فروردین 31, 1403 7:52 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت کندی سرعت لپ تاپ ایسر
علت کندی سرعت لپ تاپ ایسر

کندی سرعت لپ تاپ ایسر / لپ تاپ ایسر که شروع به کند شدن می کند می تواند با داده ها یا برنامه های موقتی که از حافظه آن استفاده می کنند بارگیری شود. هنگی همچنین می تواند ناشی از بدافزار یا خطاهای روی هارد دیسک شما باشد. این مشکلات را می توان با انجام تعمیرات اساسی و بررسی خطا اصلاح کرد، اگرچه اگر علت مشکلات مشخص نباشد، ممکن است لازم باشد قبل از مشاهده نتایج، چند روش مختلف را امتحان کنید.

پاک کردن داده های موقت

همانطور که در اینترنت مرور می کنید و از لپ تاپ ایسر خود استفاده می کنید، داده های موقت زیادی جمع آوری می شود. این ممکن است در ابتدا مشکلی ایجاد نکند، اما اگر به جمع‌آوری این داده‌ها بدون پاک کردن ادامه دهید، می‌تواند باعث کند شدن لپ تاپ ایسر شما شود. با استفاده از ابزار Windows Disk Cleanup می توانید بیشتر این داده ها را به یکباره پاک کنید. یا می توانید با رفتن به هر مرورگر وب و حذف داده های موقت خود از آنجا کمی دقیق تر باشید. حذف کوکی ها، کش و تاریخچه وب. که داده ها می توانند به سرعت جمع شوند و ممکن است به طور خودکار پاک نشوند.

بخوانید  کاهش و مدیریت اعلان ها در تبلت ایسوس

کندی سرعت لپ تاپ ایسر

بررسی دیسک را انجام دهید

ویندوز می‌تواند بسیاری از مشکلات دیسک را هنگام راه‌اندازی یا بعد از خرابی شناسایی کند و آنها را به طور خودکار برطرف کند، اما می‌توانید هر یک از هارد دیسک‌های خود را به صورت دستی نیز بررسی کنید. My Computer را باز کنید، روی هارد دیسکی که می خواهید بررسی کنید کلیک راست کنید، سپس روی “Properties” کلیک کنید. روی برگه «ابزار» کلیک کنید، سپس روی «بررسی» کلیک کنید. اگر خطایی وجود ندارد، همچنان می‌توانید با کلیک روی «اسکن درایو»، اسکن را انتخاب کنید. اگر هر خطایی پاپ آپ ظاهر شود، این گزینه به شما داده می شود که لپ تاپ ایسر خود را مجددا راه اندازی کنید و تعمیرات را شروع کنید.

برنامه های راه اندازی را تغییر دهید

بسیاری از برنامه هایی که نصب می کنید هر بار که لپ تاپ ایسر خود را روشن می کنید به طور خودکار راه اندازی می شوند. هرچه تعداد برنامه های بیشتری به صورت خودکار باز شوند، سرعت لپ تاپ ایسر شما کندتر می شود. هر برنامه تا زمان بسته شدن از حافظه استفاده می کند. یک پنجره Task Manager جدید باز کنید، سپس روی “Startup” کلیک کنید. این لیست همه برنامه‌هایی است که هنگام ورود به سیستم به‌طور خودکار باز می‌شوند. روی هر برنامه‌ای کلیک کنید، سپس روی «غیرفعال کردن» کلیک کنید. همیشه می توانید آن را بعداً از همان پنجره دوباره فعال کنید.

بخوانید  دلایل سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ

انجام اسکن بدافزار

بدافزار علاوه بر تهاجمی بودن، می تواند سرعت لپ تاپ ایسر شما را نیز به شدت کند کند. اگر مدتی است اسکن ضد بدافزار را اجرا نکرده اید، همین الان این کار را انجام دهید. اجرای اسکن ضد ویروس و همچنین اسکن ضد جاسوس افزار می تواند مفید باشد. می توانید برنامه های رایگان مانند Spybot Search & Destroy، Ad-Aware یا Malwarebytes را به صورت آنلاین دانلود کنید (به منابع مراجعه کنید). اگر به هر دلیلی نمی توانید نرم افزار امنیتی خود را راه اندازی کنید، لپ تاپ ایسر خود را در حالت ایمن مجددا راه اندازی کنید و اسکن های خود را از آنجا اجرا کنید.

تعویض رم لپ تاپ Aspire 5253 ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *