فروردین 9, 1403 8:58 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 6 نشانه که زمان تعویض مایکروویو فرا رسیده است
6 نشانه که زمان تعویض مایکروویو فرا رسیده است

 تعویض مایکروویو/ مانند همه لوازم آشپزخانه، مایکروویو شما برای همیشه ساخته نشده است. در برخی مواقع نیاز به تعویض دارد. سوال این است که چه زمانی؟ در اینجا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد زمان شروع خرید مایکروویو جدید فرا رسیده است یا خیر؟

بوی دود، جرقه و سوزش

اینها نشانه های یک مشکل جدی و فوری هستند. کاری را که انجام می دهید متوقف کنید و مایکروویو را خاموش و فوراً از برق بکشید. اگر دود یا جرقه دیدید یا چیزی در حال سوختن استشمام کردید بازگشتی ندارید. مایکروویو شما از کار افتاده است و زمان تعویض آن فرا رسیده است.

 غذا به درستی پخته نمی شود

بخشی از جذابیت مایکروویوها این است که به طور جدی زمان پخت را تسریع می کنند. اگر مایکروویو شما غذا را بسیار کندتر از حد معمول گرم می کند یا اصلاً حرارت نمی دهد، چیزی خاموش است.

اگر فکر می کنید قدرت مایکروویو شما در حال کاهش است، آن را آزمایش کنید. یک فنجان آب را با قدرت بالا به مدت دو دقیقه بپزید. اگر لوله‌کشی داغ نیست، ممکن است زمان آن رسیده که یک مایکروویو جدید را در نظر بگیرید.

 تعویض مایکروویو

هنگام پختن صداهای وحشتناکی تولید می کند

در حین پختن، مایکروویو شما باید نسبتاً آرام باشد و بیشتر از یک زمزمه ملایم نباشد. اگر در عوض بلند شود و صداهای خراش، وزوز یا تق تق ایجاد کند، مشکلی وجود دارد. ابتدا صفحه گردان و پره های فن را بررسی کنید. یک تکه غذای باقی مانده یا ناهماهنگی یک راه حل آسان است. اما اگر آن نواحی خوب بررسی شوند، مشکل بزرگتری در دست است که بهتر است با یک مایکروویو جدید حل شود.

بخوانید  آشنایی با نحوه عیب یابی سشوار

درب به درستی و کامل بسته نمی شود

هنگام بسته شدن درب مایکروویو باید کاملاً آب بندی شود. این یک ویژگی ایمنی مهم است که برای مهار تشعشع طراحی شده است. اگر ترک خورده، به شدت فرسوده یا شکسته به نظر می رسد، این کافی است تا یک مایکروویو جدید را تضمین کند.

 صفحه کلید کار نمی کند

صفحه کلید جزء جدایی ناپذیر پخت و پز در مایکروویو است. اگر زمانی که زمان پخت، تنظیم روشن/خاموش یا دکمه شروع را فشار می‌دهید، پاسخ ندهد، ممکن است اوضاع رو به پایین باشد. ممکن است صفحه کلید به سادگی نیاز به تمیز کردن خوب داشته باشد. اما اگر این کار را انجام نداد، ممکن است زمان جایگزینی فرا رسیده باشد.

 بیش از 10 سال سن دارد

اکثر مایکروویوها برای دوام تا 10 سال ساخته شده اند. اما حتی اگر دستگاه شما از مرز یک دهه فراتر رفته و به نظر می رسد که در شرایط کار قرار دارد، ممکن است هنوز زمان آن رسیده است که به ارتقای آن فکر کنید، زیرا فناوری ها بهبود می یابند و اکثر لوازم برقی بسیار کارآمدتر می شوند.

تعمیر کنیم یا نه؟

مایکروویو به یک وسیله آشپزخانه نسبتاً ارزان تبدیل شده است، بنابراین خرید یک دستگاه جدید ممکن است مقرون به صرفه تر از هزینه قطعات و نیروی کار تعمیر باشد.

بخوانید  3 خرابی رایج پلاتر

تعمیر ماکروویو خود را به کارشناسان نمایندگی ما بسپارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *