فروردین 30, 1403 5:22 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 خرابی هارد دیسک لپ تاپ msi
خرابی هارد دیسک لپ تاپ msi

خرابی های رایج در هارد دیسک لپ تاپ msi

هارد دیسک یکی از قطعات مهم در لپ تاپ msi است که در صورت خرابی باید اقدام به تعمیر آن نمایید. در این مقاله ابتدا راه های بررسی و سپس علل خرابی را برای شما توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

  1. هارد دیسک کند

علامت: زمان بارگذاری زیاد برنامه، انتقال کند فایل ها

راه حل: پراکنده سازی دیسک

اطلاعات نامنظم در هارد دیسک شما می تواند عملکرد را از بین ببرد زیرا لپ تاپ msi به زمان بیشتری برای غربال کردن قطعات داده و بخشهای خراب روی درایو نیاز دارد. این مشکل را می توان به راحتی برطرف کرد (اما نه به خصوص سریع؛ گاهی اوقات رفع اشکال ممکن است ساعت ها طول بکشد) با استفاده از ابزار داخلی ویندوز به نام Disk Defragmenter. می توانید از طریق منوی Programs در پوشه Accessories یا System Tools به این برنامه دسترسی پیدا کنید. کافی است بر روی دکمه تجزیه و تحلیل کلیک کنید تا ببینید آیا درایو دیسک شما به تجزیه مجدد نیاز دارد یا خیر، و سپس برای شروع روی Defragment کلیک کنید.

  1. نیاز به حافظه بیشتر

علائم: عملکرد ضعیف هنگام استفاده از چندین برنامه، hangup، زمان بوت بیش از حد

راه حل: RAM خود را ارتقا دهید، درایو USB مجهز به ReadyBoost را امتحان کنید

اگر لپ تاپ msi شما زمان زیادی طول می کشد تا راه اندازی شود، ممکن است بخواهید برنامه های راه اندازی خود را ممیزی کنید. برای انجام این کار، مکان نما را روی نمادهای موجود در نوار وظیفه در سمت راست پایین صفحه قرار دهید. اگر به ندرت از هر یک از این برنامه ها استفاده می کنید، روی آنها راست کلیک کرده و آنها را غیرفعال کنید. برای کنترل بیشتر برنامه هایی که هنگام راه اندازی بارگیری می شوند، System Suite 7 Professional (59.95 دلار) را بارگیری کنید که شامل 60 ابزار قدرتمند، مدیر راه اندازی و بهینه ساز است.

بخوانید  معرفی برنامه های مفید برای لپ تاپ ایسر

در صورت نیاز به خرید تراشه حافظه جدید، Kingston (www.kingston.com) و Crucial (www.crucial.com) ابزارهایی را در وب سایت خود برای تعیین محصولات سازگار با نوت بوک شما ارائه می دهند. کاربران ویستا می توانند از ابزار جدید تشخیص حافظه در ویندوز ویستا استفاده کنند. فقط (حافظه) را در نوار جستجو تایپ کنید، و سیستم عامل حافظه فیزیکی شما را برای مشکلات اسکن کرده و در صورت لزوم جایگزینی را توصیه می کند.

کاربران ویستا همچنین ممکن است بخواهند درایو USB مجهز به ReadyBoost را از جمله Corsair، Kingston، Lexar یا SanDisk بردارند. این دستگاه ها می توانند با استفاده از فضای خالی روی درایو USB به عنوان حافظه موقت، زمان راه اندازی برخی برنامه ها را بهبود بخشند.

  1. خرابی هارد دیسک

علامت: هر زمان که لپ تاپ msi به داده های هارد دیسک دسترسی پیدا می کند، با صدای بلند کلیک می شود

راه حل: سایتهای پشتیبان گیری آنلاین، هارد دیسک را جایگزین کنید

بدیهی است که بهترین دفاع در برابر خرابی هارد دیسک یک راه حل پشتیبان خوب است. این روزها، گزینه های زیادی وجود دارد، اما در میان راه حل های نرم افزاری، ما Norton Save & Restore 2.0 را برای سهولت استفاده دوست داریم. اگر می خواهید از اطلاعات خود بصورت آنلاین پشتیبان گیری کنید، از Mozy.com (رایگان با 2 گیگابایت و 4.95 دلار در ماه نامحدود) استفاده کنید، که به طور خودکار از سیستم شما نسخه پشتیبان تهیه می کند و تغییرات را در پس زمینه بدون فشردن منابع ارزشمند سیستم پیگیری می کند.

بخوانید  دلایل خرابی باتری UPS

حتی اگر از مسیر آنلاین استفاده کنید، خرابی هارد دیسک شما را به زانو در می آورد. خوشبختانه تعدادی از ابزارها می توانند درایو شما را از نظر مشکلات آزمایش کنند. Hitachi برخی از موارد را در بخش پشتیبانی وب سایت خود (www.hitachi.com) ارائه می دهد. در صورت لزوم تعویض هارد، مطمئن شوید که تا آنجا که ممکن است از داده ها نسخه پشتیبان تهیه کرده و سپس هارد را خاموش کنید. می توانید دستورالعمل های گام به گام روش جایگزینی را در اکثر سایت های پشتیبانی سازندگان پیدا کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *