فروردین 30, 1403 3:12 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه حذف بدافزار از گوشی شیائومی
نحوه حذف بدافزار از گوشی شیائومی

حذف بدافزار از گوشی شیائومی

آیا با طریقه حذف بدافزار از گوشی شیائومی آشنایی دارید؟ یکی از بزرگترین نقاط قوت اندروید ماهیت باز بودن پلتفرم است. برخلاف دستگاه‌های iOS، شما می‌توانید هر نرم‌افزاری را که می‌خواهید نصب کنید. متأسفانه، این نیز منبع مشکلات است. باز کردن اندروید روی نرم افزار خارج از فروشگاه رسمی برنامه، امکان بدافزار را به شما معرفی می کند. اگر گوشی شیائومی شما تحت تاثیر بدافزار قرار گرفته است، بهتر است در اسرع وقت آن را حذف کنید. در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه.

حذف بدافزار از گوشی شیائومی

آیا بدافزار دارم؟

ما فرض را بر این می‌گذاریم که از آنجایی که در حال خواندن این مقاله هستید، گمان می‌کنید که گوشی شیائومی شما دارای یک بدافزار است. با این حال، بدافزار نادرتر از آن چیزی است که فکر می کنید. چند علامت بدافزار معمولی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

  • افت ناگهانی عملکرد گوشی شیائومی، حتی پس از راه اندازی مجدد.
  • تخلیه ناگهانی و بدون دلیل باتری.
  • علیرغم اینکه عادات آنلاین شما یکسان است، مصرف داده تلفن همراه شما افزایش می یابد.
  • برنامه هایی را می بینید که نصب آنها را به خاطر نمی آورید.
  • تبلیغات پاپ آپ بیش از حد و ناخواسته.

اگر به نظر شما شبیه است، بیایید به نحوه برخورد با مشکل بدافزار خود ادامه دهیم.

گوشی شیائومی را خاموش کن!

اگر بسیار مطمئن هستید که گوشی شیائومی شما به بدافزار آلوده شده است، آن را کاملا خاموش کنید. این باید از «تلفن تلفنی» بدافزار به خانه و شاید آلوده شدن و کنترل بیشتر دستگاه شما جلوگیری کند. سیم کارت را در حالی که در آن هستید بردارید.

بخوانید  5 نشانه که زمان تعویض باتری گوشی هواوی است

هنگامی که آماده روشن کردن مجدد تلفن هستید، آن را در حالت هواپیما قرار دهید یا روتر WiFi خود را خاموش کنید تا از اتصال دستگاه به اینترنت جلوگیری کنید. امیدواریم قبل از اینکه هر یک از داده های خصوصی شما برای نویسندگان بدافزار بازگردانده شود، ارتباطات را از تلفن قطع کرده باشید.

از یک برنامه آنتی ویروس استفاده کنید

استفاده از نرم افزار آنتی ویروس واضح ترین کاری است که هنگام برخورد با بدافزار در دستگاه اندرویدی انجام می شود، اما برخی از خوانندگان ممکن است ندانند که برنامه های آنتی ویروس وجود دارند. البته بهتر است قبل از آلوده شدن گوشی شیائومی خود یک برنامه آنتی ویروس نصب کنید.

به این دلیل که برخی بدافزارها ممکن است با نصب برنامه های آنتی ویروس تداخل داشته باشند. اگر برای یک برنامه آنتی ویروس خیلی دیر شده است، چند کار را پوشش خواهیم داد. اگر نصب یک برنامه آنتی ویروس هنوز برای شما قابل اجرا است، پنج بهترین آنتی ویروس و برنامه امنیتی اندروید را برای گزینه های تایید شده و موثر بررسی کنید.

گوشی شیائومی خود را در حالت ایمن قرار دهید

درست مانند اکثر رایانه‌های رومیزی، اندروید «حالت ایمن» را ارائه می‌کند. در این حالت، تلفن به هیچ برنامه شخص ثالثی اجازه اجرا نمی دهد. این یک راه خوب برای آزمایش اینکه آیا در واقع برنامه ای است که باعث مشکلات شما شده است یا خیر. اگر مشکلات گوشی شیائومی شما در حالت Safe Mode ناپدید شوند، احتمالاً بدافزار است.

بخوانید  تعمیرات دوربین در مرکز ایران سرویس

برای وارد شدن به حالت ایمن در دستگاه اندروید 6 و جدیدتر:

  • دکمه پاور را فشار دهید.
  • از گزینه ها، روی Power Off ضربه بزنید و نگه دارید.
  • وقتی Reboot to Safe Mode را مشاهده کردید، آن را انتخاب کرده و تأیید کنید.

حالا منتظر بمانید تا گوشی شیائومی شما ریستارت شود. در حالت ایمن، همچنان می‌توانید برنامه‌ها را حذف کنید، بنابراین این فرصت خوبی برای حذف نصب برنامه‌هایی است که به آنها مشکوک هستید. اگر خوش شانس باشید، ممکن است بدافزار را حذف کنید.

اگر چندان خوش شانس نیستید، حداقل برخی از عملکردهای آن را متوقف کرده اید و به شما امکان می دهد در صورت لزوم یک برنامه آنتی ویروس قابل اعتماد را نصب کنید.

در حالت ایمن، امتیازات مدیر برنامه را حذف کنید

حالت ایمن به طور موقت هر کاری را که برنامه های شخص ثالث روی تلفن شما انجام می دهند متوقف می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، می توانید از این به عنوان فرصتی برای حذف برنامه های مشکوک استفاده کنید. با این حال، باید از این فرصت استفاده کنید و بررسی کنید که کدام برنامه‌ها به عنوان «مدیران دستگاه» فهرست شده‌اند. برنامه‌هایی با این سطح از امتیاز می‌توانند کارهای شدیدی مانند پاک کردن کل تلفن انجام دهند.

بخوانید  8 نکته برای افزایش سرعت گوشی شیائومی

برخی از برنامه‌ها برای انجام کار خود به امتیازات سرپرست نیاز دارند، اما چنین برنامه‌هایی دارای توجیهات صریح در فهرست مدیران دستگاه هستند.

دسترسی به لیست برنامه های دارای حقوق سرپرست می تواند از تلفنی به گوشی شیائومی دیگر متفاوت باشد، اما مسیر باید چیزی شبیه تنظیمات > امنیت > مدیران دستگاه باشد.

در واحد Samsung S21 Ultra، منو «برنامه‌های مدیریت دستگاه» نامیده می‌شود و در زیر «تنظیمات امنیتی دیگر» در منوی بیومتریک و امنیت فهرست شده است. تعداد کمی از برنامه‌ها باید این امتیاز را فعال کنند، و شما باید این مجوز را برای هر برنامه‌ای که مطمئن نیستید باید کنترل کامل گوشی شیائومی شما را داشته باشد، غیرفعال کنید.

گوشی شیائومی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

پاک کردن کامل و بازنشانی گوشی شیائومی به حالت خارج از جعبه ممکن است کمی احساس شود. با این حال، این می تواند سریع ترین راه برای حذف بدافزار از تلفن اندرویدی باشد.

این نباید بیش از یک ناراحتی خفیف برای اکثر مردم باشد زیرا تمام اطلاعات شما در فضای ابری است. بنابراین، هنگامی که پس از بازنشانی با حساب Google خود وارد شدید، داده های شما باید به طور خودکار بازیابی شوند. قبل از بازنشانی، سند پشتیبان‌گیری و بازیابی Google را بخوانید تا از نحوه عملکرد آن مطمئن شوید.

آیا می دانید: افزایش سرعت انیمیشن در گوشی شیائومی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *