اردیبهشت 7, 1403 1:25 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل خاموشی ناگهانی گوشی های آیفون
دلایل خاموشی ناگهانی گوشی های آیفون

راهکارهای رفع خاموشی ناگهانی گوشی های آیفون

خاموشی ناگهانی گوشی های آیفون / آیا آیفون شما حتی اگر باتری کافی باقی مانده باشد به طور تصادفی خاموش می شود و سپس از روشن شدن مجدد خودداری می کند؟ در ادامه با توضیح می‌دهیم که چرا این اتفاق می‌افتد و چگونه آیفونی را که به خودی خود خاموش می‌شود تعمیر کنیم.

خاموشی ناگهانی گوشی های آیفون

چرا آیفون شما به طور تصادفی خاموش می شود؟

آیفون شما به‌دلیل دمای بالا، باگ‌های نرم‌افزاری، خرابی برنامه‌ها، آسیب‌دیدگی آب، یا اشکالاتی که در طول استفاده منظم مشاهده می‌شود، به‌طور تصادفی خاموش می‌شود. ثانیاً، آیفون قدیمی شما نیز می‌تواند به دلیل سلامت باتری ضعیف همچنان خاموش شود. در اینجا می توانید سلامت باتری آیفون خود را بررسی کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پس زمینه

در یکی از قسمت‌های پادکست ما، به این موضوع اشاره کردم که آن روز صبح به دلیل خاموش شدن آیفون 11 پرو من در طول شب، بیش از حد خوابیده بودم. این دستگاه کاملاً روی یک شارژر بی‌سیم قرار گرفته بود، با باتری زیادی که از روز قبل باقی مانده بود، و هیچ آسیب آب یا هیچ مشکل سخت افزاری قابل توجه دیگری نداشت. به سادگی خود را خاموش می کند و دوباره روشن نمی شود.

بخوانید  اشتباهات استفاده از لباسشویی

همانطور که مشخص است، این تنها یکی از مواردی است که گاهی اوقات برای آیفون مدل های X و جدیدتر اتفاق می افتد. خوشبختانه، پس از چند جستجوی دقیق، من توانستم یک راه حل آسان برای آن پیدا کنم. بنابراین فکر کردم که اگر آنقدر بدشانس بودید که با این اشکال عجیب و غریب مواجه شدید، اگر آن را به اشتراک بگذارم (و برخی موارد دیگر) مفید خواهد بود.

چگونه آیفونی را که دوباره روشن نمی شود تعمیر کنیم

با استفاده از روش های زیر می توانید مشکلات مربوط به روشن نشدن گوشی آیفون خود را برطرف کنید.

آیفون خود را اجباری ریستارت کنید

هنگامی که تأیید کردید که آیفون شما حداقل مقداری باتری دارد و با فشار ساده دکمه پاور روشن نمی شود، ادامه دهید و یک راه اندازی مجدد اجباری انجام دهید. ما یک آموزش اختصاصی برای همه دستگاه ها داریم. اگر آیفون 8، ایکس یا جدیدتر دارید، مراحل زیر را خلاصه کرده ایم:

  • دکمه افزایش صدا را فشار دهید و سریع آن را رها کنید. این بیشتر یک ضربه زدن است تا فشار دادن و نگه داشتن.
  • همین کار را با دکمه کاهش صدا انجام دهید. باز هم، این فقط یک فشار سریع است.
  • دکمه Power/Sleep را فشار داده و نگه دارید و این بار آن را نگه دارید تا لوگوی اپل را روی صفحه نمایش مشاهده کنید.
بخوانید  کار نکردن صفحه لمسی تبل

مراحل باید نسبتاً سریع انجام شوند: ولوم بالا را فشار دهید، ولوم پایین را فشار دهید و سپس دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید. اگر یکی از دکمه های صدا را خیلی طولانی نگه دارید یا دکمه پاور را به اندازه کافی نگه ندارید، ممکن است کار نکند.

آیفون خود را به شارژ وصل کنید

اگر راه اندازی مجدد اجباری نمی تواند آیفون شما را روشن کند، آن را حداقل 15 تا 30 دقیقه به شارژ وصل کنید. هنگامی که باتری به اندازه کافی پر شد، سعی کنید آیفون خود را به طور معمول روشن کنید یا دوباره آن را به زور راه اندازی مجدد کنید.

اجازه دهید آیفون خنک شود

اگر آیفون در شارژر بی‌سیم یا یک روز آفتابی با حداکثر روشنایی، GPS و بسیاری از برنامه‌های در حال اجرا بماند، می‌تواند به میزان قابل توجهی گرم شود. هنگامی که دمای داخلی به اندازه کافی بالا می رود، آیفون شما تقریباً غیرقابل استفاده می شود یا خاموش می شود. بعد از خنک شدن می توانید دوباره آن را روشن کنید.

آیفون خود را به روز کنید

برای جلوگیری از خاموش شدن تصادفی، مطمئن شوید که آخرین نسخه iOS را اجرا می کنید. برای دانلود و نصب نسخه به روز iOS به تنظیمات آیفون > عمومی > به روز رسانی نرم افزار بروید.

بخوانید  انواع مشکلات لپ تاپ دل

تمام تنظیمات آیفون را بازنشانی کنید

اگر آیفون شما مدام خاموش می شود، تمام تنظیمات را بازنشانی کنید و امیدواریم این مشکل برطرف شود.

آسیب آب را بررسی کنید

آیفون شما دارای یک نشانگر تماس مایع (LCI) است که معمولا سفید یا نقره ای است. اما در تماس با آب قرمز می شود. در اینجا نحوه تشخیص اینکه آیا آیفون شما از آب آسیب دیده است یا خیر آورده شده است:

  • دستگاه خود را در نور روشن تنظیم کنید، و همچنین مطمئن شوید که یک چراغ قوه دستی دارید.
  • سینی سیم کارت را بیرون بیاورید و داخل آن را نگاه کنید.
  • اگر LCI قرمز باشد، آب داخل دستگاه شما رفته است، به همین دلیل عملکرد ناسازگاری دارد و به طور تصادفی خاموش می شود یا از روشن شدن خودداری می کند. برای رفع مشکل آن را به فروشگاه اپل ببرید.

آزادسازی فضای ذخیره سازی گوشی آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *