فروردین 9, 1403 4:28 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مشکل عدم نمایش تصویر لپ تاپ
مشکل عدم نمایش تصویر لپ تاپ

مشکل عدم نمایش تصویر لپ تاپ ایسر

مشاهده تصویر لپ تاپ از طریق صفحه نمایش آن امکان پذیر است. صفحه نمایش از مهم ترین بخش های سخت افزاری هر لپ تاپی است که از قطعات مختلفی تشکیل شده است که به طور هماهنگ با همدیگر در نمایش تصویر نقش دارند. این قطعات عبارت اند ال سی دی، گرافیک، مادربرد، فلت و …

مشکل عدم نمایش تصویر در لپ تاپ ایسر، ممکن است ناشی از یک خرابی حاد یا موردی بسیار سطحی باشد و یا منشأ سخت افزاری یا نرم افزاری داشته باشد.

کیفیت و کارایی صفحه نمایش در لپ تاپ های ایسر، آنچنان مطلوب است که به ندرت دچار خرابی سخت افزاری می شود، اما باز هم احتمال آن به دلایل خطرات خارجی وجود دارد.

قابل توجه تمامی دارندگان لپ تاپ ایسر، در صورتی که با مشکل عدم نمایش تصویر مواجه شده اید، بهترین کار مراجعه به مراکز تعمیرات لپ تاپ ایسر برای بررسی شدن دستگاه توسط تکنسین های مجموعه، می باشد. با این حال در ادامه همین مطلب، به بررسی دلایل وقوع مشکل مورد بحث و نحوه رفع آن، پرداخته ایم.

دلایل بالا نیامدن تصویر لپ تاپ

عمده ترین علل عدم نمایش تصویر در لپ تاپ را در ادامه برایتان شرح داده ایم:

  • خرابی گرافیک: مهم ترین عامل در تصویر نداشتن سیستم می باشد. گرافیک، اصلی ترین بخش پردازنده تصویر در لپ تاپ می باشد و به اختصار GPU خوانده می شود. وظیفه اصلی گرافیک، آماده سازی اطلاعات دیجیتال برای نمایش در صفحه نمایش است و نقش آن در نمایش تصاویر، هائز اهمیت است. این قطعه با ایجاد طیفی از سیگنال ها، باعث به نمایش در آمدن پیکسل ها بر روی صفحه نمایش می شود.
  • خرابی یا پارگی فلت: کابلی که وظیفه دارد تصویر را از مادر برد به صفحه نمایش منتقل کند که در صورت آسیب دیدن آن، تصویری هم نخواهید داشت. از سالم بودن این کابل، اطمینان لازم را حاصل کنید.
  • مورد آخر نیز وجود اشکال در پنل یا همان صفحه نمایش می باشد. همانطور که گفتیم، اصلی ترین قطعه ای که نقش به نمایش در آوردن تصویر را به کمک قطعات جانبی خود بر عهده دارد، همین پنل است. اگر می خواهید بدانید که آیا مشکل از پنل است یا خیر، لپ تاپ را به مانیتوری دیگر وصل کنید. اگر تصویر نمایش داده شد، پس قطعاً پنل سوخته است یا ایراد دارد.
بخوانید  آموزش ضبط فیلم در تلویزیون هوشمند مارشال

رفع مشکل تصویر نداشتن

مهم ترین اقدامی که در ابتدای عملیات تعمیر لازم است مد نظر قرار داد، عیب یابی است. این گونه خواهیم فهمید که کدام بخش از لپ تاپ دچار ایراد شده است و اقدامات لازم برای رفع آن را انجام خواهیم داد.

برای عیب یابی، قطعاتی باید بررسی شوند که اولین آن ها، قطعه گرافیک است. بررسی گرافیک، به طور پیشرفته و با دستگاه های تخصصی در مراکز رسمی تعمیرات لپ تاپ ایسر، تست می شود. اگر مشکل داشتن گرافیک تأیید شود، قطعه GPU آن به احتمال زیاد تعویض خواهد شد.

اگر مشکل گرافیکی نباشد، در گام های بعدی، قطعات فلت و در نهایت صفحه نمایش مورد بررسی قرار می گیرند. از آنجایی که فلت تنها یک کابل است که قیمت چندانی هم ندارد، ابتدا خرابی فلت را بررسی می کنند تا در صورت مشکل داشتن، بدون اتلاف وقت و هزینه زیاد، مشکل برطرف شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *