فروردین 30, 1403 9:46 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل وجود جرقه در ماکروویو
دلایل وجود جرقه در ماکروویو

وجود جرقه در ماکروویو / اگر شاهد ظاهر شدن جرقه در مایکروویو باشید، می تواند نگران کننده باشد. با این حال، اولین کاری که باید در این شرایط انجام داد، وحشت نیست. اگر بتوانید علت آن را پیدا کنید، معمولاً رفع این مشکل نسبتاً آسان است. جرقه در مایکروویو معمولاً در اثر برخورد امواج مایکروویو با یک جسم فلزی داخل دستگاه ایجاد می شود. فلزات الکتریسیته را با تعداد زیادی الکترون که آزادانه حرکت می کنند، هدایت می کنند.

مایکروویو توسط چربی و قند موجود در غذاها جذب می شود. اگر فلز در دستگاه قرار داده شود، امواج مایکروویو باعث می شود که الکترون ها به اطراف حرکت کنند و جرقه و گرما تولید کنند. جرقه ها صرفاً به دلیل تجمع ذرات باردار ایجاد می شوند که یک میدان الکتریکی متمرکز در لبه جسم فلزی ایجاد می کنند. برای یافتن شایع ترین علل جرقه در مایکروویو و آنچه در این شرایط باید انجام دهید، ادامه مطلب را بخوانید.

فلز در مایکروویو

اشتباه گذاشتن یک فنجان قهوه با قاشق در مایکروویو. اشیاء فلزی را نمی توان در این دستگاه ها قرار داد. مهم است که در تمام مواردی که جرقه در داخل دستگاه شما مشاهده می شود، دستگاه متوقف شود و برق آن قطع شود. این از آسیب بیشتر جلوگیری می کند و به جلوگیری از وقوع آتش سوزی کمک می کند.

بخوانید  باتری و آداپتور لپ تاپ ASUS

در بیشتر مواردی که جرقه در دستگاه ظاهر می شود، احتمالاً به این دلیل است که شما به طور تصادفی یک قطعه فلز را در مایکروویو رها کرده اید.

هنگامی که دستگاه کار می کند، این باعث می شود جرقه ها به پرواز درآیند و فلز باید در اسرع وقت خارج شود. اگر به اندازه کافی سریع برداشته شود، معمولاً می تواند از آسیب هایی مانند سوختن سوراخ ها در دیوارها جلوگیری کند.

با این حال، ایده خوبی است که قبل از استفاده مجدد، دستگاه خود را توسط یک تکنسین حرفه ای تعمیر مایکروویو بررسی کنید.

فلزات دیگری که می توانند باعث ایجاد مشکل در مایکروویو شما شوند فویل یا ظروف ظروف با تزئینات فلزی هستند – که باید از هر دوی آنها اجتناب کنید.

وجود جرقه در ماکروویو

شکستگی پوشش موجبر مایکروویو

در موارد نادر، اگر اجاق مایکروویو زیاد مورد استفاده قرار گیرد، یا ضربه یا ضربه خورده باشد، پوشش موجبر – که به امواج انرژی اجازه می دهد از طریق غذای شما بپزد – در دستگاه ممکن است شل شود.

علاوه بر این، اگر مواد غذایی در داخل دستگاه منفجر شوند، ممکن است چیزی زیر این پوشش گیر کرده و وارد عملکرد داخلی مایکروویو شود.

اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است جرقه ایجاد شود، و این باید توسط یک متخصص تعمیر که بتواند دستگاه را دوباره راه اندازی کند و در عین حال خانه شما را ایمن نگه دارد، بررسی شود.

بخوانید  احراز هویت دو مرحله ای در گوشی چیست؟

دیود معیوب

دیود مایکروویو بخش ضروری دستگاه شما است و برای تولید، مخلوط کردن، تشخیص و سوئیچ کردن سیگنال های مایکروویو استفاده می شود.

از آنجایی که آنها به شدت مورد استفاده قرار می گیرند، گاهی اوقات می توانند فرسوده شوند یا به دو قسمت تقسیم شوند. این می تواند باعث ایجاد جرقه شود و اگر دیود کوتاه شده باشد، با علائمی مانند زمزمه بلند همراه خواهد بود.

اگر دیود معیوب باشد اما اتصال کوتاه نداشته باشد، گرمایی تولید نخواهد شد و صدای زمزمه وجود نخواهد داشت. همچنین اگر مایکروویو دیود معیوب داشته باشد، علائم بصری و بوی سوختگی وجود دارد.

اگر یکی از این مشکلات برای دستگاه شما رخ دهد، به این معنی است که دیود مایکروویو باید توسط یک متخصص جایگزین شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *