فروردین 31, 1403 8:45 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر شکستگی قاب لپ تاپ
تعمیر شکستگی قاب لپ تاپ

اهمیت لپ­تاپ­ ها امروزه بر کسی پوشیده نیست. تمامی مردم برای حمل آنچه که نیاز دارند به سر کار و دانشگاه و مدرسه نیاز به لپ­تاپ دارند. خوبی لپ­تاپ ها نسبت به کامپیوتر این است که شما در هر جا که بخواهید می­توانید لپ­تاپ خود را حمل کنید و از آن استفاده کنید. همانقدر که استفاده از آن­ها راحت و دلچسب است خراب شدن آن در هر زمینه­ ای می­تواند آسیب­ زا باشد و شما را آزرده کند. در این راستا باید بگوییم که شکستگی قاب لپ­ تاپ که یکی از اعضای مهم است چرا که نگهداری LCD را برعهده دارد، یکی از موارد آزرده کننده کاربران لپ ­تاپ است. ممکن است مشکلات ناشی از این اتفاق باعث شود نیاز به تعمیر شکستگی لپ­ تاپ ایسوس خود پیدا کنید.

شکستگی قاب لپ­ تاپ ایسوس باعث می­شود به دیگر بخش ­ها نیز آسیب برسد به طوری که اگر به مشکلات کوچک آن شامل ترک خوردگی­ ها، شکستگی های کوچک اهمیت داده نشود باعث مشکلات بیشتری از قبیل خرابی LCD نیز می­شود. از آنجا که LCD بخش مهمی از لپ­تاپ است و اگر آسیبی به آن وارد شود باید تعویض شود و تعویض آن نیز هزینه­ های زیادی بر دوش شما می­گذارد باید به مراتب بیشتر از قاب لپ­تاپ خود محافظت کنید. خرابی قاب و شکستگی آن در صورت درست نشدن می­تواند به LCD آسیب برساند. برای آشنایی بیشتر با این مشکل تا آخر مقاله ما را همراهی کنید.

بخوانید  آشنایی با دلایل کندی عملکرد لپ تاپ لنوو

تعمیر شکستگی قاب لپ تاپ

شکستگی قاب لپ تاپ

معمولا علت شکستگی قاب لپ­تاپ به علت ضربه است. اما این اتفاق همیشه نمی­افتد، برخی اوقات در اثر باز و بسته کردن زیاد درب لپ­تاپ یا از جا درآمدن پیچ ­های لپ­تاپ شود. گاهی اوقات یک ضربه کوچک می­تواند باعث شکسته شدن قاب لپ­تاپ در محل لولا شود.کاری که شما باید انجام دهید این است که از لپ­تاپ خود در مقابل ضربه و شکستگی جلوگیری کنید. اما اگر هم موقعی شکستگی قاب لپ­ تاپ برایتان پیش آمد سعی کنید درب لپ­تاپ را باز و بسته نکنید و یا سریعا به سراغ باز کردن لپ ­تاپ نروید، چرا که این کار باعث می­شود به LCD  شما آسیب وارد شود. برای این کار ابتدا درب لپ ­تاپ را بسته نگه دارید و بررسی کنید که شکستگی از کجا به وجود آمده است. سپس به آرامی و با احتیاط درب لپ­ تاپ را باز کنید.

شکستگی قاب لپ­ تاپ در محل فن

در اینجا اشاره می­کنیم به مسئله شکستن قاب لپ­تاپ از محل فن، که نشان می­دهد همیشه هم شکستن لپ­تاپ به دلیل ضربه به آن نیست. گاهی اوقات این شکستگی در اثر حرارت بالایی است که برای لپ­تاپ از محل­ های تهویه هوا اتفاق می­افتد. از آنجا که محل­ های تهویه هوای لپ­تاپ در کناره­ های آن قرار دارند اگر دمای آن بالاتر از حدی بشود و نتوان جلوی حرارت بالای لپ­تاپ را گرفت ممکن است این مشکل پیش بیاید. همانطور که می­دانید درست کار کردن فن در لپ­تاپ موضوع بسیار بسیار مهمی است و همانطور که دیدید اگر فن درست کار نکند و دستگاه داغ شود می­تواند به قاب لپ­تاپ نیز آسیب برساند.

بخوانید  نکاتی در مورد شارژ کردن گوشی ایسوس

این آسیب می­تواند از نوع ترک­ های ریزی بر روی قاب لپ­تاپ باشد. این ترک­های کوچک می­توانند به شکاف­های عمیق تبدیل شده و باعث هزینه ­های بیشتری برای شما بشوند. اگر برای شما هم این مشکل پیش آمد که لپ­ تاپ­تان ترک­ های ریز بردارد، حتما با استفاده از چسب­ های مخصوص به تعمیر آن بپردازید که اگر این ترک­ ها بمانند باعث خرابی بیشتر و همانطور هزینه­ های بیشتر می­شوند.

تعمیر شکستگی قاب لپ تاپ

دراین مقاله راجع به موضوع شکستگی قاب لپ­تاپ صحبت کردیم. قاب لپ­تاپ آن قطعه­ ای از لپ­تاپ است که نگهدارنده و محافظ LCD  است، از این رو اهمیت زیادی دارد و باید از آن مراقبت شود. قاب لپ­تاپ به دو دلیل می­شکند. دلیل اول داغی بیش از حد لپ­تاپ است که در اثر کار نکردن فن ممکن است به آن دچار شود. و دلیل دیگر ضربه و فشار وارد بر آن می­تواند موجب شکستگی شود. این گونه شما می­توانید به تعمیر شکستگی قاب لپ­تاپ خود بپردازید.

آیا می دانید: نحوه رفع مشکل شارژ نشدن در لپ تاپ ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *