اردیبهشت 6, 1403 8:43 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 گوشی آبخورده ایسوس
گوشی آبخورده ایسوس

یکی از اتفاقات شایع برای تلفن همراه آبخوردگی است. اما اصلا آبخوردگی چیست و در چه مواقعی به وجود می‌­آید؟ زمانی می­‌گویم گوشی آبخورده شده که آب به داخل گوشی نفوذ کرده باشد، که به علت‌­های متعددی می­تواند در تلفن همراه شما نفوذ کرده باشد، برخی افراد به علت عدم نگهداری صحیح و بی‌­حواسی دچار اشتباهاتی می­شوند که برای گوشی شما ممکن است بسیار جبران ناپذیر تمام شود. ریختن چایی بر روی گوشی! افتادن در سینک ظرف شویی! بردن گوشی درون حمام و ریختن آب بر روی آن! موارد نام برده از علت­‌های شایعی هستند که گوشی شما خیس بشود و با امکان بالا آب درون آن نفوذ کند. برای اینکه بدانید اگر این اتفاق برای شما افتاد چه کار­هایی هست که می‌­توانید انجام دهید با ما در این مقاله همراه شوید.

برای گوشی آبخورده چه می­توان کرد؟

کلا در مورد آبخوردگی گوشی نکته­‌ای که وجود دارد آن است که هر چه سریع تر عمل کنید شانس بالاتری برای بازگرداندن گوشی خود به وضعیت عادی خواهید داشت. پس:

  1. اولین کاری که می­‌کنید باید این باشد که هر چه سریع تر گوشی خود را از محل آب دور کنید که آب بیشتری به داخل آن نفوذ نکند. میزان خرابی‌­ای که به گوشی شما وارد می‌­شود به میزان آبی بستگی دارد که به آن وارد شده باشد و میزان آبی که به آن وارد می­‌شود به میزان زمانی که در آب بوده است بستگی دارد. پس سعیتان را بکنید که هر جا که افتاده سریعتر آن را خارج کنید.
  2. دومین کاری که باید سریع بعد از درآوردن گوشی از آب انجام دهید این است که گوشی خود را خاموش کنید! این مهم ترین گام برای زمانی است که گوشی شما آبخورده شده باشد. چرا؟ به دلیل اینکه جریان الکتریکی ایجاد شده در وسایل الکترونیکی که به علت آبخوردگی به قطعات بیشتری نفوذ کند باعث می‌­شود آن قطعات نیز دچار مشکل شوند. پس سعی کنید هر چه سریعتر باتری گوشی خود را خارج کرده و یا آن را خاموش کنید.
بخوانید  جلوگیری از پژواک صوتی PlayStation 5

گوشی آبخورده

  1. رطوبت و نم گوشی را در وهله سوم برطرف کنید. بعد از خاموش کردن گوشی کاری که باید انجام دهید این باشد که نم و رطوبت روی گوشی را برطرف کنید. اگر گوشی شما دارای کشوی کارت حافظه و سیم کارت است آن را بیرون بکشید و نم آن را برطرف کنید. اگر گوشی شما به راحتی باز می­‌شود آن را باز کرده و سعی کنید آب داخل آن را خشک کنید. برای خشک کردن آب داخل گوشی هرگز از سشوار و وسایل گرمازا استفاده نکنید چرا که این وسایل می­‌توانند با بادی که می­زنند ذرات آب را به قطعات ریز تر و زیرین تر گوشی شما بفرستند و دیگر قطعات که سالم بودند را حتی دچار مشکل کنند.
  2. نکته‌­ای که باید بدانید این است که هرگز پس از برطرف کردن نم آن سعی در روشن کردن مجدد گوشی خود نکنید چرا که شما ذرات بیرونی آب را برطرف کرده اید اما نمی‌­دانید که درون گوشی و بین قطعات آن هنوز آبی وجود دارد یا خیر! برای همین پیشنهاد می­کنیم از راه حل بعدی که می­گوییم استفاده کنید.
  3. پس از درآوردن اجزایی که می­‌شود آن­ها را از گوشی جدا کرد مثل سیم کارت، کارت حافظه و باتری در بعضی موارد و… فکر نکنید که هر چه آب درون گوشی شما بوده خارج شده و تمام. برای اطمینان از کشیده شدن تمام آب داخل گوشی تان آن را در مقداری برنج خام قرار دهید. برنج خام به علت خاصیت آبکشی که دارد هر قطره آبی که در گوشی یا بیرون آن مانده باشد را میکشد. برای این کار سعی کنید چند ساعتی مهلت بدهید که مطمئن شوید آب دستگاه شما به طور کامل کشیده شده است.
بخوانید  تعمیر شارژر لپ تاپ دل

در انتها می‌­پردازیم به آنچه در این مقاله در مورد آبخوردگی گوشی ایسوس بیان کردیم. گفتیم سعی کنید در سریع ترین زمان ممکن گوشی را از آب خارج کنید. آن را خاموش کنید. گوشی و قطعات جدا شده اش را خشک کنید.(اصلا از سشوار و وسال هیتری استفاده نکنید) برای مطمئن شدن از اینکه آب آن به طور کامل خارج شده آن را در مقداری برنج خام که کاملا روی گوشی شما را بپوشاند استفاده کنید.

آیا می دانید: دلایل عدم برقراری تماس در گوشی های اندروید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *