فروردین 9, 1403 8:13 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 روش های افزایش عمر باتری گوشی شیائومی
روش های افزایش عمر باتری گوشی شیائومی

صفر تا صد اصول افزایش عمر باتری گوشی شیائومی

در این  مقاله از ایران سرویس قصد داریم صفر تا صد اصول افزایش عمر باتری گوشی شیائومی را به شما آموزش دهیم. تمام قدرت پردازشی و توانایی محاسباتی که گوشی شیائومی‌های ما ارائه می‌دهند به طور فزاینده‌ای چشمگیر هستند، اما اینها هزینه دارند. ما هر سال شروع به انتظار بیشتر و بیشتر از دستگاه‌های خود می‌کنیم، اما پیشرفت‌ها در طول عمر باتری همگام با پیشرفت‌های دیگر فناوری نبوده است. شاید به همین دلیل است که یکی از رایج ترین سوالاتی که می شنویم این است که “چگونه می توانم عمر باتری گوشی شیائومی اندرویدی خود را افزایش دهم؟”

افزایش عمر باتری گوشی شیائومی

چیزهایی را که واقعاً استفاده نمی کنید خاموش کنید

آیا وقتی خانه خود را ترک می کنید، همه چراغ ها را روشن می گذارید، AC را به حداکثر می رسانید و تلویزیون را روشن می گذارید؟ البته که نه! برق هزینه دارد و اقتصاد پایه به این معناست که اکثر مردم عقل سلیم دارند که لوازم خانگی و چراغ ها را زمانی که استفاده نمی کنند خاموش کنند.

اگر واقعاً می‌خواهید در عمر باتری گوشی شیائومی خود صرفه‌جویی کنید، همین اصل اعمال می‌شود – اما به جای اینکه هزینه بی‌مسئولیتی خود را با قبض انرژی در پایان ماه بپردازید، تا ساعت 5 بعدازظهر با باتری تمام شده پرداخت می‌کنید. بیایید به برخی از چراغ‌هایی که ممکن است روشن کرده‌اید نگاهی بیندازیم.

ویژگی های اتصال

این افراد مقصر بزرگی هستند. اگر می‌خواهید در مصرف برق صرفه‌جویی کنید، باید همیشه وای‌فای، بلوتوث و موقعیت مکانی (GPS) خود را زمانی که فعالانه از آنها استفاده نمی‌کنید خاموش کنید. اگر می‌خواهید با کنترل باتری خود واقعاً تهاجمی باشید، حتی ممکن است بخواهید با روشن کردن حالت هواپیما زمانی که می‌دانید اصلاً به تلفن نیاز ندارید، آزمایش کنید.

بسیاری از کاربران بدون اینکه واقعاً به آن فکر کنند، این ویژگی ها را در تمام روز اجرا می کنند. روشن کردن حالت هواپیما، همه آنها را در یک لحظه از بین می برد. با این حال، حالت هواپیما فقط برای زمانی که در هوا هستید نیست. اگر در منطقه‌ای هستید که سرویس تلفن همراه ناقص است، تلفن شما می‌تواند باتری زیادی را صرف تلاش برای به دست آوردن بهترین اتصال کند.

بخوانید  تعویض باتری Mi 9 شیائومی

روشن کردن حالت هواپیما یا خاموش کردن داده های تلفن همراه خود به نفع یک شبکه Wi-Fi در دسترس می تواند همه چیز را در جهان ایجاد کند. اگر بین استفاده از Wi-Fi یا سیگنال تلفن همراه انتخاب دارید، همیشه Wi-Fi را انتخاب کنید، همه چیز برابر است. وای فای نسبت به سرویس تلفن همراه باتری بسیار کمتری را تخلیه می کند.

لرزش را خاموش کنید

لرزش فوق العاده است اگر در موقعیتی هستید که در آن به طور معمول نمی توانید تلفن همراه خود را بشنوید، مثلاً در جاده. برای بسیاری از افراد، ظرافت نوتیفیکیشن‌های لرزان در محل کارشان ضروری است (اگر وکیل هستید، نمی‌توانید هر بار که یک پیام متنی در شرکت دریافت می‌کنید، Crazy Frog را از کار بیاندازید).

با این حال، ارتعاشات گوشی شیائومی های هوشمند از کریستال های طنین انداز جادویی ایجاد نمی شوند. برای ایجاد اثر، دستگاه شما باید هر بار یک موتور ارتعاشی کوچک را بچرخاند، که می تواند واقعا باتری شما را تخلیه کند. این برای بازخورد لمسی نیز صدق می‌کند، نوری که هنگام ضربه زدن روی کلیدهای صفحه‌کلید روی صفحه‌نمایش، وزوز تلفن شما ایجاد می‌کند. اگر واقعاً می خواهید عمر باتری گوشی شیائومی خود را به حداکثر برسانید، باید لرزش گوشی شیائومی خود را به حداقل برسانید.

وقتی برنامه ها را ترک می کنید، آنها را بکشید؟

برای مدت طولانی، اپلیکیشن‌های کشنده اپلیکیشن‌ها در همه جا محبوب بودند. کاربران اندرویدی آن روزگار که از تجربه کاربری با تأخیر ناامید شده بودند، شروع به استفاده از انواع و اقسام مدیران وظیفه برای حذف برنامه هایی کردند که فکر می کردند منابع را درگیر می کنند.

مشکل این است که این کشنده های وظیفه حتی قبل از اینکه واقعاً محبوب شوند غیرضروری شدند. اندروید در مدیریت حافظه خود بسیار خوب عمل کرده است، و بیشتر برنامه هایی که به این روش می کشند دوباره زنده می شوند. در هر صورت، قاتلان اپلیکیشن‌ها به جای حفظ عمر باتری، عمر باتری را کاهش می‌دهند.

در عصر مدرن بلوغ اندروید، دلیلی وجود ندارد که کشتن برنامه‌ها بخشی از استفاده روزمره شما از دستگاه باشد. گاهی اوقات ممکن است برنامه‌ها سرکشی کنند و شروع به جمع‌آوری منابع کنند، اما این شیاطین‌هایی هستند که می‌خواهید برای همیشه آنها را کنار بگذارید. اگر بخشی از استفاده منظم شما از تلفن همراه با حذف برنامه‌ها همراه باشد، احتمالاً به جای صرفه‌جویی در مصرف باتری، عمر باتری را کم می‌کنید.

بخوانید  پنج نکته سریع برای بهبود چاپ

از اینترنت هوشمندانه استفاده کنید

ترافیک موبایل حجم باورنکردنی استفاده از اینترنت را در سراسر جهان تشکیل می دهد. در واقع، در آزمایش ما معمولاً متوجه می‌شویم که می‌تواند باتری بیشتری نسبت به پخش مداوم ویدیو خالی کند! سعی کنید زمان کمتری را صرف جستجوی تصاویر گربه کنید و متوجه خواهید شد که باتری شما بسیار بیشتر دوام می آورد.

همانطور که در بالا به اختصار اشاره کردم، همیشه باید Wi-Fi را به جای سرویس تلفن همراه انتخاب کنید. مطمئناً این در طرح داده شما آسان‌تر خواهد بود، اما حتی اگر در برنامه‌های داده نامحدود هستید، متوجه می‌شوید که سرویس سلولی باتری بیشتری نسبت به Wi-Fi دارد.

با این حال، فقط به این دلیل که گیرنده Wi-Fi شما نسبت به سرویس تلفن همراه باتری کمتری مصرف می کند، همچنان ایده خوبی است که Wi-Fi خود را زمانی که از آن استفاده نمی کنید غیرفعال کنید. تلفن شما در حالی که Wi-Fi فعال است دائماً در جستجوی اتصالات باز است و این جستجوی بی نتیجه می تواند عمر باتری شما را خراب کند.

اعلان ها را کاهش دهید

لازم نیست به برنامه‌هایتان اجازه دهید همه داده‌هایشان را به‌طور خودکار همگام‌سازی کنند. انتخاب انجام این کار به صورت دستی یا محدود کردن همگام‌سازی خودکار به برنامه‌هایی که واقعاً به آن نیاز دارند، می‌تواند مصرف انرژی را به طور جدی کاهش دهد.

از همگام سازی خودکار صرف نظر کنید

همگام‌سازی خودکار از فرآیندهای پس‌زمینه استفاده می‌کند که می‌تواند هم به استفاده از داده تلفن همراه و هم عمر باتری شما کمک کند. برای خاموش کردن آن، به تنظیمات > حساب‌ها بروید. روی سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و تیک Auto- Sync data را بردارید. همچنین می‌توانید به‌صورت دستی تنظیم کنید که کدام برنامه‌ها و چند بار همگام‌سازی شوند.

از برنامه های بدون آگهی استفاده کنید

نه تنها تبلیغات آزاردهنده هستند، بلکه انتقال آن محتوای پر جنب و جوش و چشم نواز به دستگاه شما انرژی می گیرد. استفاده از برنامه‌هایی که از تبلیغات استفاده نمی‌کنند، یا خرید نسخه‌های پریمیوم برنامه‌هایی که از تبلیغات اجتناب می‌کنند، می‌تواند به شدت میزان شارژ باتری شما را تغییر دهد. اگر به طور مکرر از یک برنامه استفاده می‌کنید و هر روز آب گوشی شیائومی شما را می‌خورد، به ارتقا یا یافتن یک جایگزین بدون آگهی فکر کنید.

بخوانید  5 نکته برای محافظت از آیفون در برابر هکرها

صفحه نمایش خود را تنظیم کنید

به تنظیمات > باتری بروید. شما باید لیستی از خدماتی را ببینید که از باتری شما استفاده می کنند به ترتیب از میزان مصرف باتری تا کمترین میزان مصرف. کدام یک در بالای آن وجود دارد؟ شانس اینکه شما با اختلاف زیادی به صفحه نگاه کنید بسیار خوب است. بیایید ببینیم آیا نمی‌توانیم آن صفحه‌نمایش را کمی کم‌طاقت کنیم.

روشنایی خود را کم کنید

خوب، این یک جور بی‌معنایی است، اینطور نیست؟ روشنایی کامل ممکن است برای دیدن آن متون در زیر نور کامل روز ضروری باشد، اما چرا هنوز این تنظیمات را بعد از غروب آفتاب اجرا می کنید؟ کمی آن را به عقب برگردانید و از روشنایی تطبیقی ​​یا روشنایی خودکار بسته به نسخه اندرویدی که دارید استفاده کنید.

از ویژگی های Adaptive Brightness استفاده کنید

فدا کردن یک تجربه تماشای خوب، کار هر کسی نیست. اگر همچنان می‌خواهید بتوانید صفحه‌نمایش خود را در نور شدید خورشید ببینید، اما همچنین می‌خواهید روشنایی را در داخل خانه کنترل کنید، می‌توانید ویژگی‌های Adaptive Brightness را روشن بگذارید. با استفاده از این ویژگی، گوشی شیائومی نور محیط را می‌خواند و به‌طور هوشمند روشنایی مناسب را انتخاب می‌کند و تعادل بین یک تجربه نمایش خوب و بهینه‌سازی باتری را تضمین می‌کند.

برخی از تلفن‌ها ممکن است برنامه تنظیمات را به گونه‌ای دیگر تنظیم کرده باشند، اما اگر آن را باز کنید و به بخش نمایشگر بروید، این گزینه باید در آنجا باشد (اگر برای تلفن شما موجود باشد). همچنین ممکن است “روشنایی خودکار” یا چیزی در همین راستا نامیده شود.

زمان قفل خودکار را کاهش دهید

باز هم، از آنجایی که صفحه نمایش شما بزرگترین دشمن باتری شماست، خاموش نگه داشتن آن تا حد امکان عاقلانه است. به Settings > Display بروید و طول خواب خود را تا حد امکان کوتاه کنید. 15 ثانیه مقدار خوبی است.

آیا می دانید: مشکلات نرم افزاری خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *