فروردین 9, 1403 12:30 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 انواع مشکلات لپ تاپ دل
انواع مشکلات لپ تاپ دل

رایج ترین مشکلات لپ تاپ دل و رفع سریع آنها

دل ده ها مدل را تحت چندین سری آورده است. همه دستگاه ها از نظر عملکرد و قابلیت استفاده یکسان نیستند. اما، برخی مشکلات لپ تاپ Dell وجود دارد که در اکثر مدل ها رایج است. بیایید در مورد آنها بدانیم و یک کاربر هوشمند Dell باشیم.

6 مشکل لپ تاپ dell و راه حل های احتمالی

در این مقاله، چندین مشکل که کاربران دل اغلب با آن روبرو هستند با سریعترین و موثرترین توصیه ها برای رفع آنها بیان شده است.

رفع مشکل صفحه کلید لپ تاپ dell

در بیشتر موارد، اگر گرد و غبار زیادی در داخل آن جمع شده باشد، ممکن است صفحه کلید خراب شود. در این حالت، شما باید صفحه کلید را تمیز کنید و سعی کنید تا آنجا که ممکن است گرد و غبار را پاک کنید. گاهی اوقات، این مشکل می تواند به دلیل درگیری بین سیستم عامل و درایور دستگاه ایجاد شود.

این مشکل نادر نیست و حل آن بسیار ساده است و تنها با چند قدم قابل انجام است. ابتدا دستگاه را راه اندازی مجدد کنید. این باید مشکل را حل کند. اگر اینطور نیست، باید درایور صفحه کلید لپ تاپ Dell را حذف نصب و مجدداً نصب کنید.

بخوانید  مشکلات درایور پرینتر HP Officejet 4500 All-In-One

اگر هنوز مشکل شما را آزار می دهد، می توانید درایور را به روز کنید. هم برای حذف نصب و هم برای به روز رسانی، باید به Device Manager بروید و درایور خاص را پیدا کنید.

مشکل صدا در لپ تاپ دل

ممکن است هیچ صوتی دریافت نکنید، یا حتی اگر دریافت کنید، خروجی برای قبول بسیار ضعیف است. ابتدا باید با رایج ترین دلایل شروع کنید.

تمام کابل های مربوطه، جک صدا و پورت لپ تاپ را بررسی کنید تا ببینید آیا چیزی غیر معمول است یا خیر. در صورت شکستگی یا آسیب دیدگی آنها را تعویض کنید. هنگامی که متوجه شدید این قسمت ها خوب است، باید مرحله دیگری را ادامه دهید.

به مدیریت دستگاه بروید و درایور صوتی که ممکن است قدیمی یا خراب باشد را پیدا کنید. در هر صورت، می توانید آن را حذف و دوباره نصب کنید. گاهی اوقات، به روز رسانی درایور ممکن است مشکل را برای شما حل کند.

مشکلات صفحه لمسی لپ تاپ Dell

آیا صفحه لمسی لپ تاپ شما خیلی خوب جواب نمی دهد یا اصلا کار نکرده است؟ با مشاهده هر یک از این موارد، نمی توانید استراحت کنید، مهم نیست که دوست دارید از ماوس خارجی استفاده کنید. مراحل زیر را یکی یکی امتحان کنید.

بخوانید  تعمیر صفحه سیاه مانیتور ایسوس

برای فعال کردن عملکرد صفحه لمسی از کلید عملکرد لپ تاپ استفاده کنید. برای لپ تاپ های Dell، کلید عملکرد معمولی F9 است. اگر اتفاقی نیفتاد، مرحله بعدی را امتحان کنید.

به کنترل پنل بروید و صفحه لمسی را از آنجا دوباره فعال کنید. روش دیگر، می توانید به منوی تنظیمات Dell بروید.

گاهی اوقات، به روز رسانی درایور ممکن است کار کند. همچنین بازگشت به نسخه قبلی که به درستی کار می کرد ممکن است آن را حل کند. برای انجام هر یک از آنها، باید از Device Manager استفاده کنید.

برخی از کاربران تصور می کنند که استفاده از DVD Boot Linux برای بازیابی عملکرد صفحه لمسی لپ تاپ عجیب و خطرناک است. خوب، بسیاری از افراد نیز موفق هستند.

شما باید یک CD یا DVD بوت لینوکس ایجاد کنید. از آن برای راه اندازی در لینوکس استفاده کنید. در نهایت، سیستم عامل خود را دوباره راه اندازی کنید.

مشکل منوی بوت لپ تاپ dell

آیا هنگام راه اندازی لپ تاپ خود صفحه سیاه می بینید؟ شاید، لپ تاپ نتواند روشن شود یا در سیستم عامل بوت شود. قبل از انجام هر کاری، باید تأیید کنید که کدام مشکل خاص است.

اگر مسئله فقط در مورد قدرت است، شما دو ملاحظه دارید مانند مشکلات سخت افزاری یا هرگونه مشکل نرم افزاری. در بیشتر مواقع، یک مشکل نرم افزاری به عنوان علت اصلی شناخته می شود.

بخوانید  دلایل ایجاد لکه های سیاه در مانیتور لپ تاپ

با راه اندازی مجدد اجباری با استفاده از دکمه تنظیم مجدد شروع کنید و سپس دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا لپ تاپ به حالت عملکردی برسد.

اگر راه اندازی مجدد ساده کار نکرد، ممکن است سعی کنید در حالت Safe Mode بوت شوید. گاهی اوقات، یک آنتی ویروس یا هر برنامه شخص ثالث دلیل همه اینها است. فقط از شر آنها خلاص شوید. همچنین می توانید BIOS را به حالت پیش فرض بازنشانی یا به روز کنید.

اگر امیدی نمی بینید، این آخرین مرحله ای است که باید امتحان کنید. راه اندازی مجدد کامل سیستم که با عنوان (Windows reformat and reinstall) شناخته می شود تنها چیزی است که شما باید امتحان کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *