فروردین 9, 1403 7:51 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 شوک دادن باتری موبایل
شوک دادن باتری موبایل

شوک دادن باتری موبایل نوکیا

حتماً متوجه شده اید که پس از چند سال یا چند ماه استفاده از تلفن همراه، باتری آن دیگر عملکرد فوق العاده سابق خود را ندارد و رضایت شما را جلب نمی کند. عواملی همچون زود خالی شدن شارژ حتی در هنگام مکالمه صوتی، دیر شارژ شدن، عدم تغییر میزان شارژ به هنگام اتصال به شارژر و … از نشانه های وجود مشکل در باتری تلفن همراه است. به این حالت باتری، خواب الکتریکی نیز گفته می شود.

بسیاری از مشکلات ذکر شده در بالا، به احتمال زیاد با روشی که قرار است در این مطلب به شما آموزش دهیم، رفع خواهند شد.

عملیات شوک دادن به باتری که به وسیله دستگاه تغذیه انجام می شود، می تواند عملکرد باتری شما را تا حد امکان به همانند گذشته بازگرداند.

البته به شما هشدار می دهیم که برای انجام عملیاتی حساس و نیازمند دانش و مهارت همچون شوک باتری، خودسرانه عمل نکرده و تا حد ممکن به واحد های تعمیرات موبایل نوکیا مراجعه کنید.

شوک دادن باتری گوشی نوکیا

برای شوک دادن به باتری موبایل خود، باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • در نخستین مرحله از عملیات شوک باتری، ولتاژ را اندازه گیری کنید.
  • ولتاژ منبع تغذیه را به طور حدودی بر روی 7.5 ولت تنظیم کنید.
  • پیچ جریان منبع تغذیه را به طور تقریبی تا نصفه شل کنید.
  • حالا سیم منفی منبع تغذیه را به منفی باتری متصل کنید، اما سیم مثبت را بر روی مثبت باتری نگه ندارید. این کار را تا جایی تکرار کنید که ولتاژ باتری به 3.7 ولت برسد.
  • پس از رسیدن ولتاژ باتری به 3.7 ولت، فرآیند شارژ باتری را شروع کنید.
بخوانید  تعمیر LCD لپ تاپ

دیگر روش های شوک باتری تلفن همراه

روش های دیگری نیز برای شوکه کردن باتری تلفن همراه وجود دارند که حتی کاربران فاقد تجربه در زمینه تعمیرات نیز می توانند آن ها را انجام دهند:

  • کالیبره کردن باتری:

توصیه می کنیم که ماهی یک بار، باتری گوشی خود را کالیبره نمایید. نحوه انجام آن نیز به این صورت است که ابتدا آن قدر با گوشی کار کنیم که هر چه زودتر باتری آن به طور کامل تخلیه شود و دستگاه را خاموش نماید. سپس به مدت 24 ساعت، آن را به شارژر متصل می کنیم. پس از آنکه عدد نمایش داده شده بر روی آیکون باتری به 100 رسید، اتصال شارژ را قطع کرده و گوشی را ری استارت می کنیم. اگر پس از ری استارت کردن، عدد شارژ روی 100 نماند، باز آن را به شارژر وصل کرده و دوباره ری استارت می کنیم. آنقدر این کار را تکرار کنید، که هنگام روشن شدن موبایل نیز میزان شارژ 100 درصد بشود.

  • شوک برقی:

انجام این کار کمی خطرناک است و نیاز به حرفه ای بودن دارد، اما می تواند باتری گوشی را احیا کند! با این حال در انجام آن از دستکش و ابزار مخصوص استفاده کنید، زیرا احتمال برق گرفتگی وجود دارد. باتری را از دستگاه جدا نمایید، سپس سر کوچک یک کابل USB را قطع کرده و سیم قرمز آن را به قطب مثبت باتری و سیم مشکی آن را به قطب منفی اتصال دهید. سر بزرگ ‌تر کابل USB را نیز به پورت لپ‌ تاپ یا کامپیوتر خود متصل کنید. پس از مدتی، باتری شروع به شارژ شدن می‌ کند.

بخوانید  نوت بوک سه بعدی

نمایندگی تعمیرات گوشی نوکیا

انجام هرگونه عملیات تعویض و تعمیر قطعات گوشی خود را به تکنسین های مستقر در مراکز ارائه دهنده خدمات تعمیری نوکیا واگذار نمایید. اگر در زمینه کار با قطعات تلفن همراه تجربه کافی را ندارید، به هیچ وجه در داخل اجزای تلفن همراه خود دست نبرید، چرا که به احتمال زیاد خرابی را شدیدتر خواهید نمود.

تعمیرکاران مجرب و رسمی گوشی های نوکیا، با استفاده از پیشرفته ترین ابزار آلات، قادر به رفع هرگونه مشکل گوشی شما در کمترین زمان هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *