فروردین 31, 1403 5:01 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 11 روش برای تعمیر لپ تاپ ایسر
11 روش برای تعمیر لپ تاپ ایسر

تعمیر لپ تاپ ایسر/ با وجود ساختار نسبتاً دلچسب، لپ‌تاپ ایسر‌ها اغلب سریع علائم فرسودگی و خرابی را نشان می‌دهند. هر یک از این مسائل نه تنها برای از دست دادن بهره وری، بلکه برای تماس های پشتیبانی فنی و برچسب های حمل و نقل نیز هزینه و زمان و هزینه شما را به همراه دارد. خوشبختانه، بیماری های نوت بوک شما اغلب با یک راه حل سریع درمان می شوند. ما راه‌حل‌هایی برای راه‌اندازی و روشن شدن لپ‌تاپ ایسر شما با حداقل تلاش ارائه کرده‌ایم.

تعمیر لپ تاپ ایسر

گرم شدن بیش از حد

علامت: کامپیوتر از کار می افتد، یخ می زند

راه حل: دریچه های هوا را تمیز کنید، مواد فیلتر شده را روی دریچه تنفس قرار دهید، یا بایوس را به روز کنید.

گرمای بیش از حد می تواند عملکرد لپ تاپ ایسر شما را از بین ببرد و اغلب باعث ایجاد سکسکه هایی مانند خرابی سیستم و یخ زدن می شود. هر رایانه ای گرمای زیادی تولید می کند، اما لپ تاپ ایسر ها به دلیل اندازه کوچک و عدم تهویه به ویژه در معرض گرم شدن بیش از حد هستند. گرد و غبار بیش از حد می تواند دریچه های هوا را مسدود کند و سیستم شما را از هوای سرد برای خنک کردن CPU محروم کند. شما اغلب می توانید مشکلات گرمای بیش از حد را به سادگی با تمیز کردن این دریچه های هوا با یک پارچه یا پاک کننده صفحه کلید حل کنید.

برای جلوگیری از تجمع بیشتر گرد و غبار، یک تکه پارچه فیلتر شده، مثلاً از Swiffer، روی دریچه تنفس قرار دهید. یکی را روی دریچه اگزوز قرار ندهید، زیرا در آنجا قرار است هوای گرم به سرعت از سیستم خارج شود. اگر پارچه کار نمی کند، ممکن است بخواهید بایوس سیستم خود را که سخت افزار لپ تاپ ایسر را کنترل می کند، به روز کنید. اکثر سازندگان فایل نصبی را ارائه می‌کنند که فایل‌های بایوس را به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌کند، که اغلب به مدیریت گرما می‌پردازد. فقط مطمئن شوید که نوت بوک شما به منبع تغذیه در هنگام به روز رسانی بایوس متصل است.

هارد دیسک کند

علامت: زمان بارگذاری بیش از حد برنامه، انتقال کند فایل

راه حل: یکپارچه سازی دیسک

اطلاعات بهم ریخته روی هارد دیسک شما می تواند عملکرد را کاهش دهد زیرا کامپیوتر به زمان بیشتری برای غربال کردن قطعات داده و بخش های بد در درایو نیاز دارد. با استفاده از ابزار داخلی ویندوز به نام Disk Defragmenter، می توان این مشکل را به راحتی برطرف کرد (اما نه به ویژه به سرعت؛ یکپارچه سازی گاهی اوقات می تواند ساعت ها طول بکشد). می توانید از طریق منوی Programs در پوشه Accessories یا System Tools به این برنامه دسترسی داشته باشید. به سادگی روی دکمه Analyze کلیک کنید تا ببینید آیا درایو دیسک شما نیاز به یکپارچه سازی دارد یا خیر، و سپس برای شروع روی Defragment کلیک کنید.

بخوانید  دلایل روشن نشدن DSLR دوربین

گزینه های دیگر عبارتند از Power Defragmenter رایگان و Diskeeper 2007 (نسخه خانگی 29.95 دلار، نسخه حرفه ای 49.95 دلار، Pro Premier 99.95 دلار)، که ویژگی های بیشتری مانند اتوماسیون کامل، یکپارچه سازی بلادرنگ، و فناوری InvisiTasking را ارائه می دهد که به Diskeeper اجازه می دهد در پس زمینه بدون نیاز به اجرا باشد. تخلیه منابع

 باتری شارژ نگه نمی دارد

علامت: نوت بوک شما فقط چند دقیقه در صورت قطع برق کار می کند

راه حل: تعویض باتری

باتری‌های لیتیوم یونی در طول عمر خود می‌توانند توانایی نگهداری شارژ را از دست بدهند. پس از چند سال، برخی از باتری ها تنها کسری از زمان اجرا نامی را دوام می آورند. تعویض باتری نسبتاً ساده است. بیشتر آنها از پایین یا پشت لپ تاپ ایسر بیرون می آیند.

با این حال، بسیاری از خرده فروشان صدها دلار برای یک باتری جدید شارژ می کنند. سایت‌هایی مانند batteries.com در زمینه باتری‌های لپ‌تاپ ایسر با تخفیف تخصص دارند و می‌توانند در هزینه شما با خرید باتری کاملاً جدید لپ‌تاپ ایسر شما صرفه‌جویی کنند. به عنوان مثال، یک باتری Dell Latitude D620 Li-ion در وب سایت Dell 139 دلار و در batteries.com 83.99 دلار قیمت دارد. (این شرکت حتی دو سال گارانتی و 45 روز ضمانت بازگشت وجه را برای تمام سفارشات باتری لپ تاپ ایسر ارائه می دهد.)

 نیاز به حافظه بیشتر

علامت: عملکرد ضعیف هنگام استفاده از چندین برنامه، هنگوپ، زمان راه‌اندازی بیش از حد

راه حل: رم خود را ارتقا دهید، یک درایو USB با قابلیت ReadyBoost را امتحان کنید

اگر راه اندازی لپ تاپ ایسر شما زمان زیادی می برد، ممکن است بخواهید برنامه های راه اندازی خود را بررسی کنید. برای انجام این کار، مکان نما را روی نمادهای نوار وظیفه در سمت راست پایین صفحه قرار دهید. اگر به ندرت از هر یک از این برنامه ها استفاده می کنید، راست کلیک کرده و آنها را غیرفعال کنید. برای کنترل بیشتر بر روی برنامه‌هایی که هنگام راه‌اندازی بارگیری می‌شوند، System Suite 7 Professional (59.95 دلار) را دانلود کنید که شامل 60 ابزار قدرتمند، مدیر راه‌اندازی و بهینه‌ساز است.

بخوانید  جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون

اگر نیاز به خرید یک تراشه حافظه جدید دارید، Kingston (www.kingston.com) و Crucial (www.crucial.com (در برگه جدید باز می شود) ابزارهایی را در وب سایت های خود برای تعیین اینکه کدام محصولات با نوت بوک شما سازگار است ارائه می دهند. همچنین می توانید www.4allmemory.com را امتحان کنید. کاربران ویستا می توانند از ابزار جدید Memory Diagnostics در ویندوز ویستا استفاده کنند. فقط “memory” را در نوار جستجو تایپ کنید، و سیستم عامل حافظه فیزیکی شما را برای مشکلات اسکن می کند و در صورت لزوم جایگزینی را توصیه می کند.

کاربران ویستا همچنین ممکن است بخواهند یک درایو USB با قابلیت ReadyBoost از مانند Corsair، Kingston، Lexar یا SanDisk را انتخاب کنند. این دستگاه‌ها می‌توانند زمان راه‌اندازی برخی از برنامه‌ها را با استفاده از فضای خالی روی درایو USB به عنوان حافظه پنهان موقت بهبود بخشند.

 خرابی هارد دیسک

علامت: هر زمان که رایانه به داده ها از هارد دیسک دسترسی پیدا می کند، صدای کلیک بلندی به گوش می رسد

راه حل: سایت های پشتیبان آنلاین، هارد دیسک را جایگزین کنید

بدیهی است که بهترین دفاع در برابر خرابی هارد یک راه حل پشتیبان خوب است. این روزها، گزینه‌های زیادی وجود دارد، اما در میان راه‌حل‌های نرم‌افزاری، ما Norton Save & Restore 2.0 (49 دلار) را به دلیل سهولت استفاده از آن می‌پسندیم. اگر می خواهید از داده های خود به صورت آنلاین نسخه پشتیبان تهیه کنید، با Mozy.com (رایگان با 2 گیگابایت و 4.95 دلار در ماه نامحدود)، که به طور خودکار از سیستم شما نسخه پشتیبان تهیه می کند و تغییرات در پس زمینه را بدون استفاده از منابع گرانبهای سیستم ردیابی می کند.

حتی اگر به مسیر آنلاین بروید، خرابی هارد دیسک نوت بوک شما را به زانو در می آورد. خوشبختانه، تعدادی از ابزارها می توانند درایو شما را برای مشکلات تست کنند. هیتاچی برخی را در بخش پشتیبانی وب سایت خود (www.hitachi.com) ارائه می دهد. در صورت نیاز به تعویض هارد دیسک، حتما تا حد امکان از اطلاعات پشتیبان تهیه کنید و سپس هارد دیسک را خاموش کنید. می‌توانید دستورالعمل‌های گام به گام فرآیند تعویض را در سایت‌های پشتیبانی اکثر تولیدکنندگان بیابید. به عنوان مثال، لنوو با ویدیوهایی که فرآیند جایگزینی را نشان می دهد، قدم های بیشتری را طی می کند. “فیلم جایگزین” را در www.lenovo.com تایپ کنید (در برگه جدید باز می شود) تا آن را بررسی کنید.

بخوانید  تعمیر روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

اگر می‌خواهید داده‌های درایو قدیمی خود را حفظ کنید و جابجایی به درایو جدید را تا حد امکان بدون دردسر کنید، ما بسته ارتقاء جهانی و هارد دیسک Apricorn’s EZ Upgrade را توصیه می‌کنیم. این کیت در ظرفیت های 40، 80، 100 و 120 گیگابایتی موجود است و قیمت آن از 109 تا 149 دلار متغیر است، این کیت به شما امکان می دهد هارد دیسک خود را در سه مرحله ارتقا دهید. این بسته شامل نرم‌افزار شبیه‌سازی و پشتیبان‌گیری است و به شما امکان می‌دهد از هارد دیسک قدیمی خود برای مقاصد پشتیبان‌گیری استفاده کنید – با فرض اینکه هنوز کار می‌کند.

 صفحه کلید بد

علامت: گم شدن یا شل شدن کلیدها

راه حل: تعویض صفحه کلید

کیبوردها در هر لپ‌تاپ ایسر بیشترین سوء استفاده را می‌گیرند، چه به دلیل تایپ کردن یا ریختن قهوه. در نتیجه، کلیدها اغلب ممکن است از جای خود خارج شوند یا فرسوده شوند. خوشبختانه، سازندگان لپ تاپ ایسر راهنماهای آنلاین سریعی را برای جایگزینی صفحه کلید در صفحات پشتیبانی خود ارائه می دهند. به سادگی “تعویض صفحه کلید” را در نوار جستجو تایپ کنید یا پایگاه دانش سازنده را بررسی کنید.

به عنوان مثال، پایگاه داده اسناد “Ask Iris” توشیبا راهنماهای جایگزینی سخت افزار را ارائه می دهد. برای جدا کردن صفحه کلید قدیمی، معمولاً فقط باید تعدادی پیچ را از پایین لپ تاپ ایسر بردارید و قفل صفحه کلید را با یک دکمه یا مکانیزم گیره باز کنید که آن را روی قاب محکم می کند. کیبوردهای جایگزین معمولاً تحت ضمانت هستند یا می توان آنها را نسبتاً ارزان خریداری کرد. به عنوان مثال، دل آنها را به قیمت 15 تا 25 دلار می فروشد. این شرکت همچنین محافظ های پلاستیکی صفحه کلید را با قیمت 10 تا 15 دلار در وب سایت خود ارائه می دهد. CompuCover محافظ صفحه کلید را برای انواع لپ تاپ ایسر های دیگر ارائه می دهد.

باتری لپ تاپ شارپ چقدر باید دوام بیاورد؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *