فروردین 10, 1403 7:08 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تاثیر طراحی و رزولوشن تلویزیون
تاثیر طراحی و رزولوشن تلویزیون

چقدر طراحی و رزولوشن در خرید تلویزیون مارشال موثر است؟

شکل و طراحی تلویزیون از نکات مهمی است که در خرید تلویزیون نقش موثری دارد بسیار مهم است تلویزیونی را خریداری نمایید که  طراحی شیک و پنل باریکی داشته باشد حاشیه ها در کمترین حالتشان قرار داشته باشند و صفحه نمایش بزرگی داشته باشند.

اهمیت طراحی و دیزاین تلویزیون

توجه به طراحی و شکل ظاهری محصول ضروری است چون انتخاب گزینه ای زیبا و شکیل بر زیبایی سالن پذیرایی و یا اتاق نشیمن می افزاید.

شاید از نظر فنی زیبایی ظاهری اهمیت نداشته باشد اما در ایجاد حس خوب برای خرید از تلویزیون اهمیت زیادی خواهد داشت ارائه طراحی برترین و خوش تراش ترین تلویزیون ها برای برندهایی است که در زمینه شکیل سازی محصولاتشان فعالیت می کنند.

شاید در هنگام انتخاب تلویزیون این گزینه اهمیت چندان بالایی نداشته باشد ولی با قاطعیت می توان اعلام نمود که وقتی که شما تمامی پارامترهای به کار رفته در یک محصول را پسندیدید ولی طراحیش را دوست نداشتید بدون شک آن محصول را انتخاب نمی کنید و این خصوصیت برای کاربرانی که به دکوراسیون محل زندگیشان اهمیت می دهند و همچنین برای مشکل پسندان اهمیت آن دو چندان خواهد بود.

پارامترهای تاثیر گذار در طراحی تلویزیون

پارامترهای تاثیر گذار در طراحی تلویزیون شامل: میزان ضخامت بدنه میزان انحنای بدنه  طراحی پایه میزان حاشیه ی اطراف نمایشگر  دقت در ریزه کاری ها و مواردی هستند که در زیبایی و لوکس ترین نوع تلویزیون تاثیر گذار هستند.

بخوانید  آشنایی با راهکارهای iOS 10

از لحاظ طراحی تلویزیون های سامسونگ توانسته اند پیشرفت بیشتری داشته باشند چرا که در طراحی جزئیات ریزی را به کار می برند با طراحی منحنی خود به عنوان برگ برنده ای پیشتاز است.

تلویزیون های ال جی نیز زیبایی خاصی در طراحی دارند تا جایی که W7 را می توان شاهکاری بی همتا برشمرد که بیشترین تلاشش را برای طراحی فوق العاده این محصول به کار گرفته است.

تلویزیون های سونی نیز اکثر تولیدات خود را در ساده ترین شکل و با جلوه ای از زیبایی ها به رخ می کشند این سبک طراحی طرفداران خاص خود را داشته و بسیاری طراحی ساده و باریک محصولات سونی را برترین طراحی موجود در ساخت تلویزیون ها می دانند.

تلویزیونهای مارشال نیز که تولید کشور خودمان ایران است توانسته در طراحی تلویزیونهای خود زیبایی را در نظر بگیرد تلویزیون مارشال MARSHAL ME-5011 LED 4K دارای اندازه صفحه 50 اینچی با کیفیت تصویر 4K است که به خوبی توجه بچه ها را به خود جلب می نماید این ال ای دی در زمان خاموش بودن هم به دلیل طراحی ظریف و لوکس بدنه اش از جذابیت خاصی برخوردار است و دکوراسیون منزل شما را زیباتر می نماید.

مشخصات فنی با اعداد شناخته نمی شوند

عدد بالا در خرید یک تلویزیون خوب ما را نمی تواند راهنمایی کند تولید کنندگان به خوبی می دانند که بسیاری از افراد جذب اعداد بزرگ خواهند شد و کیفیت بالا را با مقایسه این اعداد می سنجند که باید به این امر رسید که تجربه خوب بودن یک تلویزیون صرفا با وجود اعداد بزرگ مشخص نخواهد شد.

بخوانید  تغییر سوالات امنیتی اپل ایدی

از موارد دیگری که دارای اهمیت فراوانی هستند می توان به زاویه دید  سایز تلویزیون و رزولوشن تصویر  اشاره نمود که تمامی این موارد با نگاهی دقیق به تصویر درک خواهند شد.

منظور از زاویه دید چیست؟

بعد از طراحی تلویزیون زاویه دید دارای اهمیت است که برای زاویه دید باید شما دید افقی و عمودی را در زاویه های مختلفی از تلویزیون بررسی نمایید چرا که زاویه دید از نکاتی است که هنگام خرید نمایشگرها و تلویزیون ها دارای اهمیت زیادی است زیرا گستردگی زاویه دید شما را از هر نقطه ای در سالن یاری خواهد داد تا تصویری واضح و کامل را مشاهده کنید.

زاویه دید از صفر درجه شروع و با حرکت به کناره ها به عددش افزوده می شود.

در مورد نمایشگرهای پلاسما تا حدی این مشکل کم رنگ است اما نمایشگرهای LCD با این مشکل کمی مانوس تر هستند.

تعیین میزان زاویه دید راه کارهای مختلفی دارد:

مشاهده مشخصات تلویزیون یکی از این راه کارها بوده و عدد درج شده در مقابل این ویژگی زاویه دید را نشان می دهد.

سایز نمایشگر

در مشخصات فنی تلویزیون سایز نمایشگر را خواهید دید انتخاب سایز نمایشگر به سالن شما بستگی دارد تلویزیون ها دارای سایز های متنوعی هستند و هر سایزی را که انتخاب نمایید با تنوع انواع تلویزیون ها مواجه می شوید و از بین آنها می توانید یکی را انتخاب کنید.

بخوانید  بلندگوی خارجی و ویبراتور P20 Lite

شاید برند خاصی را در نظر داشته باشید ولی کمپانی مورد نظرتان اندازه دلخواه شما را تولید نکرده است اگر فضای کمی دارید و سالن شما چندان بزرگ نیست تلویزیون خود را در اینچ پایین تر انتخاب نمایید.

به طور عادی باید فاصله زیادی از تلویزیون داشته که این فاصله در سایزهای مختلف متفاوت و قابل محاسبه است.

نقش رزولوشن تصویر در کیفیت تصویر

توجه به رزولوشن تصویر دارای اهمیت زیادی است چون کاربران در هنگام تماشای تلویزیون با آن سروکار خواهند داشت.

میزان پیکسل های موجود در ساخت تصاویر کیفیت آن ها را مشخص می نماید به نحوی که هر چه رزولوشن تصویر بالاتر  است به این معنی است که تعداد پیکسل ها بیشتر است و در هنگام به نمایش در آمدن تصاویر شما کیفیت مطلوبتری را مشاهده خواهید نمود.

قبل از خرید تلویزیون رزولوشن تلویزیون را حتما بررسی نمایید چون خواهید دانست که پنل تلویزیون شما با کیفیت است یا یک پنل معمولی استفاده شده است.

روش چک کردن Static Resolution به این صورت است که وقتی یک عکس یا یک تصویر فریز شده از شخصی را می بینید باید تار‌های موی  او را طوری ببینید که قابل شمارش باشند (تارهای موی شخص محو نباشد).

روش چک کردن Motion Resolution (رزولوشن تصویر متحرک) نیز توسط یک صحنه ورزشی ممکن خواهد شد مثلا پای فوتبالیست‌ ها هنگام دویدن و یا شوت زدن نباید حالت محو باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *