فروردین 31, 1403 7:54 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر دستگاه فتوکپی
تعمیر دستگاه فتوکپی

آموزش تعمیر دستگاه فتوکپی

دستگاههای آنالوگ قدیمی تر و دستگاههای دیجیتال بروزتر هستند. کار با دستگاههای دیجیتال برای کاربر بسیار حرفه ای تر شده و در حال حاضر فروش اینگونه دستگاهها در بازار بیشترین سهم را بخود اختصاص داده است. برای اینکه بتوانید براحتی دستگاه کپی دیجیتال را عیب یابی و تعمیر کنید مستلزم این است که اطلاعات خوبی درباره انواع آنالوگ این دستگاهها داشته باشید.

دوره تعمیر فتوکپی نیاز به دانش اولیه این دستگاهها در چاپ یک برگ کاغذ دارد. کسانی میتوانند براحتی این دستگاهها را باز و بسته کنند و به عیوب آنها برسند که دانش اولیه کمی روی پرینتر ها و چاپگرهای قدیمی تر داشته باشند. دستگاههای فتوکپی شامل دسته بندی آنالوگ و دیجیتال است. دستگاههای آنالوگ قدیمی تر و دستگاههای دیجیتال بروزتر هستند. کار با دستگاههای دیجیتال برای کاربر بسیار حرفه ای تر شده و در حال حاضر فروش اینگونه دستگاهها در بازار بیشترین سهم را بخود اختصاص داده است. برای اینکه بتوانید براحتی دستگاه کپی دیجیتال را عیب یابی و تعمیر کنید مستلزم این است که اطلاعات خوبی درباره انواع آنالوگ این دستگاهها داشته باشید.

دوره تعمیر دستگاه کپی در مرکز تعمیرات و زیر نظر تعمیرکار فتوکپی برای شما بهترین موقعیت یادگیری را در کارگاه کامتک ایجاد کرده است. پس اگر میخواهید وارد این شغل پرسود شوید و تعمیرات ماشینهای اداری را حرفه ای یاد بگیرید حتما سری به کارگاه آموزشی و کلاس عملی ما بزنید. جنرال سرویس دستگاه فتوکپی، تعویض بخش های مکانیکی و شارژ کارتریج و تعویض کارتریج و برطرف کردن کد ارورها در انواع کپی شارپ، ریکو، توشیبا و کونیکامینولتا از موارد اصلی کلاس تعمیرات کپی است.

بخوانید  اسپیکر گوشی نوکیا

در آموزشگاه تعمیر فتوکپی کامتک شما با عملکرد و تعمیر دستگاههای پرفروش در بازار کار آشنا میشوید و با تمرین روی هر یک از تجربه استاد مجرب این بخش استفاده خواهید برد!

مراحل آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی

مسیر عبور کاغذ:

قسمتی از دستگاه های کپی که معمولا تعمیرات زیادی را به خود اختصاص میدهد مسیر عبور کاغذ می باشد و مشکلات گیر کاغذ (paper jam ) می باشد، قسمت های آن به این شرح است:

۱-مخزن یا سینی تغذیه کاغذ که در کپی ها میتواند تا پنج قسمت مجزا یا کاست برای تغذیه کاغذ وجود داشته باشد که یکی از آن ها بای پس می باشد.

۲- پیکاپ (کاغذ کش)

۳- رزیس رولر

۴- سنسور های (ابتدایی-میانی-پایانی)

۵- مسیر عبور کاغذ (شیارهایی که کاغذ را هدایت میکند)

بخش تصویر سازی:

۱- لیزر:

عملکرد لیزر دستگاه های فتوکپی به اینگونه می باشد که مجوعه ای از دستورات فرمتر در این قسمت به پالس های نوری تبدیل می شود که همان تصویر ما می باشد، قطعات لیزر به این صورت می باشد:

۱- برد الکترونیکی تغذیه و درایو لیزرگان

۲- پلیگان و پلیگان موتور

۳- عدسی ها

۴- آینه انتهایی

۵- سنسور تشخیص

۲-کارتریج:

قسمت دیگری که در تصویر سازی نقش اساسی را دارد کارتریج تونر می باشد که در دستگاه های فتوکپی قسمت های مختلف آن به شرح زیر می باشد:

بخوانید  آموزش تست خرابی مایکروویو

۱-تونر مصرفی دستگاه

۲- همزن ها

۳- چیپ ست که معمولا در بیشتر دستگاه های کپی بر روی کارتریج تونر می باشد.

۳-تانک دولوپر

قسمت های مختلف تانک دولوپر به شرح زیر می باشد:

۱-دولوپر  (پودر سنگی) و تونر

۲-همزن ها

۳- سیلندر دولوپر (مگنت)

۴-داکتر بلید

۵- کولار

۶-اتصالات مگنت و چرخ دنده ها

۴-یونیت درام

۱-درام

۲-مارپیچ ضایعات

۳-بلید

۴- شیت زیر بلید

۵-چرخ دنده ها

که شرح وظایف هر یک از قطعات به صورت علمی و عملی در کلاس های آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی

و آنالیز انواع دستگاه فتوکپی در ایران تعمیر بیان خواهد شد.

فیوزینگ:

بعد از اینکه تصویر توسط تونر بر روی کاغذ ایجاد شد باید تصویر ایجاد شده بر روی کاغذ تثبیت شده و تونر ها به سطح کاغذ       بچسبند که این کار وظیفه فیوزینگ می باشد، و اصطلاحا به آن عمل پخت تونر نیز گفته می شود که می توان از قسمت های     مختلف فیوزینگ اینگونه نام برد:

۱- هیت رولر

۲- پرس

۳-ترمیستور

۴- ترما فیوز

۵-لامپ

۶- چرخ دنده ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *