اردیبهشت 6, 1403 4:12 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع کار نکردن WiFi در لپ تاپ دل
رفع کار نکردن WiFi در لپ تاپ دل

کار نکردن WiFi در لپ تاپ. آیا وای فای روی لپ تاپ دل شما کار نمی کند؟ شما یکی از هزاران کاربر لپ‌تاپ دل هستید که حداقل یک یا دو بار این مشکل را تجربه کرده‌اید. علت اصلی پشت این موضوع چندان پیچیده نیست. ممکن است با فایروال یا سیگنال وای فای مشکل داشته باشید. صرف نظر از دلیل، راه حلی برای هر نوع مشکل اتصال وای فای که ممکن است در لپ تاپ دل خود با آن مواجه شوید وجود دارد. به خواندن ادامه دهید تا دریابید که چگونه مشکلات مربوط به WiFi را در رایانه Dell خود عیب یابی کنید.

کار نکردن WiFi در لپ تاپ

بررسی دکمه WiFi در کار نکردن WiFi در لپ تاپ

ابتدا باید بررسی کنید که آیا دکمه WiFi در لپ تاپ دل شما روشن است یا خیر. اکثر لپ‌تاپ‌ها با این دکمه برای روشن کردن دستی عرضه می‌شوند، و به راحتی فراموش می‌شود که دوباره WiFi را روشن کنید.

می توانید این دکمه را در سمت راست لپ تاپ دل خود پیدا کرده و به سرعت وای فای را روشن کنید. سپس، می‌توانید به یک دستگاه WiFi نزدیک متصل شوید. با این حال، اگر هنوز نمی توانید به لیست شبکه های WiFi موجود دسترسی داشته باشید، ممکن است حالت هواپیما یا حالت پرواز روشن باشد.

به دنبال کلیدی با نماد هواپیما در صفحه کلید خود بگردید و آن را فشار دهید تا حالت هواپیما خاموش شود. اگر این کار به مشکل WiFi شما در رایانه شما نیز کمک نکرد، ممکن است مشکل از جای دیگری ریشه شود.

راه اندازی مجدد دستگاه های خود

اگر همچنان با همین مشکل روبرو هستید، ممکن است به کیس شما کمک کند تا همه دستگاه‌هایتان را مجددا راه‌اندازی کند. از اینکه چه تعداد از مشکلات مرتبط با فناوری را می‌توانید با یک راه‌اندازی مجدد ساده برطرف کنید، متعجب خواهید شد، بنابراین بهتر است ابتدا این راه‌حل را امتحان کنید.

بخوانید  راهنمای رفع 8 مشکل رایج نرم افزاری آیفون

لپ تاپ دل خود را خاموش کنید و 5 تا 10 ثانیه صبر کنید تا دوباره آن را روشن کنید. سپس، همین روند را با روتر و مودم خود تکرار کنید. پس از روشن شدن مجدد دستگاه‌هایتان، قبل از اتصال مجدد به آن، شبکه WiFi خود را از لپ‌تاپ خود فراموش کنید.

یک شروع تازه ممکن است به این مشکل کمک کند، بنابراین لپ تاپ خود را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلات اتصال حل شده است یا خیر.

تغییر مکان روتر خود

اگر برای دسترسی به لیست شبکه های وای فای موجود در دسترس هستید، اما در اتصال با مشکل مواجه هستید، ممکن است مشکل ریشه در اتصال اینترنت شما داشته باشد. به عنوان مثال، سیگنال‌های WiFi ممکن است ضعیف باشند یا مسیریاب ممکن است خیلی دور باشد.

گاهی اوقات، اگر روتر و مودم خیلی از لپ‌تاپ یا رایانه دور باشند یا مانعی سیگنال‌ها را در وسط مسدود کند، اتصال وای‌فای ضعیف می‌شود. البته، در مورد لپ‌تاپ، عاقلانه‌تر است که لپ‌تاپ را به جای برعکس، به روتر نزدیک کنید.

اما، اگر از لپ‌تاپ خود در یک نقطه ثابت استفاده می‌کنید، بهتر است روتر را به محل کار خود نزدیک‌تر کنید یا حداقل موانع بزرگ بین سیستم و اتصال را بردارید. سپس، ممکن است متوجه اتصال اینترنت قوی تری شوید.

بخوانید  دلایل شارژ نشدن لپ تاپ ایسوس

تغییر کانال های وای فای

یکی دیگر از راه حل های آسان برای این موضوع، تغییر کانال وای فای شبکه وای فای خود است. تنظیمات پیش‌فرض اکثر شبکه‌های بی‌سیم باندهای ۲.۴ گیگاهرتز هستند، اما روتر شما ممکن است پهنای باند ۵ گیگاهرتز را نیز ارائه دهد. این به تقویت سیگنال های WiFi با حذف هرگونه تداخل کمک می کند. به عنوان مثال، هر دستگاه دیگری در خانه شما با استفاده از فرکانس مشابه ممکن است دلیل این تداخل باشد. این شامل اجاق‌های مایکروویو، تلفن‌های بی‌سیم و رادیو می‌شود.

برای تغییر کانال های روتر WiFi خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه مرورگر را در تلفن، رایانه یا سایر دستگاه‌های خود باز کنید.
  • آدرس IP روتر وای فای خود را در نوار آدرس وارد کنید.
  • Enterرا فشار دهید و صفحه ورود به روتر شما ظاهر می شود.
  • نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. می توانید این اطلاعات را در پشت روتر WiFi خود پیدا کنید.
  • به تنظیمات بی سیم بروید.
  • بر روی “Channels” کلیک کنید و کانال WiFi مورد نظر را از منوی کشویی انتخاب کنید. ما توصیه می کنیم برای 5 گیگاهرتز بروید.
  • برای ذخیره تغییرات خود، ذخیره یا اعمال را فشار دهید.

کار نکردن WiFi در لپ تاپ

پیکربندی تنظیمات شبکه

برخی از لپ‌تاپ‌های Dell سوئیچ WiFi ندارند. در این صورت می توانید با استفاده از تنظیمات کامپیوتر خود به وای فای متصل شوید. در اینجا نحوه پیکربندی تنظیمات شبکه در لپ تاپ های Dell آمده است:

  • کنترل پنل را با تایپ “Control Panel” در نوار جستجوی لپ تاپ خود و کلیک بر روی گزینه اول باز کنید.
  • روی Network and Sharing Center کلیک کنید.
  • تغییر تنظیمات آداپتور را در سمت چپ صفحه خود انتخاب کنید.
  • روی شبکه وای فای مورد نظر کلیک کرده و Enable را انتخاب کنید.
  • قبل از اینکه دوباره روی Enable کلیک کنید، روی اتصال راست کلیک کرده و Disable را انتخاب کنید.
  • رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و به WiFi متصل شوید تا بررسی کنید که آیا می توانید مشکل را برطرف کنید.
بخوانید  تعمیر گوشی آبخورده

بررسی سرویس WLAN AutoConfig

پیکربندی خودکار WLAN یا پیکربندی بی‌سیم در Windows XP به دستگاه شما کمک می‌کند تا یک شبکه بی‌سیم را پیکربندی، کشف، وصل و از آن جدا کند. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که سرویس WLAN فعال است تا همه آداپتورهای WLAN به درستی کار کنند.

برای اطمینان از اینکه سرویس WLAN به درستی اجرا می شود این مراحل را دنبال کنید:

  • کلید لوگوی ویندوز و کلید R را همزمان فشار دهید.
  • کادر Run ظاهر می‌شود، بنابراین «msc» را تایپ کنید.
  • روی OK کلیک کنید.
  • از پنجره بعدی به پایین اسکرول کنید و روی WLAN AutoConfig کلیک کنید.
  • روی منوی کشویی Startup Type کلیک کرده و Automatic را انتخاب کنید.
  • وقتی وضعیت سرویس می گوید در حال اجرا است، روی Apply و OK کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.
  • بررسی کنید که آیا هنوز با مشکل WiFi در روتر WiFi خود مواجه هستید یا خیر.

پیشنهاد مطالعه: رفع خرابی عدم اتصال گوشی دل به لپ تاپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *