فروردین 10, 1403 7:23 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 کابل فلت لپ تاپ
کابل فلت لپ تاپ

تعمیر کابل فلت لپ تاپ ایسوس

در این مقاله به بررسی کابل فلت و نقش آن در عملکرد لپ تاپ، علائم خرابی آن و نحوه تعمیر و تعویض آن می پردازیم.

کابل فلت، وظیفه انتقال تصویر و دیگر داده ها از مادر برد به صفحه نمایش را بر عهده دارد. در واقع بدون این کابل، تصویری نیز وجود نخواهد داشت. کابل فلت با توجه به LCD و یا LED بودن نمایشگر لپ تاپ، به دو نوع تقسیم می شود.

این کابل با توجه به محل قرار گیری اش در لپ تاپ، بسیار آسیب پذیر و در معرض خطرات مختلف است. بدین ترتیب لازم است تا با علائم خرابی آن آشنا باشید تا در اسرع وقت با مراجعه به نزدیک ترین نمایندگی تعمیرات ایسوس، نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

علائم خرابی کابل فلت Asus

خرابی فلت لپ تاپ ایسوس با علائم مختلفی همراه است. این نکته نیز لازم به ذکر است که تصویر نداشتن لپ تاپ لزوماً نشانه خرابی این کابل نیست و علائم باید به طور ریزبینانه تر بررسی شوند. با این حال با مشاهده علائم زیر می توانید به خرابی کابل فلت لپ تاپ ایسوس پی ببرید:

  • لپ تاپ تصویر را نشان نمی دهد:

اصلی ترین علت این اتفاق، خرابی و یا پارگی کابل فلت است، اما باز هم نمی تواند به تنهایی نشانه ای از خرابی این کابل باشد. پس موارد دیگر نیز باید توسط تعمیر کار بررسی شوند.

  • صفحه نمایش لپ تاپ تاریک و مات است:

تصویر تاریک و مات به معنی روشنایی کم می باشد، به طوری که تماشای تصویر مشکل می شود. کابل فلت در این شرایط نیز لازم است مورد بررسی قرار گیرد.

  • تصویر به طور مکرر قطع و وصل می شود:

از دیگر نشانه های خرابی کابل فلت لپ تاپ ایسوس، چشمک زدن صفحه نمایش و قطع و وصل شدن آن است. البته ممکن است تنها اتصال کابل ها به درستی صورت نگرفته باشد.

  • خطوطی بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده است:

خطوط عمودی و افقی زیاد بر روی صفحه نمایشگر لپ تاپ ایسوس، به طوری که در صورت تکان دادن دستگاه تغییر کنند و جا به جا شوند، نشانه خرابی کابل فلت است.

بخوانید  رفع اشکال لمسی iPhone X

تعمیر کابل فلت لپ تاپ ایسوس

تعمیر و یا تعویض کابل فلت لپ تاپ ایسوس خود را به کارشناسان مجربی بسپارید که در نمایندگی های رسمی Asus مشغول فعالیت اند. کارشناسان ابتدا سیگنال ‌های خروجی از سوی گرافیک را بررسی می کنند، سپس از خرابی این قسمت اطمینان کسب کرده و نسبت به تعمیر آن اقدامات لازم را انجام می دهند.

2

با توجه به اینکه فلت قطعه ای بسیار حساس و آسیب پذیر است و در صورت عدم آشنایی تعمیر کار با نحوه باز و بست آن، ممکن است آسیب جدی به دستگاه وارد نماید، پس این کار فوق تخصصی باید توسط تکنسین ماهر و با تجربه انجام شود.

تعویض کابل، راهی قطعی برای رفع مشکل ناشی از کابل فلت می باشد. نصب کابل در محل اشتباه (این کابل در واقع از کنار لولاو قاب لپ تاپ می گذرد)، سبب دردسر های زیادی از جمله له شدگی، پارگی و اتصالی سیم ها و در نتیجه آسیب دیدگی فلت، صفحه نمایش و یا مادر برد شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *