فروردین 31, 1403 6:56 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مشکلات لنز دوربین
مشکلات لنز دوربین

لنز دوربین افتاد؟ در اینجا چیزی است که باید انجام دهید

دوربین وسیله ای بسیار مفید و مهم است که باید با احتیاط از آن استفاده کرد. معمولاً یک کمربند گردنی به همراه دارد که می توانید آن را دور گردن خود قرار دهید تا خطر افتادن دوربین کاهش یابد. این روزها اکثر دوربین های DSLR و سایر دوربین ها دارای لنزهای قابل تغییر هستند. هنگام تعویض لنز، مهم است که در جایی بنشینید تا لنز نیفتد. با این حال، اگر به طور تصادفی لنز دوربین را رها کرده باشید، ممکن است منجر به آسیب دیدن محصول شود. و همانطور که همه ما می دانیم، لنز یک تجهیزات عکاسی بسیار گران قیمت است که تعمیر یا تعویض آن سخت است. اما نگران نباشید، زیرا ما لیستی از کارهایی که باید بعد از انداختن لنز دوربین خود انجام دهید را برای شما آورده ایم. به شرح زیر داده می شود:

  1. لنز را بردارید و آن را بررسی کنید

  • اولین کاری که باید در صورت افتادن لنز دوربین انجام دهید این است که لنز را بردارید و آن را کاملاً بررسی کنید.
  • جایی برای نشستن پیدا کنید و سپس شیشه لنز و همچنین تمام قسمت های دیگر را بررسی کنید. ترک های قابل مشاهده، خراش یا سایر انواع آسیب ها را بررسی کنید.
  • خراش خفیف روی قسمت پلاستیکی لنز ممکن است آسیب زیادی نداشته باشد، اما اگر ترک های قابل مشاهده روی شیشه وجود داشته باشد، می تواند به این معنی باشد که لنز آسیب دیده است و نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد.
  • مطمئن شوید که لنز را با استفاده از یک پارچه خشک، ترجیحاً یک میکروفیبر، کمی تمیز کنید.
  • از یک برس برای پاک کردن ذراتی که ممکن است به دلیل ریزش روی بدنه دوربین چسبیده اند استفاده کنید.
بخوانید  5 دلیل کاهش عمر باتری گوشی های آیفون

  1. لنز را امتحان کنید

  • کار بعدی که باید انجام دهید این است که لنز خود را روی بدنه اصلی دوربین وصل کنید. آن را به درستی قفل کنید و سپس دوربین را روشن کنید.
  • سعی کنید روی عکس ها کلیک کنید و همچنین با استفاده از لنز فیلم ضبط کنید. سعی کنید آن را فوکوس کنید، زوم کنید و برخی از عملکردهای دیگر را نیز بررسی کنید.
  • بررسی کنید که آیا لنز عملکرد خوبی دارد یا خیر. نتایج تصاویر کلیک شده و ویدیوهای ضبط شده را مشاهده کنید.
  • اگر متوجه شدید که تصاویر مبهم یا تار هستند، ممکن است به این معنی باشد که لنز نوعی آسیب دیده است. اگر نه، پس ممکن است خوب کار کند و آسیب ممکن است فقط خارجی باشد.

  1. آسیب به عوامل زیادی بستگی دارد

آسیب به لنز در صورت افتادن به عوامل مختلفی از جمله ارتفاع سقوط، ضربه سقوط، روش سقوط و سرعت و غیره بستگی دارد. بنابراین عواقب ممکن است متفاوت باشد و همچنین راه حل ها. می توانید لنز خود را به نمایندگی مجاز شرکت ببرید تا در صورت امکان درخواست تعمیر کنید. در برخی موارد آسیب به حدی است که امکان تعمیر وجود ندارد و تنها راه حلی که دارید تعویض کامل آن است.

بخوانید  عیب یابی عمومی برای مشکلات صفحه لمسی گوشی هواوی

اکنون که کارهای مختلفی را که باید در صورت افتادن لنز دوربین انجام دهید را می‌دانید، می‌توانید بدون مشکل زیاد راه‌حلی را به تنهایی پیدا کنید. افتادن لنز دوربین می تواند یک مشکل جدی باشد، مشکلی که ممکن است به کمک حرفه ای نیاز داشته باشد. اگر به دنبال یک متخصص حرفه ای برای هر نوع خدمات تعمیر لوازم خانگی هستید، می توانید با مستر راست در تماس باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *