اردیبهشت 5, 1403 2:33 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 7 مشکل رایج گوشی های آیفون
7 مشکل رایج گوشی های آیفون

راهکارهای رفع 7 مشکل رایج گوشی های آیفون

7 مشکل رایج گوشی های آیفون / بسیاری از مردم آیفون را به این دلیل انتخاب می‌کنند که استفاده از آن بسیار آسان است – شما اساساً فقط باید آن را روشن کنید، و معمولاً آماده هستید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما هر از چند گاهی با چند مشکل با آن مواجه نخواهید شد. در بیشتر مواقع این مشکلات احتمالاً چیز جدی نیستند، اما ممکن است با مواردی روبرو شوید که کاملاً مطمئن نباشید که چگونه آنها را برطرف کنید. اگر مشکل جزئی با آیفون خود دارید، می توانید سعی کنید خودتان آن را برطرف کنید. در ادامه با برخی از مشکلات رایج آیفون که ممکن است با آن مواجه شوید بخوانید.

آیفون شما در هنگام شارژ بیش از حد گرم می شود

این کاملا طبیعی است که آیفون شما هنگام شارژ شدن کمی گرم شود، اما اگر احساس می کنید آنقدر داغ می شود که به سختی می توانید آن را لمس کنید، این چیز خوبی نیست. گرمای بیش از حد در هنگام شارژ می تواند باعث آسیب دائمی به باتری آیفون شما شود، بنابراین اگر آیفون شما با وصل کردن آن شروع به داغ شدن کرد، باید آن را جدی بگیرید.

ابتدا، به عنوان یک قانون کلی، بهتر است از آیفون خود در هنگام شارژ شدن استفاده نکنید. برای بررسی ایمیل خود یا ارسال متن سریع آن را بردارید اشکالی ندارد، اما قطعاً باید از برنامه‌هایی مانند بازی‌ها اجتناب کنید. اگر متوجه شدید که آیفون شما هنگام استفاده از آن داغ‌تر می‌شود، اجازه دهید با صفحه خاموش شارژ شود و این ممکن است مشکلات شما را برطرف کند.

همچنین باید دمای محیط اطراف را نیز در نظر بگیرید. اگر اتاقی که آیفون شما در آن شارژ می شود خیلی داغ است، این کمکی نمی کند و حتی ممکن است آیفون شما تا زمانی که به دمای معمولی بازگردد، شارژ را متوقف کند. اتاقی را که آیفون خود را در آن شارژ می کنید تغییر دهید یا آن را به مکانی خنک تر منتقل کنید و از قرار دادن آن در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

7 مشکل رایج گوشی های آیفون

باتری آیفون شما خیلی سریع تخلیه می شود

اگر آیفون شما کمی قدیمی تر است، ممکن است احساس کنید که باتری مانند گذشته دوام نمی آورد. متأسفانه، این امر در هر دستگاهی با باتری قابل شارژ طبیعی است. همانطور که باتری ها از طریق استفاده معمولی قدیمی می شوند، به تدریج توانایی خود را برای نگه داشتن انرژی به اندازه گذشته از دست می دهند.

برای اینکه بفهمید باتری شما هنوز چقدر ظرفیت دارد، می توانید به برنامه تنظیمات آیفون خود بروید و باتری > سلامت باتری را انتخاب کنید. درصدی را در اینجا می‌بینید که نشان می‌دهد باتری شما هنوز چقدر آب می‌تواند در خود نگه دارد در مقایسه با آنچه که در زمان نو می‌توانست داشت. این به شما ایده خوبی می دهد که آیا مشکل قدیمی بودن باتری شما است یا چیز دیگری است.

بخوانید  آموزش تعویض درام فتوکپی

متأسفانه، اگر حداکثر ظرفیت باتری شما به زیر سطح قابل قبول رسیده باشد، هیچ راه حل جادویی وجود ندارد – یا باید با آن زندگی کنید یا آن را تعویض کنید. خبر خوب این است که تعویض آن آنقدرها هم که فکر می کنید پیچیده نیست و اگر ابزار لازم را دارید، حتی می توانید خودتان این کار را انجام دهید. البته ممکن است راحت تر به یک متخصص اجازه دهید این کار را برای شما انجام دهد. به علاوه، اگر آیفون شما همچنان تحت گارانتی یا برنامه AppleCare+ است، این امکان وجود دارد که بتوانید آن را به صورت رایگان تعویض کنید.

اگر سلامت باتری شما خوب است، می توانید از تنظیمات باتری خود استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا یک برنامه انرژی زیادی مصرف می کند یا خیر. همچنین می توانید برخی از این نکات را برای به حداکثر رساندن باتری آیفون خود امتحان کنید. آنها کارهای بسیار آسانی هستند و ممکن است عمر باتری شما بهبود یابد.

7 مشکل رایج گوشی های آیفون

آیفون شما کندتر از حد معمول کار می کند

اگرچه آیفون بسیار سریع است، اما زمان هایی وجود دارد که ممکن است بدون هیچ دلیل مشخصی سرعت آن کاهش یابد. اگر این اتفاق برای شما افتاد، چند چیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید. ابتدا به سادگی آیفون خود را ریستارت کنید. ممکن است شبیه یک شوخی به نظر برسد، اما اغلب کار می کند.

همچنین باید سعی کنید آیفون خود را به آخرین نسخه iOS به روز کنید. ممکن است باگی وجود داشته باشد که اپل قبلا آن را برطرف کرده است. اپل حتی کوچکترین موارد منتشر شده را شامل “بهبود عملکرد” ​​توصیف می کند.

همچنین می توانید حافظه آیفون خود را پاکسازی کنید. باور کنید یا نه، اگر آیفون شما بیش از حد پر باشد، کندتر شروع به کار می کند، بنابراین مطمئن شوید که تا حد امکان داده های بی فایده را حذف کنید. هر چیزی از اسکرین شات های قدیمی گرفته تا برنامه های استفاده نشده ممکن است این کار را انجام دهد. اگر Safari است که شما را به دردسر می اندازد، می توانید حافظه پنهان و سابقه جستجوی خود را نیز پاک کنید. می توانید این کار را در بخش Safari در برنامه تنظیمات آیفون خود انجام دهید.

اگر همه چیز شکست خورد، همیشه می توانید با پاک کردن و تنظیم مجدد آیفون خود، از ابتدا شروع کنید. با این حال به خاطر داشته باشید؛ با این کار همه چیز در آیفون شما حذف می شود، بنابراین قبل از انجام این کار حتما یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

صفحه نمایش آیفون شما پاسخ نمی دهد

اگر احساس می کنید که آیفون شما دیگر ضربه های شما را ثبت نمی کند، احتمال زیادی وجود دارد که صفحه نمایش معیوب داشته باشید که معمولاً یک مشکل سخت افزاری است. در این صورت، باید صفحه نمایش خود را تغییر دهید.

بخوانید  رفع مشکلات Nexus 7

با این حال، قبل از اینکه تا آنجا پیش بروید، مطمئن شوید که مشکل واقعاً صفحه فیزیکی شماست. اگر فقط در برخی از برنامه‌ها اتفاق می‌افتد، احتمالاً مشکل مربوط به برنامه‌ای است که استفاده می‌کنید و نه سخت‌افزار آیفون شما.

گاهی اوقات این می تواند یک مشکل نرم افزاری در سطح iOS نیز باشد، بنابراین ارزش آن را دارد که آیفون خود را مجددا راه اندازی کنید یا به آخرین نسخه iOS به روز رسانی کنید تا ببینید آیا این کار درست است یا خیر. هنگامی که آیفون شما خاموش است، سعی کنید صفحه نمایش و دستان خود را نیز تمیز کنید. کمی کثیفی ممکن است باعث این مشکل شود

اگر هیچ کدام از اینها کار نکرد، ممکن است نیاز باشد که به دنبال جایگزینی برای نمایشگر باشید. دقیقاً مانند باتری خود، می‌توانید این کار را به تنهایی انجام دهید، اما اگر آنقدرها از فناوری آگاه نیستید، ممکن است بخواهید ابتدا با پشتیبانی فنی صحبت کنید. این نیز معمولاً توسط ضمانت آیفون شما یا هر پوشش AppleCare+ که ممکن است داشته باشید پوشش داده می‌شود، بنابراین اگر هنوز نسبتاً جدید است، مطمئناً آیفون خود را به Apple Store یا ارائه‌دهنده خدمات مجاز ببرید.

7 مشکل رایج گوشی های آیفون

آیفون شما شارژ نمی شود

ممکن است چند دلیل وجود داشته باشد که چرا آیفون شما به طور ناگهانی شارژ را متوقف می کند وقتی آن را وصل می کنید.

در ابتدا، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مطمئن شوید که آیفون شما خیلی داغ نباشد، در غیر این صورت شارژ نمی شود. اگر اینطور باشد، معمولاً یک پیام خطا می‌بینید، اما حتی اگر اینطور نیست، صبر کنید تا خنک‌تر شود و دوباره تلاش کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که آیفون شما واقعاً مشکل دارد، زیرا مشکلات شارژ به احتمال زیاد ناشی از کابل یا آداپتور برق است. اگر می توانید، آن را به دستگاه دیگری وصل کنید یا از کابل دیگری استفاده کنید و ببینید کار می کند یا خیر. همچنین می‌توانید از شارژر MagSafe یا شارژر بی‌سیم استاندارد Qi استفاده کنید تا ببینید آیا تفاوتی ایجاد می‌کند یا خیر.

اگر شارژ بی سیم کار کرد اما شارژ سیمی ناموفق بود، پورت لایتنینگ را تمیز کنید. هر چند هنگام انجام این کار مراقب باشید. شما نمی خواهید مشکل را بزرگتر از آنچه که هست کنید.

7 مشکل رایج گوشی های آیفون

گوشی آیفون شما کار نمی کند

اگر هنگام تماس تلفنی، زمان زیادی را صرف سلام کردن بدون پاسخگویی کنید، ممکن است مشکل از بلندگوی گوشی شما باشد.

اگر چیزی از گوشی آیفون خود نمی شنوید، می توانید سعی کنید خودتان آن را برطرف کنید، اما با اطمینان از اینکه واقعاً مشکل این است شروع کنید. سعی کنید با دو یا چند نفر تماس بگیرید تا بفهمید چه چیزی می توانید بشنوید. اگر نمی توانید آنها را از طریق گوشی بشنوید اما هنگام استفاده از هدست سیمی/بی سیم یا بلندگو می توانید صدای آنها را خوب بشنوید، قطعاً مشکل از گیرنده گوشی است.

بخوانید  7 راه خنک کردن گوشی آیفون

همچنین مطمئن شوید که تنظیمات صدای خود را بررسی کرده و تأیید کنید که صدا بالا رفته است. به خاطر داشته باشید که صدای گوشی آیفون مستقل از بلندگو و بلندگوی هدست کنترل می‌شود، بنابراین ممکن است یکی از آن‌ها کم شود حتی اگر بقیه بالا هستند. هنگام تماس تلفنی معمولی با استفاده از هدفون، دکمه افزایش صدا را چندین بار فشار دهید تا مطمئن شوید که تا انتها بالا است.

همچنین مطمئن شوید که AirPods یا هر دستگاه بلوتوث دیگری متصل نیستید. ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، اما این اتفاق می افتد.

اگر صدا زیاد است و هنوز نمی‌توانید از طریق گیرنده صدای افراد را در طرف دیگر تماس‌های تلفنی خود بشنوید، می‌توانید آن نقطه را تمیز کنید تا ببینید آیا این کار درست است یا خیر. با این حال از استفاده از حلال ها یا محلول های تمیز کننده قوی در آن ناحیه خودداری کنید، زیرا می توانید آسیب بیشتری وارد کنید. یک پارچه مرطوب با آب باید تمام چیزی باشد که لازم است.

اگر این مشکل را حل نکرد، ممکن است بخواهید با اپل صحبت کنید و ببینید که آیا پشتیبانی فنی می تواند آن را برطرف کند یا آن را جایگزین کند. تکنسین‌های اپل ابزارها و تکنیک‌های ویژه‌ای برای تمیز کردن صحیح بلندگوی گوشی دارند، بنابراین اگر مشکل از کثیفی است، Genius محلی اپل استور شما احتمالاً می‌تواند ظرف چند دقیقه آن را پاک کند.

اگر آیفون 12 دارید، ممکن است اپل بتواند آیفون شما را به صورت رایگان تعمیر کند. برخی از مدل های آیفون 12 مشکل صدا دارند و این مشکل کارخانه ای است. برنامه سرویس آیفون 12 و 12 پرو را بررسی کنید، مطمئن شوید که شرایط لازم را دارید و با اپل صحبت کنید.

آیفون شما به وای فای وصل نمی شود

هر زمان که آیفون شما نمی تواند به وای فای شما متصل شود و تقصیر روتر یا شبکه شما نیست، می توانید خودتان آن را برطرف کنید.

مطمئن شوید که همه چیز به درستی وصل شده است. یعنی آیفون شما به شبکه شما متصل است، حالت هواپیما روشن نیست و اتصال شما به اندازه کافی پایدار است.

می توانید سعی کنید آیفون خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید که آیا این مشکل برطرف می شود یا خیر. اگر نه، می توانید به تنظیمات Wi-Fi بروید، شبکه خود را فراموش کنید و دوباره آیفون خود را وصل کنید.

اگر همه اینها ناموفق بود، می توانید به Settings > General > Transfer or Reset iPhone > Reset > Reset Network Settings بروید. با این کار تمام تنظیمات شما حذف می شود و می توانید از ابتدا شروع کنید.

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: آموزش راه اندازی مجدد گوشی آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *