اردیبهشت 1, 1403 4:32 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 6 راه افزایش طول عمر باتری گوشی
6 راه افزایش طول عمر باتری گوشی

افزایش طول عمر باتری گوشی / یک تلفن همراه تقریباً به اندازه عمر باتری آن مفید است. اما در حالی که بسیاری از ما از گوشی‌های خود با قاب‌های محکم محافظت می‌کنیم، به نظر نمی‌رسد که تلاش زیادی برای محافظت از عمر باتری گوشی خود انجام دهیم. امروزه اکثریت قریب به اتفاق تلفن های همراه (و تبلت ها و لپ تاپ ها) از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند. لیتیوم یون مزایای زیادی دارد (چگالی انرژی بالاتر آن به معنای باتری‌های کوچک‌تر است که به نوبه خود به معنای گوشی‌های سبک‌تر و شیک‌تر است) اما این باتری‌ها همچنان با استفاده زیاد از بین می‌روند.

هرکسی که سال‌ها از تلفن همراه استفاده کرده باشد احتمالاً متوجه خواهد شد که عمر باتری آن با گذشت زمان کوتاه‌تر می‌شود و شاید فقط نیم روز حتی پس از شارژ کامل دوام بیاورد. این به این دلیل است که هر بار باتری لیتیوم یونی تلفن شما شارژ و انرژی تخلیه می کند، میزان شارژی که می تواند نگه دارد از دست می دهد. چگونه می توانیم باتری گوشی خود را تا زمانی که ممکن است در بهترین حالت کار کنیم؟ در اینجا 10 کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید:

 باتری خود را از 0% یا 100% نگه دارید

ممکن است برخی از شما فکر کنید که بهترین راه برای سالم نگه داشتن باتری این است که آن را شارژ کنید و آن را به طور کامل تخلیه کنید. سعی کنید آن را تا 100٪ شارژ کنید و آن را کاملاً تخلیه کنید. شاید شنیده باشید که کالیبره کردن باتری باعث عملکرد بهتر آن می شود.

بخوانید  راه اندازی مایکروویو خالی

این یک چیز باقی مانده از انواع باتری های قدیمی است: باتری های لیتیوم یونی به این شکل کار نمی کنند. هیچ حافظه باتری برای کالیبره کردن وجود ندارد. برعکس، شما بیشتر به باتری لیتیوم یونی خود فشار می آورید و با این کار طول عمر آن را کاهش می دهید: تخلیه کامل باتری در 100٪ در مقایسه با 60٪ می تواند طول عمر باتری شما را به نصف کاهش دهد.

از آنجایی که باتری‌های لیتیوم یونی زمانی که به طور کامل شارژ می‌شوند یا کاملاً تخلیه می‌شوند، تحت بیشترین استرس قرار می‌گیرند، بهترین روش شارژ جزئی است. در حالت ایده آل باید باتری خود را تا حدود 80 درصد شارژ کنید و از افت آن کمتر از 30 درصد جلوگیری کنید. اگر این عملی نیست، سعی کنید حداکثر 90٪ را هدف قرار دهید و قبل از رسیدن به 20٪، شروع به شارژ کردن گوشی خود کنید.

افزایش طول عمر باتری گوشی

 از شارژ باتری بیش از 100% خودداری کنید

در حالی که گذاشتن گوشی برای شارژ شدن در طول شب یک عادت رایج است، اما در واقع می تواند طول عمر باتری آن را کاهش دهد. هنگامی که باتری شما در 100 درصد شارژ نگه داشته می شود، نه تنها استرس بیشتری از ولتاژ بالاتر را تجربه می کند، بلکه گرما نیز به مرور زمان افزایش می یابد.

در حالی که باتری های تلفن همراه آنقدر داغ نمی شوند که برای کاربر خطرناک باشد، قرار دادن باتری در معرض حرارت بالا یکی از سریع ترین راه ها برای کاهش طول عمر آن است.

بخوانید  بررسی باتری گوشی ایسوس

اگر نمی‌توانید گوشی خود را در طول شب برای شارژ نگه ندارید، مطمئن شوید که در مکانی خنک یا دارای تهویه مناسب است تا گرما راحت‌تر از بین برود. به عنوان مثال، زیر بالش شما نیست.

اگر می توانید به آرامی شارژ کنید

هیچ کس استدلال نمی کند که فناوری های شارژ سریع یک صرفه جویی عالی در زمان هستند. اگر قصد دارید طول عمر باتری خود را به حداکثر برسانید، احتمالاً باید آنها را برای مواقع اضطراری ذخیره کنید زیرا می توانند باعث استرس و آسیب به باتری شما شوند، به خصوص اگر تلفن قدیمی دارید.

از طرف دیگر، شارژ کردن باتری با سرعت کمتری برای آن مفید است. به این ترتیب، شارژ کردن تلفن از طریق رایانه یا لپ تاپ در واقع می تواند چیز خوبی باشد.

 اگر از وای فای و بلوتوث استفاده نمی کنید آن ها را خاموش کنید

همچنین مهم است مواردی را در نظر داشته باشید که به باتری شما کمک می کند با یک بار شارژ بیشتر دوام بیاورد. بعد از اینکه باتری گوشی شما چرخه های شارژ کمتری را پشت سر می گذارد، کندتر تحلیل می رود و طول عمر آن بیشتر می شود.

یکی از متداول‌ترین کاهش عمر باتری این است که وای‌فای یا بلوتوث تلفنتان را در حالی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید روشن بگذارید، زیرا اسکن باتری شما را برای شبکه‌ها یا دستگاه‌هایی که می‌توان به آن متصل کرد، تخلیه می‌کند.

اگر بخواهیم واقع بینانه صحبت کنیم، اگر فقط از یک مکان با وای فای به مکان دیگر حرکت می کنید، مانند رفتن از خانه به محل کار، احتمالاً اگر تلفن های وای فای خود را غیرفعال نکنید، مشکل بزرگی نیست. اما اگر یک روز کامل را بیرون می گذرانید و اصلاً برنامه ای برای استفاده از وای فای خود ندارید، احتمالاً باید برای صرفه جویی در عمر باتری آن را خاموش کنید.

بخوانید  عدم عکس نگرفتن DSLR

در یک یادداشت مرتبط، اگر گوشی‌های هوشمند اندرویدی دارید، می‌توانید وای‌فای خودکار را خاموش کنید، ویژگی که تلفن شما همچنان شبکه‌ها را اسکن می‌کند، حتی اگر وای‌فای را خاموش کرده باشید.

 خدمات موقعیت مکانی خود را مدیریت کنید

بسیاری از برنامه‌ها این روزها موقعیت تلفن شما را برای پشتیبانی از خدمات خود ردیابی می‌کنند و دائماً با ترکیبی از GPS، WiFi، بلوتوث و مکان‌های برج تلفن همراه برای حداکثر دقت اسکن می‌کنند. برای اطمینان از اینکه عمر باتری را هدر نمی دهید، بهتر است فقط زمانی که از برنامه استفاده می کنید به این برنامه ها اجازه دسترسی به خدمات موقعیت مکانی شما را بدهید.

دستیارتان را رها کنید

در حالی که داشتن ویژگی‌هایی مانند Google Assistant و Siri می‌تواند واقعا مفید باشد، آنها به تخلیه باتری گوشی شما می‌افزایند، به خصوص اگر دائماً به دستورات صوتی شما گوش دهند.

اگر به این ویژگی ها نیاز ندارید یا به سختی از آنها استفاده می کنید، بهتر است آنها را غیرفعال کنید یا حداقل عملکرد فرمان صوتی “Hey Siri” یا “OK Google” آنها را غیرفعال کنید.

تعویض شاسی آیفون 12 مینی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *