فروردین 10, 1403 12:45 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت خاموشی تصادفی لپ تاپ Lenovo
علت خاموشی تصادفی لپ تاپ Lenovo

نحوه حل مشکلات خاموشی تصادفی در لپ تاپ های Lenovo

هنگامی که صحبت از ساختن لپ تاپ های معتبر و با قیمت مناسب می شود، Lenovo یک مارک اصلی است. به نظر می رسد تقریباً هر بخش از بازار با لپ تاپ های خود پوشانده شده است. گاهی اوقات می توانید با بی شمار مسائل روبرو شوید. برخی دیگر پیچیده ساده هستند. این آموزش به شما نشان می دهد که چگونه مشکلات خاموش شدن تصادفی در لپ تاپ Lenovo خود را برطرف کنید.

بررسی آداپتور AC

بررسی کنید که آیا خروجی آداپتور AC و همچنین ورودی ورودی لپ تاپ آسیب ندیده اند. اگر دوشاخه ورودی آداپتور AC خراب است، آداپتور را تعویض کنید و ببینید آیا مشکل همچنان ادامه دارد.

بررسی باتری

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، باتری را بردارید و سعی کنید لپ تاپ را روشن کنید و در صورت خاموش شدن در حین برق متناظر باشید.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، باتری پر شده و آداپتور AC قطع شده است، ببینید آیا لپ تاپ روشن می شود و خاموش شدن تصادفی ندارد.

در صورت برطرف نشدن مشکل، آداپتور برق AC را جدا کرده، باتری لپ تاپ را برداشته و دکمه پاور را حداقل 30 ثانیه فشار داده و نگه دارید.

بخوانید  کاهش و مدیریت اعلان ها در تبلت ایسوس

باتری را تعویض کرده و سعی کنید برق را روشن کرده و علائم خاموش شدن تصادفی را در حین شارژ باتری یا آداپتور AC بررسی کنید.

بررسی SKU لپ تاپ

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، در حالی که لپ تاپ شما خاموش است، به دنبال SKU لپ تاپ خود باشید. باید روی برچسبی در نزدیکی جلد باتری/صفحه سرویس قرار گیرد.

با توجه به SKU لپ تاپ خود از سایت پشتیبانی Lenovo دیدن کنید و ببینید آیا به روزرسانی BIOS در انتظار شماست. در این مرحله شما همچنین باید بررسی کنید که آیا همه درایورهای شما (یعنی چیپست و رابط موتور مدیریتی، اگر Intel) به روز است یا خیر.

بررسی سیستم عامل

اگر در محیط سیستم عامل ویندوز مایکروسافت کار می کنید، ببینید آیا تغییر تنظیمات قدرت از Balanced to High Performance مشکل را تغییر می دهد. راست کلیک کنید شروع> گزینه های قدرت> تنظیمات> سیستم> روشنایی و خواب (در قسمت سمت چپ)> تنظیمات قدرت اضافی> عملکرد بالا.

اگر این تغییر نکند، می توانید سطح کارکرد پردازنده خود را کنترل کنید. در مرحله 3 می توانید به قسمت Change advanced power settings (تغییر تنظیمات قدرت پیشرفته) بروید. حداکثر حالت پردازنده را روی عدد کمتری تنظیم کنید و ببینید آیا مشکل تغییر می کند یا خیر.

بخوانید  تعویض رم نسل اول Mac Pro

پشتیبانی از فایلها

در صورت برطرف نشدن مشکل، از فایلها و پوشه های مهم خود پشتیبان تهیه کرده و پس از ایجاد مجدد نصب کننده قابل بوت، سیستم عامل خود را مجدداً نصب کنید تا نصب کننده خراب رد شود.

بررسی هارد دیسک

اگر قبل از خاموش شدن لپ تاپ یک کلیک را می شنوید، احتمال دارد که هارد دیسک خراب شود. برای آزمایش نظریه می توانید از یک HDD اهدا کننده/جایگزین استفاده کنید.

از یک برنامه نظارت بر دما مانند HWMonitor یا HWiNFO یا Speefan یا Realtemp استفاده کنید و ببینید درجه حرارت شما چگونه است. پس از راه اندازی رابط کاربری گرافیکی، باید در اواسط 30 درجه سانتی گراد (بسته به دمای هوای اتاق) در حالت آماده به کار باشید.

بررسی فن

اگر صدای چرخش فن را می شنوید یا نمی توانید بشنوید اما لپ تاپ پس از راه اندازی در رابط کاربری گرافیکی به تدریج گرم می شود، راه حل خنک کننده شما خراب می شود.

در صورت مسدود شدن خاک/بقایای و/یا فولیکول های مو، باید لپ تاپ را جدا کرده و فن و دسته باله های خنک کننده را بازرسی کنید. اگر آنها واقعاً مسدود شده اند، از یک برس کوچک نقاشی با موهای نرم استفاده کنید تا زباله ها را از روی باله و فن خارج کنید.

بخوانید  نکات مهم درباره امنیت Xiaomi Mi Cloud

اگر مجموعه خنک کننده تمیز باشد و فن حرکت نکند، پس فن روح را رها کرده است. شما باید آن را با یک قسمت جایگزین مشابه/مطابقت از Ebay یا Aliexpress جایگزین کنید.

هنگام نصب مجدد مجموعه خنک کننده، پس از برداشتن خمیر حرارتی که قبلاً (کارخانه ای) با الکل ایزوپروپیل استفاده کرده اید، باید خمیر حرارتی را تعویض کنید. به جای مالیدن الکل می توانید از لاک پاک کننده ناخن استفاده کنید. می توانید از خمیر حرارتی Arctic Silver 5 یا Arctic’s MX-4 استفاده کنید.

اگر همه موارد فوق هیچ نتیجه ای را ارائه ندهد، بسیار محتمل است که این مشکل به دلیل نقص/خرابی مادربرد باشد. منابع متعددی وجود دارد که نشان می دهد برخی از مدلهای قدیمی و همچنین جدید در مدلهای بازار با مشکل سخت افزاری روبرو شده اند. اگر لپ تاپ کاملاً جدید است، ارزش ارسال مجدد آن از طریق فرآیند RMA را دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *