اردیبهشت 1, 1403 5:12 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 چه چیزی باعث جرقه در اجاق های مایکروویو می شود؟
چه چیزی باعث جرقه در اجاق های مایکروویو می شود؟

 اجاق های مایکروویو / اگرچه اجاق مایکروویو وسیله ای نسبتاً ایمن است، اما استفاده نادرست می تواند باعث آتش سوزی و انفجار شود. در اینجا به دلایل رایج چنین حوادثی اشاره می کنیم.

استفاده از فلزات برای پخت و پز

اگر به دفترچه راهنمای هر مایکروفر نگاه کنید، متوجه می شوید که ظروف فلزی برای پخت در مایکروویو نامناسب هستند.

میدونی چرا؟ در فلزات، اتم ها دارای الکترون آزاد هستند. هنگامی که امواج مایکروویو از این الکترون ها عبور می کنند، به سرعت ارتعاش می کنند. این باعث ایجاد گرما در داخل فلز می شود. با افزایش دما، فلز به گرم شدن ادامه می‌دهد و به دمایی می‌رسد که در آن فلز می‌تواند مایکروویو را بسوزاند.

اکنون، این همیشه باعث آتش سوزی یا انفجار نمی شود. بنابراین، اگر به طور تصادفی یک ظرف فلزی را در مایکروویو رها کنید، ممکن است خوب باشد. اما این معمولاً به این دلیل است که فلز بسیار ضخیم است و فلز ضخیم بسیار آهسته گرم می شود.

مشکل زمانی ایجاد می شود که فلز دارای لبه های تیز یا سطوح ناهموار باشد. هنگامی که سطح ناهموار است، الکترون های آزاد که به جلو و عقب می پرند بارهای منفی متمرکز تشکیل می دهند.

هنگامی که این بارها در معرض ذرات هوا قرار می گیرند، جرقه ایجاد می شود. چنین جرقه هایی در صورت برخورد با چیزی قابل اشتعال می تواند باعث آتش سوزی یا انفجار شود. از آنجایی که نمی توانید زمان وقوع آن را پیش بینی کنید، همیشه از استفاده از فلزات در داخل مایکروویو خودداری کنید.

بخوانید  رفع خطای بدون سرویس آیفون

 اجاق های مایکروویو

 پختن غذاهای خاص

برخی از غذاها مانند انگور و تخم مرغ به دلیل شکل و ساختارشان می توانند آتش مایکروویو را تحریک کنند. وقتی سعی می کنید یک تخم مرغ کامل را در پوسته بپزید، مشکلات ایجاد می شود. از آنجایی که پوسته سالم است، فضای بسیار کمی در داخل آن برای پختن غذا وجود دارد. هنگامی که تخم مرغ را در مایکروویو قرار می دهید، رطوبت داخل آن به بخار تبدیل می شود و باعث افزایش فشار می شود. کمبود فضا و فشار از داخل تخم مرغ را مجبور به انفجار می کند. فلفل تند غذای دیگری است که منفجر می شود زیرا حاوی ماده شیمیایی به نام کپسایسین است که فرار است.

یکی دیگر از موادی که می تواند منفجر شود انگور است. انگورهایی که نصف می شوند انرژی مایکروویو را بین خود متمرکز می کنند. با افزایش دما، آب موجود در انگور به پلاسما تبدیل می شود و آتش می گیرد.

به همان اندازه خطرناک، گرم کردن آب مقطر خالص در یک فنجان تمیز است. تشعشعات مایکروویو می تواند باعث گرم شدن آب شود. بنابراین، به جای جوشیدن، سطح صاف می ماند. اما وقتی آب را جابه جا می کنید باعث انفجار می شود.

اشکال در ساخت و ساز یا سیم کشی

اکثر شرکت های مایکروویو هنگام طراحی این تجهیزات بر روی جنبه های ایمنی تمرکز می کنند. گواهی ایمنی نشان می دهد که اجاق مایکروویو دستورالعمل های ایمنی استاندارد را رعایت می کند. خطرات تصادف برای چنین وسایلی کمتر است. ساخت و ساز محکم و اقدامات ایمنی انجام شده تضمین می کند که دستگاه در صورت بروز هرگونه مشکل برق غیرمنتظره خاموش می شود.

بخوانید  عیب یابی G4 iBook G3 14 اینچ

با این حال، ممکن است در موارد نادر نقص ساختمانی وجود داشته باشد که باعث انفجار یا شعله رفتن دستگاه شود. بنابراین، قبل از خرید، هرگونه شکایت قبلی در مورد مدل را بررسی کنید.

انفجار یا آتش سوزی نیز ممکن است به دلیل مشکلات نصب رخ دهد. سرریز برق می تواند منجر به حوادث مایکروویو شود. سیم کشی معیوب می تواند منجر به اتصال کوتاه یا جرقه شود که می تواند به دستگاه آسیب برساند. اگر در صورت اتصال کوتاه فر به کار خود ادامه دهد، می تواند نشان دهنده نشتی جریان باشد. اگر جرقه ایجاد شود، می تواند در حضور اجسام قابل اشتعال باعث آتش سوزی شود.

اگرچه ما نمی توانیم به طور کامل خطاهای تجهیزات یا نصب را رد کنیم، آنها نادر هستند. بیشتر تصادفات ناشی از استفاده نادرست از دستگاه است. بنابراین، همیشه باید دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید و همانطور که پیشنهاد می شود از مایکروفر استفاده کنید. اگر حادثه ای به دلیل استفاده نادرست رخ دهد، نمی توانید شرکت مایکروویو را مسئول بدانید.

تعمیر انواع ماکروفر در نمایندگی تعمیرات ایران سرویس انجام می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *