اردیبهشت 5, 1403 9:55 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر شارژر لپ تاپ دل
تعمیر شارژر لپ تاپ دل

تعمیر شارژر لپ تاپ دل در کدام موارد ضروری است؟

برد آداپتور شارژر از کار بیفتد، روند شارژ شدن لپ تاپ مختل شده و به دنبال آن ممکن است که به باتری و دیگر قطعات این دستگاه آسیب وارد شود. با توجه به این که ورودی آداپتور دارای برق AC 220v است، بسیار مهم است که تعمیر شارژر لپ تاپ دل و دیگر برندها در این شرایط، توسط تعمیرکاران حرفه ای و با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مخصوص انجام شود.

خرابی کابل برق

شارژرها یک سیم دارند که خرابی یا پوسیدگی آن روند شارژ را مختل می کند. اگر از شارژر لپ تاپ تان به درستی نگهداری و استفاده نکنید، احتمال پوسیدگی و خرابی این کابل بالاست. گاهی هم یک ایراد در اتصالات داخلی کابل وجود دارد که مانع از کارکرد درست شارژر می شود. در این شرایط هم باید تعمیر شارژر لپ تاپ dell را در اولویت قرار داده و هرچه زودتر این کار را انجام دهید.

از کار افتادن قطعات مدار

از کار افتادن قطعات مدار هم جزء مشکلاتی است که باید پیگیر آن باشید. مدار پاور جک، کابل برق ورودی، فیوز یا NTC یا خازن های  مدار RLC اولیه  و خازن، اصلی ترین قطعات مدار هستند که از کار افتادن آنها موجب مختل شدن کار شارژر می شود. تکنسین ها برای تعمیر شارژر لپ تاپ دل در این شرایط، تمامی اجزای ذکر شده را بررسی کرده و در صورت نیاز، آنها را ترمیم یا تعویض می نمایند.

بخوانید  دلایل کندی لپ تاپ ایسر

تست آداپتور لپ تاپ دل

مهم ترین مرحله در تعمیر شارژر لپ تاپ dell، تست آداپتور است. برای این منظور، باید کابل برق به پریز مدار لامپ سری وصل شود تا لامپ روشن و خاموش گردد. پس از آن کابل از پریز جدا شده و در کمتر از 10 ثانیه دوباره متصل می شود؛ این بار لامپ اصلا روشن نمی شود. پس از گذشت یک دقیقه، مجددا کابل متصل شده و لامپ روشن و خاموش می شود. با اتصال کابل آداپتور به برق و بررسی ولتاژ آن، در صورتی که مراحل و دفعات روشن و خاموش شدن لامپ به همین ترتیب باشد، آداپتور هیچ مشکلی ندارد. دقت کنید که به هیچ عنوان نباید خودتان این فرایند را انجام دهید. بهتر است برای تست آداپتور لپ تاپ دل از تکنسین های مجرب تعمیرات لپ تاپ کمک بگیرید.

عیب یابی و تعمیر شارژر لپ تاپ دل

برای تست شارژ لپ تاپ دل ابتدا می ‌بایست لپ ‌تاپ را خاموش کنیم. پس از آن شارژر و تمامی وسایل جانبی وصل شده به آن چون فلش ‌دیسک ‌ها، پرینتر و… را از آن جدا کنیم. در گام بعد، باتری لپ‌ تاپ را از لپ ‌تاپ جدا می‌کنیم. (باتری لپ ‌تاپ معمولاً در پشت لپ ‌تاپ قرار دارد و برای خارج کردن آن می‌ بایست بسته به مدل لپ‌ تاپ اقدام کرد. در اغلب لپ‌ تاپ‌ ها، باتری معمولاً با فشار دادن یک اهرم و یا کلید از بدنه‌ی اصلی لپ‌ تاپ جدا می‌شود). پس از جدا کردن باتری از بدنه‌ی اصلی لپ ‌تاپ، شارژر را به لپ تاپ وصل کنید و لپ‌ تاپ را روشن نمایید.

بخوانید  گرم شدن لپ تاپ msi

روشن شدن لپ‌ تاپ و کار کردن آن دلالت بر درستی و سلامت شارژر دارد. در صورتی که لپ‌ تاپ روشن نشد، برای اطمینان بیشتر پریز دیگری را تست کنید. اگر لپ‌ تاپ هنوز هم روشن نمی‌شود باید به فکر تعویض و تعمیر شارژر لپ تاپ دل باشید. پس از تعویض شارژر در صورتی‌که لپ‌ تاپ شما هنوز هم روشن نمی‌شود احتمالاً اشکال کار در سوکت شارژر و یا اتصال کوتاه در لپ ‌تاپ باشد. در اینصورت لپ‌تاپ می‌بایست برای اقدامات تخصصی عیب یابی و تعمیر به مرکز تعمیر شارژر لپ تاپ دل انتقال داده شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *