اردیبهشت 1, 1403 12:38 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت وجود ارور CPU در لپ تاپ ایسر
علت وجود ارور CPU در لپ تاپ ایسر

ارور CPU در لپ تاپ/ CPU لپ تاپ ایسر شما جزء اصلی تمام فرآیندهایی است که روی لپ تاپ ایسر شما در حال اجرا هستند از این رو واحد پردازش مرکزی نامیده می شود. اگر CPU لپ‌تاپ ایسر شما بیش از حد کار کند، لپ‌تاپ ایسر شما ممکن است کند شود، برنامه‌ها هنگ کند و لپ‌تاپ ایسر شما ممکن است داغ شود و سلامت لپ‌تاپ ایسر شما را به خطر بیندازد. اجرای بیش از حد برنامه‌ها یا اجرای برنامه‌ای که برای رایانه‌ای سریع‌تر طراحی شده است، هر دو از دلایل احتمالی کارکرد بیش از حد CPU هستند. استفاده زیاد از CPU همچنین می تواند نشانه آلوده شدن لپ تاپ ایسر به ویروس یا سایر برنامه های مخرب باشد.

انجام بیش از حد با خیلی کم

برنامه‌های قدرتمندی مانند فتوشاپ برای آزمایش محدودیت‌های CPU کامپیوتر مشهور هستند، به خصوص اگر با فایل‌های حجیم یا چندین فایل به طور همزمان کار می‌کنید. اجرای همزمان تعداد زیادی برنامه مختلف همچنین می تواند CPU را بیش از حد کار کند و همچنین محدودیت های حافظه رایانه شما را آزمایش می کند.

اگر چنین است، برای کاهش فشار بر منابع رایانه خود، برنامه‌هایی را که به آن نیاز ندارید، خاموش کنید. اگر CPU فقط به دلیل اجرای یک برنامه بیش از حد کار می کند، مشخصات توصیه شده برای آن برنامه را بررسی کنید. ممکن است لازم باشد CPU خود را ارتقا دهید یا یک کامپیوتر جدید تهیه کنید.

بخوانید  معرفی 10 مشکل رایج تعمیر مایکروویو

خرابکاران گیت راه اندازی

برخی از برنامه‌ها ممکن است طوری پیکربندی شوند که هر بار که رایانه خود را روشن می‌کنید، اجرا شوند، چه بخواهید اجرا شوند یا نه. این می‌تواند به‌طور غیرضروری به یک CPU بیش از حد کار کرده و حافظه لپ‌تاپ ایسر شما آسیب برساند. Windows Task Manager به شما امکان کنترل برنامه‌هایی را می‌دهد که در هنگام راه‌اندازی اجرا شوند، بنابراین می‌توانید برنامه‌هایی را که به آن‌ها نیاز ندارید غیرفعال کنید.

برای انجام این کار، “Task Manager” را در طلسم جستجو تایپ کنید، “Apps” را انتخاب کنید، روی “Task Manager” کلیک کنید و سپس روی تب “Startup” کلیک کنید. هر یک از برنامه‌هایی را که نمی‌خواهید به‌طور خودکار راه‌اندازی شوند، انتخاب کنید و سپس روی دکمه «غیرفعال کردن» کلیک کنید.

ارور CPU در لپ تاپ

فرآیندهای ماندگار

در حالت ایده‌آل، هرگاه برنامه‌ای را ببندید، خاموش می‌شود و CPU شما تنها می‌ماند تا زمانی که دوباره آن را راه‌اندازی کنید. متأسفانه، همه برنامه‌ها به این صورت تمیز کار نمی‌کنند و پس از بستن خود برنامه، فرآیندها را در پس‌زمینه اجرا می‌کنند. از آنجایی که بستن درب لپ‌تاپ ایسر معمولا فقط آن را به حالت خواب می‌برد، فرآیندهای باقیمانده از برنامه‌های مختلف ممکن است برای چند روز در حال اجرا باشند و هرکدام از منابع CPU شما لقمه بگیرند. در حالی که می‌توانید با استفاده از Task Manager فرآیندها را یکی یکی ترک کنید، سریع‌ترین راه‌حل این است که لپ‌تاپ ایسر را چند بار در هفته راه‌اندازی مجدد کنید، یا هر زمان که متوجه شدید شروع به کندی کار می‌کند.

بخوانید  راه حل خطای Canon

برنامه های مخرب

ویروس‌ها، جاسوس‌افزارها و بدافزارها اغلب برای اجرای کارهای شرورانه در پس‌زمینه طراحی شده‌اند، بدون اینکه صاحب رایانه از آنها مطلع باشد. این اغلب می تواند دلیل کارکرد بیش از حد CPU باشد، حتی زمانی که به نظر می رسد لپ تاپ ایسر شما اصلاً برنامه ای را اجرا نمی کند.

وقتی یک برنامه مخرب مقصر است، Task Manager ممکن است نتواند به شما نشان دهد که واقعاً چه اتفاقی می افتد. یک نرم افزار آنتی ویروس به روز و قابل اعتماد و یک برنامه تشخیص بدافزار خوب نصب کنید تا بفهمید لپ تاپ ایسر شما قربانی یک نرم افزار مخرب شده است یا خیر. به خاطر داشته باشید که به محض مشکوک شدن به اجرای یک برنامه مخرب برای محافظت از داده های شخصی و تجاری شما، اتصال خود را از اینترنت قطع کنید.

تعویض هارد دیسک (HDD) ایسر E1-572-6870

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *