فروردین 10, 1403 5:38 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 خرابی کلید پاور مانیتور ایسوس
خرابی کلید پاور مانیتور ایسوس

مانیتور­های ایسوس یکی از پرطرفدار­ترین مانیتور­های روز دنیا هستند. کاربران با اطمینانی که به برند ایسوس در زمینه لپ­تاپ­های خوبی که تولید می­کند، برای خرید مانیتور نیز زیاد سراغ این برند می­روند. پس از خرید مانیتور ایسوس که معمولا هم در نمایندگی­های فروش محصولات ایسوس اتفاق می­افتد، پیش می­آید که پس از چندی استفاده از مانیتور کلید­هایی که روی آن قرار دارند خراب شوند. از جمله کلید پاور که مهم­ترین کلید قرار داده شده روی مانیتور است. در صورتی خراب شدن نیاز دارید تا دستگاه خود را به یک فرد مجرب نشان دهید که می­توانید برای بررسی دستگاه خود و عیب یابی آن به مراکز تعمیرات و خدمات مجاز ایسوس مراجعه کنید.

عیب یابی کلید پاور ماینتور ایسوس

همانطور که اشاره کردیم مهم ترین گام برای تعمیر مانیتور ایسوس شما عیب یابی آن است که اگر عیب آن درست تشخیص داده شود می­تواند به درستی تعمیر شود و به دست شما برسد اما اگر در عیب یابی مشکل وجود داشته باشد تا آخر با مشکل مواجه خواهید بود چه بسا که مشکل شما اصلا برطرف هم نشود. برای عیب یابی گه خودتان می­توانید انجام دهید مراحل زیر را در پیش بگیرید.

بررسی کنید که چراغ پاور مانیتور روشن می­شود یا خیر؟ اگر چراغ پاور مانیتور روشن می­شود اما تصویر ندارید توصیه می­شود که نور چراغ قوه­ای را به صفحه بتابانید اگر تصویر در پس تاریکی که در ابتدا مشاهده می­کردید نمایان شد، مشکل از نور پس زمینه مانیتور است. اگر تصویر چراغ پاور روشن نمی­شود احتمالا مشکل از منبع تغذیه باشد. اشکال در منبع تغذیه به این معناست که اشکال در یکی از خازن­ها ایجاد شده است. با کمی اطلاعات جمع آوری کردن راجع به این قطعه و به صورت کلی راجع به خازن و مشکل به وجود آمده بشود فهمید ایراد کار از کجاست. اما این قطعه حساسیت زیادی دارد و برای همین بهتر است تشخیص ایراد و عیب یابی را به شخص متخصص این حوزه بسپرید. نشانه­های خرابی خازن در هر حال، ویز ویز کردن، خط خطی شدن صفحه نمایشگر آن می­باشد.

بخوانید  مشکلات نرم افزاری خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی

خرابی کلید پاور مانیتور

تعویض و تعمیر کلید پاور مانیتور ایسوس

اگر ایراد تشخیص داده شده از منبع تغذیه باشد و کارشناسان این موضوع را تایید کنند، احتمالا به دارنده دستگاه گفته می­شود که دستگاه خود را عوض کند و موارید هست که باعث می­شود تعویض کم هزینه تر از تعمیر باشد. قبل از اینکه دستگاه خود را به مراکز تعمیرات مانیتور ایسوس ببرید مواردی که در زیر گفته می­شود را چک کنید ولی اگر آگاهی کافی راجع به این مسائل ندارید و فکر می­کنید که از پس آن برنمی­آیید حتما از افراد خبره کمک بگیرید.

  1. کابل­های ارتباطی را تست کنید.
  2. سعی کنید قطعات را از داخل مانیتور خارج کرده و آن­ها را بیرون از مانیتور تست کنید.
  3. برای تست قطعات باید قطعات جایگزین برای قطعات داخل کیس داشته باشید و هربار یکی از آن­ها را جایگزین کنید و تست را انجام دهید.

خرابی کلید پاور مانیتور

در این مقاله موضوع مورد بررسی ما تعویض کلید پاور مانیتور ایسوس بود، کلید پاور شما ممکن است دچار شکستگی­هایی باشد، بهتر است ابتدا آن را تمیز کنید اتصال قطعات شکسته را برطرف کنید و دوباره عملکرد کلید پاور مانیتور تان را بررسی کنید. همچنین چک کنید که مشکل از نور صفحه نمایش شما نباشد چرا که در صورتی که چراغ کلید پاور روشن شود اما صفحه روشن نشود شما با انداختن نور چراغ قوه باید ببینید تصویر نمایش داده می­شود یا خیر. که اگر نمایش داده می­شود مشکل از نور صفحه نمایش است و اگر کلید پاور روشن نمی­شود مشکل از کلید پاور است و می­توانید با مراجعه به مراکز تعمیر مانیتور ایسوس درخواست کنید تا آن را برای شما تعویض کنند.

بخوانید  علائم خرابی CPU در لپ تاپ شارپ

آیا می دانید: علت خاموش شدن تصادفی مانیتور ایسوس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *