فروردین 10, 1403 11:50 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 گرمای بیش از حد یو پی اس
گرمای بیش از حد یو پی اس

دلایل گرمای بیش از حد یو پی اس

در این مقاله دلایل گرم شدن بیش از حد UPS توضیح داده شده است. با ما همراه باشید.

گرمای بیش از حد یو پی اس

محیط

آیا تهویه مطبوع در محیط یو پی اس از کار افتاده است؟ معمولاً آیا سیستم تهویه مطبوع همچنان کار می کند اگرچه به طور موثر کار نمی کند و باعث افزایش دمای محیط می شود؟ این به سرعت باعث می شود دمای داخلی UPS به تدریج از حد مطلوب بالاتر برود و سپس بیش از حد گرم شود. در آن نقطه یو پی اس وارد بای پس داخلی می شود و در نهایت از انداختن بار جلوگیری می کند.

زباله و گرد و غبار

تجمع زباله و گرد و غبار باعث گرم شدن بیش از حد اجزای یو پی اس می شود که به دلیل دیده نشدن، در طول زمان و بین بازدید از سرویس اتفاق می افتد. اگر در سایت خود کاری انجام داده اید که گرد و غبار و زباله در هوا منتقل شده است، پس یک بازرسی UPS انجام دهید تا مطمئن شوید که گرد و غبار و زباله از داخل یو پی اس شما توسط یک مهندس آموزش دیده UPS تمیز شده است. اگر گرد و غبار و زباله ها را پاک نکنید، خطر آتش سوزی جدی و همچنین گرم شدن بیش از حد UPS وجود دارد.

بخوانید  مشکلات چاپگر پلاتر را چگونه رفع کنیم؟

فن های یو پی اس

هر یو پی اس دارای طرفداران زیادی در داخل است. آن وقت نمی توانید ببینید اما می توانید آنها را بشنوید. طرفداران عمری دارند و شکست می خورند. معمولاً یک طرفدار در یک زمان.

هرچه تعداد فن های بیشتری از کار بیفتند، یو پی اس سریعتر شروع به گرم شدن بیش از حد می کند. افزایش دمای داخلی یو پی اس در ابتدا به آرامی افزایش می یابد و سپس با از کار افتادن فن دوم، برای راه اندازی آلارم های هشدار UPS کافی است. در آن نقطه یو پی اس شما بیش از حد گرم می شود. به محض اینکه یکی از فن ها از کار افتاد، همه فن ها را تعویض کنید.

بار UPS

بار باید همیشه در 3 فاز به طور مساوی متعادل باشد. اگر بار خروجی UPS فقط روی یک فاز UPS قرار گیرد و تقریباً هیچ چیز روی دو فاز دیگر قرار نگیرد، این عدم تعادل باعث می شود UPS شما بیش از حد گرم شود و UPS در زمانی که انتظارش را ندارید اضافه کار کند.

همچنین هرگز یک یو پی اس با بار بالای 75 درصد را به طور مداوم اجرا نکنید. هرگز یو پی اس را 100% اجرا نکنید وگرنه یو پی اس شما پس از گرم شدن بیش از حد از کار می افتد.

بخوانید  علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون شارپ

فضای بسته

هرگز یک یو پی اس را در فضای بسته ای که تهویه جریان آزاد به هوا ندارد قرار ندهید. اطمینان حاصل کنید که یو پی اس دارای فضای خالی در هر طرف باشد تا جریان هوا آزاد باشد. بدون جریان آزاد هوای خنک و UPS بیش از حد گرم می شود.

بوی بد

هنگامی که باتری های قدیمی یو پی اس شروع به از کار افتادن می کنند، ممکن است نشت کنند و بوی تخم مرغ فاسد به مشام برسند. ممکن است یو پی اس شما همچنان کار کند، اما باید همه باتری ها را تعویض کنید، به خصوص اگر بیش از 4 سال از عمر آنها گذشته باشد یا در محیطی بسیار گرم یا بسیار سرد کار کرده باشند. اگر این کار را انجام ندهید به شارژر باتری یو پی اس فشار وارد می شود و باعث گرم شدن بیش از حد یو پی اس می شود. این نیز یک خطر بزرگ آتش سوزی است. همچنین یک مشکل بهداشتی و ایمنی برای هر دو نشت اسید اسید و آلودگی هوا وجود دارد.

نفوذ آب

آیا اخیراً نشت آب رخ داده است؟ اگر آب وارد یو پی اس شده باشد می تواند برخی از فیوزهای یو پی اس خاموش شود. UPS ممکن است به کار خود ادامه دهد، اگرچه تلاش بسیار سخت تری برای جبران بخش های شکست خورده دارد. این امر باعث گرم شدن بیش از حد یو پی اس می شود و مجدداً خطر آتش سوزی است. با مهندس یو پی اس محلی خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که وضعیت را فوری بررسی کنند.

بخوانید  5 علامت هشدار دهنده داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسر

آیا می دانید: 7 علت شایع خرابی یو پی اس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *