فروردین 9, 1403 8:55 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعویض دولوپر دستگاه کپی
تعویض دولوپر دستگاه کپی

تعویض دولوپر دستگاه کپی توشیبا

پیش از پرداختن به آموزش تعویض دولوپر دستگاه کپی توشیبا، بد نیست نگاهی به ساختار این محصول و عملکرد آن در دستگاه کپی داشته باشیم. دولوپر که که اصطلاحاً به آن پودر سنگین نیز گفته می‌شود دارای حالت مغناطیسی است. کار این ماده در دستگا‌های کپی انتقال تونر بر روی درام است، بدین ترتیب که دولوپر با چرخش، پودر را بر سطح درام ساییده و درام آن را بر روی سطح کاغذ به چاپ می‌رساند.

به دلیل خاصیت مغناطیسی‌ای که دولوپر دارد، باید توجه داشت که در حین انتقال آن به دستگاه کپی، هیچ‌گونه ناخالصی و شی خارجی با آن مخلوط نگردد. چرا که این موضوع افت کیفیت چاپ را در پی خواهد شد. یکی از نشانه‌های این افت، ظاهر شدن رگه‌های سفید بر روی کاغذ است.

در ارتباط با دولوپر دستگاه کپی بد نیست بدانید که خود دولوپر در دستگاه یک ماده مصرفی نیست. به عبارتی دیگر دولوپر در دستگاه‌های کپی به شکل فیزیکی مصرف نمی‌شود با این وجود در مدت زمان مشخصی کیفیت خود را از دست می‌دهد. در این شرایط لازم است کاربر و یا کارشناس تعمیر دستگاه کپی جهت تعویض آن اقدام نمایند.

ولوپر ظاهری همچون براده آهن دارد و در بازار علاوه بر پاکت های مخصوص، در قوطی های آلمینیومی نیز به فروش می‌رسد. در بخش‌های آتی آموزش تعویض دولوپر دستگاه کپی توشیبا با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشته خواهد شد. در صورت نیاز به سرویس‌های تخصصی دستگاه کپی توشیبا می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر فتوکپی توشیبا تماس بگیرید.

بخوانید  اتصال کارت گرافیک اکسترنال به لپ تاپ

چند نکته درباره دولوپر دستگاه کپی توشیبا

در ارتباط با دولوپر دستگاه کپی بد نیست بدانید که خود دولوپر در دستگاه یک ماده مصرفی نیست. به عبارتی دیگر دولوپر در دستگاه‌های کپی به شکل فیزیکی مصرف نمی‌شود، با این وجود در مدت زمان مشخصی کیفیت خود را از دست می‌دهد. در این شرایط لازم است کاربر و یا کارشناس تعمیر دستگاه کپی جهت تعویض آن اقدام نمایند.

برای تعویض دولوپر دستگاه کپی توشیبا توصیه کارشناسان آن است که از بهترین محصول دولوپر موجود در بازار استفاده شود چرا این ماده نقش اساسی در افزایش و یا افت کیفیت چاپ، دارد. ضمن آنکه پایین بودن کیفیت دولوپر، علاوه بر تاثیر منفی بر کیفیت چاپ، تأثیر بسزایی نیز در افزایش مصرف تونر دستگاه و به تبع آن افزایش هزینه‌های جاری دستگاه کپی خواهد داشت.

نکته دیگر آنکه در صورت تهیه دولوپر و تونر به این نکته توجه داشته باشید که نگهداری از این دو ماده می‌بایست در یک دمای پایین و هوای خشک انجام شود. چرا که نگهداری از تونر در دمای زیاد و با رطوبت بالا، علاوه بر افت کیفیت، سبب چسبیدن ذرات تونر به هم و متأثر شدن دولوپر از این مسئله می‌گردد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *