اردیبهشت 1, 1403 11:16 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نکات اصلی کولر گازی خراب
نکات اصلی کولر گازی خراب

آموزش نکات اصلی در مورد یک کولر گازی خراب

آیا روزهای خوبی را به خاطر می آورید که قبلاً زندگی خود را بدون کولر ادامه می دادید؟ اگرچه کولر می تواند دستگاهی ضعیف از فناوری باشد، اما مطمئناً در یک کشور گرم و مرطوب مانند هند و برخی شهرهای ایران بسیار مهم است و به دلیل گرم شدن کره زمین، این یک لوازم خانگی کاملاً ضروری است. مواجهه با مشکلات کولر گازی به تنهایی ممکن است یک چالش باشد اما با راهنمایی کاردون می تواند آسان تر شود. در این مطلب سعی داریم به 5 نکته مهم در مورد یک کولر گازی خراب بپردازیم که شاید از آن اطلاع نداشته باشید.

برای اطمینان از اینکه پس از گرم شدن هوا خونسردی خود را از دست ندهید، از طرفداران کولر گازی خواسته ایم که رایج ترین مشکلاتی را که در کولر گازی وجود دارد شناسایی کنند. آنها هشت مشکل را برای عیب یابی برجسته کردند.

1- رطوبت اضافی اطراف کولر گازی

تقریباً در اطراف کمپرسور کولر گازی رطوبت جمع می شود اما لازم است این مسئله را کنترل کنید. اگر مقدار زیادی آب جمع شده باشد که یک گنجشک برای آب خوردن در آن غوطه ور شود، باید فورا نشت را بررسی کنید. در جدی ترین موارد، نشت می تواند گاز مبرد باشد. رطوبت اطراف ناحیه کمپرسور کولر را کاملاً تحت نظر داشته باشید. نشت مبرد می تواند خطرات سلامتی برای شما و خانواده شما ایجاد کند و نیاز به اقدامات فوری دارد. باید فوراً با یک متخصص تعمیرات کولر گازی تماس بگیرید.

بخوانید  تعمیر ال سی دی شکسته تبلت

2- جریان ضعیف هوا

اگر متوجه جریان ضعیف هوا از کولرگازی شده اید، این بیشتر به خرابی کمپرسور اشاره دارد. اگر منطقه ای از اتاق در حال خنک شدن است در حالی که منطقه دیگری خنک نمی شود، این نشان دهنده وجود مشکل در کار کانال است. اگر نمی توانید هیچکدام را برطرف کنید، باید با یک شخص سرویس دهنده کولر گازی تماس بگیرید.

3- به صداها توجه کنید

صدای جیر جیر، سنگ زنی از کولر گازی ممکن است نشان دهنده نیاز به تعویض یک قطعه باشد. صدای جیر جیر به معنی لیز خوردن کمربند از جای خود است. همچنین ممکن است نشان دهد که یک قطعه فلزی در کولر گازی به روغن کاری بیشتری نیاز دارد. صدای سنگ زنی ممکن است به این معنی باشد که بلبرینگ های موتور خراب است. اگر این صداها با بوهای عجیب و غریب مخلوط شده اند، بلافاصله کولر را بررسی کنید. عدم سرویس دهی به موقع کولر گازی می تواند منجر به خرابی های بیشتر و خسارت های زیادی شود.

4- مشکلات الکتریکی= مشکلات کولر گازی!

کمپرسور کولر گازی در صورت گرم شدن بیش از حد ممکن است خراب شود. این اتفاق می افتد هنگامی که یک خطای داخلی برق وجود دارد. برای بررسی این مشکل، موتور را پیدا کرده و به دکمه تنظیم مجدد نگاه کنید. اگر خطایی باشد، ظاهر می شود. صبر کنید تا خنک شود و دوباره به داخل فشار دهید. همیشه سیستم الکتریکی کولر را در شرایط مناسب نگه دارید تا از این مشکل جلوگیری کنید.

بخوانید  روش های خنک کردن لپ تاپ ایسر

 5- سیم کشی دور کمپرسور می سوزد

شاید اگر بتوانید شجاعت به خرج دهید و پوشش اصلی را باز کنید، یک روش سریع و آسان برای بررسی اجزای اصلی کولر گازی وجود دارد. هرگونه سیم کشی اطراف کمپرسور که به نظر می رسد در حالت سوخته است، باید تعویض شود. هنگامی که یک موتور کمپرسور سوخته، به این معنی است که سیم کشی داخلی موتور به طور جبران ناپذیری آسیب دیده است. سیم پیچ های موتور کمپرسور ممکن است سوخته و کوتاه شوند یا شاید سیم پیچ ها سوزانده شده و به سادگی قطع شوند. اگر موتور به هر دو روش سوخته است، باید تعویض شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *