند به شما کمک کند تلویزیون خود را پس از قطع برق شروع کنید یا حداقل مسیر درست را به شما نشان دهد. اگر سوالی دارید، دریغ نکنید آنها را در قسمت نظرات زیر مطرح کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *