فروردین 9, 1403 8:44 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 کالیبراسیون باتری لپ تاپ
کالیبراسیون باتری لپ تاپ

کالیبراسیون باتری لپ تاپ ایسوس

کالیبراسیون باتری لپ تاپ حتماً واژه «کالیبره» به گوشتان خورده است اما هنوز نمی دانید که برای چه چیزی کاربرد دارد و اصلاً چگونه انجام می شود! خب به زبانی ساده، کالیبریت، مجموعه اقداماتی است در جهت بهبود عملکرد باتری دستگاه های الکترونیکی!

بهبود عملکرد باتری از طریق پروسه کالیبره، بسیار ساده است و به صورت دستی نیز انجام  می شود، اما می توان این کار را با برنامه هایی که قابلیت های زیادی از جمله نمایش تاریخ آخرین دفعه کالیبره کردن در اختیار دارند، نیز انجام داد.

با ما همراه باشید تا درباره فواید کالیبره شدن باتری لپ تاپ ایسوس، مراحل انجام آن و بهترین زمان انجام آن، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مزایای کالیبره کردن باتری

متخصصان تعمیر لپ تاپ بر این عقیده اند که کالیبره کردن باتری از مزایای فوق العاده ای برخوردار است که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می نماییم:

  • شما با این کار پی به سالم بودن یا نبودن باتری لپ تاپ خواهید برد. اگر باتری لپ‌ تاپ ایسوس شما قادر به مصرف انرژی 0 تا 100درصدی خود نباشد، سیستم عامل ویندوز شما قادر به بررسی دقیق توان شارژدهی باتری دستگاه نمی باشد.
  • یکی دیگر از این مزیت ها، دقیق شدن اعداد و ارقامی است که نمایش دهنده میزان شارژ باتری لپ تاپ می باشند.
  • شاید دقت نکرده باشید اما عدم استفاده از لپ تاپ برای مدت زمان طولانی، باتری و عملکرد شارژ دهی را تضعیف می نماید. با کالیبره کردن باتری، از این اتفاق نیز جلوگیری نمایید.
بخوانید  آشنایی با علت جرقه زدن ماکروویو

چه زمانی باتری لپ تاپ را کالیبره کنیم؟

بازه زمانی منظم و مناسبی را برای انجام عملیات کالیبره در نظر بگیرید. فواصل زمانی میان کالیبره کردن بسیار هائز اهمیت است، چرا که اگر این کار در بازه های خیلی کوتاه انجام شود، نه تنها بهبود بخش نیست بلکه آسیب های جدی را به باتری وارد خواهد نمود. از طرفی دیگر، بی تفاوتی نسبت به این اقدام، موجب خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و اشتباه نمایش دادن ارقام میزان شارژ باتری از سوی سیستم عامل خواهد شد.

کارشناسان پیشنهاد می کنند که هر 2 الی 3 ماه، لپ تاپ ایسوس خود را کالیبره نمایید و از مزیت های آن بهره مند شوید.

مراحل کالیبراسیون باتری لپ تاپ Asus

برای کالیبره کردن باتری لپ تاپ ایسوس خود باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • در نخستین مرحله، لپ تاپ را از طریق شارژر به برق اتصال دهید و بگذارید باتری تا میزان 100 درصد شارژ شود.
  • پس از شارژ صددرصدی باتری، حدود یک الی دو ساعت به لپ تاپ خود استراحت داده و هیچ کاری با آن انجام ندهید.
  • سپس وارد بخش Power Management Settings شوید و دستگاه را طوری تنظیم کنید که به محض رسیدن میزان شارژ به 5 درصد، به صورت خودکار به حالت Sleep در آید.
  • هنگامی که لپ تاپ شما به به حالت اسلیپ در آمد، آن را خاموش کرده و حدود دو ساعت از آن هیچگونه استفاده ای نکنید تا دمای آن کاهش پیدا کند و دستگاه به طور کامل خنک شود.
  • در آخرین مرحله، به طور مجدد لپ تاپ را به شارژر وصل کرده و صبر کنید تا باتری به طور 100 درصد شارژ شود.
بخوانید  کارت های اکسپرس PCI (اوایل 2008)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *