اردیبهشت 1, 1403 2:41 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 کرش ویندوز لپ تاپ
کرش ویندوز لپ تاپ

همه چیز درباره کرش ویندوز لپ تاپ

کرش ویندوز به علت مشکلات صفحه نمایش ایجاد شده و اغلب باعث از دست رفتن برنامه‌های لپ تاپ می‌شود. در این مقاله ابتدا دلایل کرش ویندوز لپ تاپ بیان شده سپس راهکارهایی جهت جلوگیری از این مشکل عنوان می‌شود.

آشنایی با دلایل کرش ویندوز

مهم‌ترین دلایل کرش ویندوز عبارتند از:

کاهش حافظه رم

داده‌های مهم سیستم عامل معمولاً در حافظه رم ذخیره شده و در صورت عدم رسیدگی موجب کرش سیستم می‌شود. خطاهایی مانند Fatal Exception Error هنگام بازیابی اطلاعات توسط ویندوز ظاهر شده، اما گاهی اوقات به دلایل مختلف مانند خرابی رم این عمل به درستی صورت نمی‌گیرد.

روش رفع ارور Fatal Exception Error

بهترین راه استفاده از ابزاری به نام MemTest86 است که قابلیت نصب رایگان داشته همچنین مشکلات رم را به طور خودکار شناسایی و بر طرف می‌کند.

نکته: مشکلات رم به خودی خود موجب کرش سیستم نمی‌شود لذا در صورت مشاهده خطای Fatal Exception Error مادربرد سیستم را بررسی کنید.

خرابی درایور لپ تاپ

درایور یکی از قطعات سخت افزاری مهم لپ تاپ محسوب شده و رابط بخش‌های مختلف سیستم است. بعضی از درایورها همزمان با نصب ویندوز جدید بروز می‌شوند اما نصب نادرست درایورهای لپ تاپ مشکلات زیادی به وجود می‌آورد.

بخوانید  تعویض پد موس Asus 1015E-DS03

خرابی هارد، دلیل کرش ویندوز

گاهی اوقات خرابی هارد باعث ظهور صفحه آبی مرگ و کرش سیستم می‌شود. یکی از دلایل خرابی هارد HDD تولید صدای ناهنجار و عدم اجرای صحیح برنامه‌ها و بروز مشکلاتی در خواندن و نوشتن اطلاعات است.

داغی بیش از حد لپ تاپ

گرمای بیش از حد لپ تاپ آسیب‌های جدی به اجزا و قطعات درونی آن وارد کرده که ویندوز برای مقابله با این مشکل خود به خود کرش می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: چرا لپ تاپ داغ می‌شود؟

برای جلوگیری از گرمای بیش از حد لپ تاپ سیستم تهویه آن را به موقع نظافت کرده و از درستی عملکرد کیس کامپیوتر مطمئن شوید.

نفوذ ویروس و انواع بدافزار

ورود ویروس، بدافزار و تروجان علاوه بر خرابی‌های نرم افزاری، عملکرد اجزای مختلف لپ تاپ هم تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل نصب یک آنتی ویروس مناسب مانند troubleshooting Windows 10 crashes یا برنامه ویندوز دیفندر است.

نوسانات برق

اگر با بررسی عوامل بالا مشکل کرش سیستم برطرف نشد، احتمالاً منبع تغذیه سیستم دچار شده و باید در اسرع وقت بازبینی شود همچنین بهترین راه برای رفع این مشکل تعویض سیستم برق رسانی (منبع تغذیه) است.

عدم بروز رسانی به موقع ویندوز

ویندوز 7 و نسخه‌های قدیمی‌تر توسط شرکت مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شوند بنابراین اغلب لپ تاپ‌های مجهز به این سیستم عامل از امنیت بالایی برخوردار نیستند.

بخوانید  تعمیر تلویزیون منطقه 19

توصیه ما این است که نسخه‌ی ویندوز 10 را نصب و به موقع بروز رسانی کرده تا تمام مشکلات لپ تاپ برطرف شود.

برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر تماس گرفته یا وارد سایت نمایندگی محصولات اچ پی شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *