اردیبهشت 5, 1403 2:27 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ دل
جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ دل

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ. برای اینکه یک کامپیوتر جمع و جور در اختیار شما قرار دهند، سازندگان Dell لپ تاپ هایی را طراحی می کنند که تمام اجزای داخلی آن نزدیک به هم قرار گرفته باشند. به دلیل این شلوغی در ساختار، لپ‌تاپ‌های دل تمایل دارند سریع‌تر از رایانه‌های رومیزی گرم شوند. تعدادی دستگاه داخلی برای کمک به مقابله با گرمای بیش از حد وجود دارد، مانند فن ها و لوله های حرارتی. اما پس از یک جلسه طولانی در لپ تاپ، در نهایت گرم می شود. نکات و ابزارهایی وجود دارد که می توانید از آنها برای خنک نگه داشتن لپ تاپ خود استفاده کنید. نکات ذکر شده در زیر را بخوانید و در مورد نحوه جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ دل خود بیاموزید.

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

تعمیر و نگهداری لپ تاپ

چندین دستگاه در لپ تاپ Dell شما وجود دارد که برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد کار می کنند. سینک‌های حرارتی، دریچه‌های هوا و فن‌ها همگی در داخل نوت‌بوک نصب می‌شوند تا هوای گرم را دفع کنند و سیستم را در زمانی که برای مدت طولانی کار می‌کند خنک کنند. اگر متوجه شدید که لپ تاپ شما خیلی سریع داغ می شود یا بیش از حد داغ می شود، ممکن است بخواهید کامپیوتر خود را برای تعمیر و نگهداری ببرید. از یک حرفه ای بخواهید سیستم های خنک کننده را بازرسی کند. ممکن است فقط به تمیز کردن نیاز داشته باشید تا گرد و غبار یا زباله هایی که می توانند جریان هوای مناسب را مسدود کنند، پاک کنید. از طرف دیگر، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض یکی از قطعات سیستم خنک کننده خود داشته باشید [منبع: NMB].

بخوانید  صدای تلویزیون پاناسونیک اما بدون تصویر

Cooling Chill Mat Dell

یک وسیله جانبی برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شما ایجاد کرده است. Cooling Chill Mat بخشی است که می توانید آن را به پایین کامپیوتر خود متصل کنید. این تشک از طریق پورت USB رایانه شما تغذیه می شود بنابراین حرارت اضافی تولید نمی شود. این تشک با کمک دو فن، فضای داخلی رایانه شما را از آسیب گرما و دامان شما از داغ شدن محافظت می کند.

به روز رسانی BIOS

در وب سایت Dell بررسی کنید تا ببینید آیا مدل رایانه شما دارای به روز رسانی بایوس است یا خیر. اغلب به‌روزرسانی ساده بایوس رایانه با نسخه جدیدتر، کارایی فن نوت‌بوک را بهبود می‌بخشد. توجه داشته باشید که نصب ارتقاء بایوس ممکن است دشوار باشد و اگر به کامپیوتر مسلط نیستید، ممکن است برای نصب به روز رسانی به کمک حرفه ای بخواهید.

پیشنهاد مطالعه: رفع کار نکردن WiFi در لپ تاپ دل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *