فروردین 31, 1403 3:06 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل خاموش شدن تصادفی گوشی دل
دلایل خاموش شدن تصادفی گوشی دل

راهکارهای رفع مشکل خاموش شدن تصادفی گوشی دل

خاموش شدن تصادفی گوشی دل/ آیا تلفن اندرویدی شما به طور تصادفی خاموش می شود؟ می‌توانید با شارژ کردن تلفن، به‌روزرسانی نرم‌افزار گوشی دل، حذف برنامه‌های معیوب یا بازنشانی کارخانه‌ای دستگاه، مشکل را حل کنید.

خاموش شدن تصادفی گوشی دل

گوشی دل خود را شارژ کنید

خاموش شدن تصادفی گوشی دل و روشن نشدن آن می تواند نشانه ای از کم شدن باتری باشد. گوشی دل را به پریز برق وصل کنید و بگذارید حداقل یک ساعت شارژ شود. اگر تلفن شارژ نمی شود، از آداپتور برق متناوب دیگری استفاده کنید یا گوشی دل را به پریز دیواری دیگری منتقل کنید. اگر با این کار مشکل خاموش شدن گوشی دل اندروید حل نشد راه حل بعدی را امتحان کنید.

اندازه باتری را بررسی کنید

اندازه باتری شما ممکن است با گذشت زمان به دلیل فرسودگی تغییر کرده باشد و دیگر به درستی جا نمی‌شود. این باعث شل شدن آن می‌شود و هنگامی که تلفن خود را تکان می‌دهید یا تکان می‌دهید، آن را از کانکتورها جدا می‌کند.

تلفن خود را برگردانید و آن را به آرامی تکان دهید تا تأیید شود که این مورد است. اگر بعد از انجام این کار خاموش نشد، گوشی دل را در یک دست بگیرید و با کف دست به آرامی به پشت آن ضربه بزنید. باتری باید با کف دست شما تماس پیدا کند. اگر خاموش شود، باید باتری را تعمیر کنید.

بخوانید  نحوه رفع خطای درایور در دسترس نیست پرینتر

یک تکه کاغذ کوچک پیدا کنید. آن را در نوارهای مربعی تا کنید و آن را در پایین باتری، در مقابل کانکتورهای آن قرار دهید. سطح ضخامت کاغذ شما به میزان شل بودن باتری شما بستگی دارد. این باید باتری را محکم کند و به درستی در آن قرار گیرد.

 وضعیت باتری را بررسی کنید

باتری شما ممکن است آسیب دیده باشد و این احتمال وجود دارد که جریان مناسبی وجود نداشته باشد که باعث شود گوشی دل شما خاموش شود. باید وضعیت باتری خود را بررسی کنید.

برنامه های شخص ثالثی وجود دارند که می توانند در این مورد کمک کنند. من به شدت برنامه AccuBattery را توصیه می کنم. این برنامه به شما می گوید باتری شما چقدر خوب کار می کند.

برای استفاده از آن:

  • برنامه AccuBattery را از فروشگاه Google Play دانلود کنید.
  • برنامه را نصب کنید و آن را باز کنید تا عمر فعلی باتری خود را ببینید. همچنین اطلاعات تخلیه و عملکرد کلی خود را به شما نشان می دهد.
  • روی History ضربه بزنید تا سوابق گذشته آن را ببینید.

 دمای تلفن را بررسی کنید

خاموش شدن تصادفی ممکن است به دلیل داغ شدن بیش از حد تلفن شما باشد. اگر دمای گوشی دل شما به قدری بالا باشد که به اجزای آن آسیب برساند، به طور خودکار خاموش می شود.

بخوانید  نحوه تغییر کدک بلوتوث در گوشی HTC

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی دل:

  • از برنامه هایی که نیاز به بار پردازنده دارند اجتناب کنید.
  • از استفاده از شارژرهای شخص ثالث خودداری کنید. فقط از شارژر و کابلی که همراه گوشی دل شما است استفاده کنید. بررسی کنید که آیا گوشی دل شما هنگام شارژ بیش از حد گرم می شود یا خیر. اگر چنین است، آن را از برق بکشید، همه برنامه‌ها را ببندید و قبل از وصل کردن دوباره آن را خنک کنید.
  • از تماشای فیلم های طولانی مدت خودداری کنید.
  • از استفاده از تلفن خود در محیط گرم یا زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید. این برای سلامت گوشی دل شما خوب نیست.

 دکمه پاور معیوب

ممکن است دکمه پاور شما گیر کرده باشد یا دچار مشکل شده باشد. بررسی کنید که اینطور نیست. دکمه پاور را چند بار فشار دهید تا مطمئن شوید که درست کار می کند. هنگامی که آن را فشار می دهید باید به آرامی وارد شود و بلافاصله پس از رها کردن آن بیرون بیاید. اگر داخل آن گیر کرده است با استفاده از موچین آن را بیرون بکشید.

 قاب گوشی دل حجیم

یک قاب گوشی دل بزرگ یا سخت می تواند فضای باتری زیادی را اشغال کند. اگر چنین قاب گوشی دل دارید، آن را بردارید. سعی کنید گوشی دل را بدون قاب کار کنید و ببینید آیا مشکل حل می شود یا خیر.

بخوانید  6 مشکل رایج دستگاه کپی

مطلب پیشنهادی: روش های آزادسازی حافظه گوشی دل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *