اردیبهشت 6, 1403 9:28 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه رفع عدم دریافت تماس تلفن اندرویدی
نحوه رفع عدم دریافت تماس تلفن اندرویدی

آشنایی با راهکارهای رفع مشکل عدم دریافت تماس تلفن اندرویدی

آیا با راهکارهای رفع عدم دریافت تماس تلفن اندرویدی آشنایی دارید؟ تا زمانی که گوشی دل شما تحت پوشش شبکه قرار داشته باشد، دارای یک برنامه تلفن همراه فعال باشد و از هیچ گونه نقص فنی رنج نبرد، گوشی دل اندروید شما باید تمام تماس های دریافتی را دریافت کند. اگر تماس‌های تلفن خود را از دست می‌دهید، ممکن است یک یا چند مورد از این تماس‌ها معیوب باشند. ما به شما نحوه عیب یابی و رفع آنها را نشان خواهیم داد. رایج‌ترین دلیلی که نمی‌توانید با تلفن خود تماس دریافت کنید، مشکلات سیگنال شبکه است. دلایل دیگر شامل طرح تلفن همراه منقضی شده، شماره تلفن مسدود شده و موارد دیگر است.

رفع عدم دریافت تماس تلفن اندرویدی

تلفن اندرویدی خود را مجددا راه اندازی کنید

اشکالات جزئی اندروید می تواند باعث شود تلفن شما تماس دریافت نکند. یک راه آسان برای مقابله با این مشکل، راه اندازی مجدد گوشی دل است. با انجام این کار، تمام ویژگی‌های گوشی دل شما خاموش می‌شود و دوباره آن‌ها بارگیری می‌شوند و به مشکلات فنی فرصتی برای حل می‌دهند.

مطمئن شوید که کار ذخیره نشده خود را قبل از راه اندازی مجدد گوشی دل خود ذخیره کرده اید، در غیر این صورت خطر از دست دادن داده های خود را دارید.

  • دکمه پاور گوشی دل خود را فشار داده و نگه دارید.
  • Restart را در منو انتخاب کنید.
بخوانید  عیب یابی مانیتور LCD ام اس ای

حالت هواپیما را در تلفن اندرویدی خود خاموش کنید

برای دریافت تماس با تلفن اندرویدی خود، حالت هواپیما باید غیرفعال باشد. این به این دلیل است که حالت هواپیما تلفن شما را از شبکه تلفن همراه شما جدا نگه می دارد.

برای حل مشکل خود می توانید حالت هواپیما را خاموش کنید.

  • از بالای صفحه گوشی دل خود به پایین بکشید.
  • اگر این گزینه فعال است، حالت هواپیما را انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که در منطقه پوشش شبکه هستید

برای دریافت تماس های ورودی و برقراری تماس های خروجی، تلفن شما باید در منطقه تحت پوشش شرکت مخابراتی شما باشد. اگر جایی هستید که سیگنال شبکه ندارید، به همین دلیل است که تماسی دریافت نمی کنید.

تنها راه حل این مشکل انتقال به مکانی است که سیگنال شبکه تلفن همراه در دسترس است. می‌توانید به تراس خانه یا مکانی مرتفع بروید تا ببینید آیا سیگنالی در آنجا دریافت می‌کنید یا خیر. در این مورد واقعاً کار زیادی نمی توانید روی تلفن خود انجام دهید به جز رفتن به یک منطقه دارای پوشش.

حالت مزاحم نشوید را در تلفن اندرویدی خود غیرفعال کنید

«مزاحم نشوید» همه اعلان‌ها، از جمله هشدارهای تماس را در تلفن Android شما مسدود می‌کند. برای دریافت موفقیت آمیز تماس های دریافتی روی تلفن خود، باید حالت DND را غیرفعال نگه دارید.

  • تنظیمات را در تلفن اندرویدی خود اجرا کنید.
  • در منوی تنظیمات به بخش صداها و لرزش > مزاحم نشوید بروید.
  • کلید Do Not Disturb را خاموش کنید.
بخوانید  7 مشکل رایج لپ تاپ دل

بررسی کنید که آیا طرح سلولی شما فعال است یا خیر

علاوه بر رفع مشکلات تلفن خود، بررسی کنید که آیا طرح تماس تلفن همراه فعلی شما فعال است یا خیر. یک طرح منقضی شده یا غیرفعال به شما اجازه نمی دهد با تلفن خود تماس بگیرید یا تماس دریافت کنید.

یک راه برای بررسی آن این است که با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید و به آنها اجازه دهید جزئیات طرح شما را بررسی کنند. اگر برنامه شما برای تمدید است، ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید تا تماس های دریافتی خود را از سر بگیرید.

می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت شرکت مخابراتی خود، تماس با آنها در رسانه‌های اجتماعی یا تماس با آنها از تلفن دیگری با شرکت مخابراتی خود در تماس باشید.

داده موبایل اندروید را روشن کنید

وقتی با مشکلاتی در دریافت تماس‌ها در تلفن Android خود مواجه می‌شوید، بهتر است حالت داده تلفن خود را تغییر دهید تا ببینید آیا این مشکل را حل می‌کند یا خیر.

  • تنظیمات را در گوشی دل اندروید خود باز کنید.
  • Wi-Fi & Network > SIM & Network را انتخاب کنید.
  • گزینه Mobile data را روشن کنید.

بررسی کنید که آیا شماره تلفن را مسدود کرده اید یا خیر

اگر از شماره تلفن خاصی تماس دریافت نمی کنید، ممکن است آن شماره را در تلفن خود مسدود کرده باشید. Android تمام تماس‌ها و پیام‌های متنی را از شماره‌های موجود در لیست مسدود شما محدود می‌کند.

بخوانید  نشانه های تعویض باتری لپ تاپ لنوو

در این صورت، لیست بلاک خود را بررسی کنید و شماره ای را که می خواهید از آن تماس دریافت کنید رفع انسداد کنید.

  • برنامه Phone را در گوشی دل اندروید خود باز کنید.
  • سه نقطه را در گوشه سمت راست بالای صفحه انتخاب کنید و تنظیمات را انتخاب کنید.
  • روی شماره های مسدود شده ضربه بزنید.
  • لیست شماره های مسدود شده خود را مرور کنید. می‌توانید با ضربه زدن روی X در کنار آن شماره در لیست، انسداد یک شماره را رفع کنید.

گوشی دل اندروید خود را به روز کنید

اشکالات سیستم اندروید گاهی اوقات می تواند باعث عدم دریافت تماس شود. در حالی که نمی‌توانید خودتان این مشکلات را برطرف کنید، می‌توانید به‌روزرسانی نرم‌افزاری را اجرا کنید تا به طور بالقوه مشکلات خود را حل کنید.

به روز رسانی گوشی دل اندرویدی سریع، آسان و رایگان است. فقط مطمئن شوید که هنگام دانلود به‌روزرسانی‌ها به یک شبکه Wi-Fi پایدار متصل هستید.

  • تنظیمات را در گوشی دل اندروید خود باز کنید.
  • به سیستم > به‌روزرسانی‌های سیستم در تنظیمات بروید.
  • به تلفن خود اجازه دهید به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را بررسی کند.
  • برای نصب به‌روزرسانی‌ها، Download & Install Now را انتخاب کنید.
  • گوشی دل خود را ریستارت کنید.

آیا می دانید: 6 مشکل رایج گوشی آیفون 12

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *