فروردین 10, 1403 4:46 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر پورت یو اس بی لپ تاپ ایسوس
تعمیر پورت یو اس بی لپ تاپ ایسوس

بعضی اوقات هنگام استفاده از پورت یو‌اس‌بی لپ‌تاپ خود متوجه می‌شوید که کار نمی‌کند. نیاز پیدا می‌کنید به تعمیر پورت یو‌اس‌بی لپ‌تاپ خود. در اینجا باید توجه داشت که اهمیت پورت یو‌اس‌بی در کارایی آن چه تاثیری دارد. برای بررسی خرابی پورت یو‌اس‌بی خود خوب است از کمک تعمیرکاران مجموعه  نمایندگی تعمیرات لپ‌تاپ ایسوس کمک بگیرید.

پورت یو‌اس‌بی شما ابزاری برای ارتباط لپ‌تاپ شما با دنیای بیرون است، وصل شدن به یو‌اس‌بی و تلفن همراه و در صورت نداشتن CD Driver ابزار اتصال آن به لپ‌تاپ نیز می‌باشد. این پورت به علل مختلفی ممکن است کار نکند که در این مقاله می‌خواهیم علت‌های آن را بررسی کنیم و موارد جانبی تاثیر گذار در این مشکل را بیان کنیم.

 پورت یو اس بی لپ تاپ

چگونه تشخیص دهیم پورت یو‌اس‌بی خراب است

زمانی که شما اتصال وسیله مورد نظر با لپ‌تاپ را از طریق سیم اتصال و یا خود یو‌اس‌بی برقرار می‌کنید می‌بینید که اتصال برقرار نشده و به نظر می‌رسد که پورت یو‌اس‌بی خراب است و کار نمی‌کند. در این شرایط اولین و تنها چیزی که به ذهن شما می‌رسد این است که پورت یو‌اس‌بی خراب است. در حالیکه که ابتدا با دستگاه مورد نظر را برای اتصال بررسی کنید.

بررسی سالم بودن وسیله متصل

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که دستگاهی که می‌خواهید از طریق پورت یو‌اس‌بی به لپ‌تاپ وصل کنید را تست کنید تا از سلامت کارکرد آن مطمئن شوید. برای این کار اگر لپ‌تاپ دیگری در دسترس دارید حتما از آن استفاده کنید تا دستگاه خود را چک کنید. این کار باعث می‌شود که اگر دستگاه مشکل دارد متوجه شوید.

بخوانید  معنا و مفهوم چراغ های چشمک زن پرینترهای اچ پی

بررسی سلامت سیم و اتصال صحیح سیم به دستگاه

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای بررسی اتصال خود انجام دهید چک کردن سیم‌ها و اتصالات دستگاه به لپ‌تاپ و برعکس می‌باشد. چرا که اگر اتصال درست نباشد دستگاه شما به لپ‌تاپ وصل نشده و شما گمان می‌کنید که پورت یو‌اس‌بی‌تان خراب است.

خاموش کردن سیستم

پس از بررسی اینکه اتصالات در عدم اتصال دستگاه شما به لپ‌تاپ تاثیر گذار نبودند برای رفع مشکل خرابی پورت یو‌اس‌بی باید یک دور دستگاه‌تان را خاموش و روشن کنید تا مطمئن شوید که مشکلات نرم‌افزاری باعث خراب شدن پورت یو‌اس‌بی شما نشده‌اند.

بررسی پورت یو‌اس‌بی

اگر از مراحل بالا گذر کردید و حس کردید که مشکل برطرف نشده باید به سراغ مشکل اصلی بیایید که بررسی کردن پورت یو‌اس‌بی می‌باشد. برای این کار سعی کنید ابتدا وسیله مورد نظرتان را با دیگر پورت‌ها امتحان کنید تا متوجه شوید که پورت خراب است یا نه. اگر دستگاه با پورت دیگر درست کار کند نشان دهنده خرابی پورت اولیه می‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا عوامل خرابی پورت یو‌اس‌بی را بررسی کنیم.

 پورت یو اس بی لپ تاپ

موارد تاثیر گذار در خرابی پورت یو اس بی

در صورت نیاز به بررسی داشتن پورت یو‌اس‌بی با یک نگاه به آن می‌توانید متوجه شوید که سوکت شما لق شده کج شده و یا از جای خود قطع شده است. این کار باعث پی بردن به اشکالات پورت شما می‌شود. حال برای پی بردن به نکات دیگر به ادامه مطلب توجه کنید. یکی دیگر از علت‌های خرابی پورت یو‌اس‌بی ریختن آب و مایعات بر روی لپ تاپ و ورود بیش از حد گرد و غبار است که باعث می‌شود نتوان از آن استفاده کرد.

بخوانید  دلایل شارژ نشدن گوشی آیفون 12

پس در این مقاله سعی کردیم به بررسی خرابی پورت یو‌اس‌بی بپردازیم و علت‌ها و نوحه چک کردن خرابی پورت یو‌اس‌بی را به خوبی بررسی کنیم. برای همین اگر شما با این مشکل مواجه شدید از کارهای گفته شده در بالا بهره ببرید و در صورت نیاز با کارشناسان مجموعه ما ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها برای برطرف کردن مشکل خود کمک بخواهید.

آیا می دانید: نحوه رفع مشکل شارژ نشدن در لپ تاپ ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *