فروردین 10, 1403 1:33 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 6 راه برای حفظ سلامت باتری آیفون
6 راه برای حفظ سلامت باتری آیفون

حفظ سلامت باتری آیفون. آیفون یک دستگاه قدرتمند است، اما مانند بسیاری از لوازم الکترونیکی، برای اطمینان از عملکرد صحیح، نیاز به نگهداری دارد. مانند یک کشتی که می تواند برای همیشه حرکت کند، تا زمانی که مردم مایل به نگهداری از آن باشند، آیفون شما تا زمانی که سلامت باتری خود را حفظ کنید به کار خود ادامه می دهد. در اینجا به این موضوع می پردازیم که چرا حفظ باتری آیفون شما بسیار مهم است و چگونه می توانید این کار را انجام دهید تا سال های بیشتری از دستگاه خود استفاده کنید.

حفظ سلامت باتری آیفون

بررسی اهمیت سلامت باتری آیفون

در حالی که همه آیفون‌ها به مرور زمان تحلیل می‌روند، می‌توانید اقدامات خاصی را برای افزایش طول عمر دستگاه خود انجام دهید. یکی از رایج ترین قطعات آیفون که ابتدا خراب می شود، باتری است. اگر از مراقبت از باتری آیفون خود غافل شوید، ممکن است به طور کلی از کار بیفتد، حتی زمانی که به برق متصل است.

هیچ راهی برای تضمین طول عمر باتری آیفون وجود ندارد، زیرا عوامل زیادی بر سلامت آن تأثیر می‌گذارند. با این حال، آگاهی از مشکلات رایج باتری و یادگیری نحوه حفظ سلامت باتری آیفون خود کمک می کند.

اگر می خواهید تا زمانی که ممکن است از دستگاه خود استفاده کنید، در اینجا چند راه برای حفظ سلامت باتری آیفون خود در سال های آینده وجود دارد.

خودداری از به حداکثر رساندن چرخه شارژ

طبق گفته اپل، پس از تقریباً 500 چرخه شارژ، آیفون ها تنها تا 80 درصد از ظرفیت باتری اصلی خود را حفظ می کنند. زمانی که 100 درصد باتری آیفون خود را مصرف می کنید، یک چرخه شارژ را پشت سر می گذارید – برای مثال، دیروز 50 درصد و امروز 50 درصد دیگر را مصرف کرده اید.

بخوانید  تعمیر تبلت آبخورده

بنابراین، به طور کلی، هرچه کمتر از آیفون خود استفاده کنید، چرخه های شارژ کمتری را پشت سر می گذارید و باتری بیشتر دوام می آورد. حتی بدون استفاده از اپلیکیشن می توانید بررسی کنید که آیفون شما چند چرخه باتری را پشت سر گذاشته است.

علاوه بر این، شارژ کامل یا خالی نگه داشتن دستگاه می تواند بر سلامت باتری آیفون شما تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل باید سعی کنید تا حد امکان باتری دستگاه خود را بین 40 تا 80 درصد نگه دارید تا سلامت باتری آیفون خود را حفظ کنید.

خاموش کردن ویژگی های استفاده نشده

برای استفاده از چرخه های شارژ کمتر و حفظ سلامت باتری آیفون خود، باید هر ویژگی را که مطلقاً به آن نیاز ندارید خاموش کنید. اینها می‌توانند شامل ویژگی‌های پرقدرت مانند بازخوانی برنامه پس‌زمینه، بلوتوث، تنظیمات مکان، و اعلان‌های فشاری باشند که همه آن‌ها را می‌توانید در برنامه تنظیمات پیدا کنید.

این تنها یکی از راه‌هایی است که می‌توانید در طول عمر باتری آیفون خود صرفه‌جویی کنید تا از شارژ کامل باتری حداکثر استفاده را ببرید. همچنین می‌توانید روشنایی آیفون خود را کاهش دهید و اعلان‌های کمتری را فعال کنید تا همیشه صفحه قفل شما را بیدار نکنند.

رها نکردن آیفون خود برای مدت طولانی بدون شارژ

سلول‌های باتری که باتری‌های لیتیوم یونی را تشکیل می‌دهند، طول عمر محدودی دارند، به این معنی که اگر می‌خواهید از مزایای دستگاه خود استفاده کنید، باید مراقب باتری آیفون خود باشید.

یکی از بزرگترین قاتل باتری گوشی های هوشمند این است که اجازه دهید آن به طور کامل بمیرد. این به این دلیل است که وقتی یک سلول باتری خالی می شود و برای مدت طولانی به همان حالت باقی می ماند، ممکن است وارد حالت تخلیه عمیق شود و دیگر هرگز کار نکند.

بخوانید  چگونه از خدمات ایران سرویس برخوردار شویم؟

خوشبختانه، باتری‌های آیفون همچنان مقداری شارژ ذخیره می‌کنند، حتی در صورت خاموش بودن برای جلوگیری از این مشکل. اما اگر آیفون شما از بین رفت، باید به خاطر داشته باشید که در اسرع وقت دوباره آن را شارژ کنید. برای جلوگیری از این امر، از حالت کم مصرف آیفون خود در زمانی که باتری 20 درصد یا کمتر است استفاده کنید تا عمر باتری آن را تا زمانی که بتوانید به یک پریز دسترسی پیدا کنید افزایش دهید.

قرار ندادن ایفون در شارژ به مدت یک شبانه روز

بسیاری از مردم گوشی های خود را یک شبه شارژ می کنند زیرا راحت ترین گزینه است. با این حال، شارژ کردن گوشی در یک شب ممکن است بد باشد، زیرا شارژ بیش از حد یک آیفون مانند این می تواند منجر به خراب شدن باتری و کاهش عمر گوشی شما شود.

شارژ بیش از حد مکرر به باتری شما آسیب می زند زیرا جریان بیشتری را به سلول های در حال حاضر پر وارد می کند که برای نگهداری آن ها طراحی شده است. همچنین به این معنی است که آیفون شما بیشتر شب را با 100 درصد شارژ می گذراند که برای سلامت باتری آن مضر است.

خوشبختانه، یک ویژگی داخلی و بهینه شارژ باتری برای کمک به حفظ سلامت باتری آیفون شما وجود دارد. با رفتن به Settings > Battery > Battery Health و تغییر گزینه Optimized Battery Charging می توانید آن را فعال کنید. اگر هر روز تقریباً در ساعت یکسانی گوشی خود را از شارژ خارج کنید، آیفون شما این الگو را یاد می گیرد و تا زمانی که به آن نیاز دارید از شارژ 100 درصدی خودداری می کند.

بخوانید  از رومینگ تلفن همراه و داده در آیفون چه می دانید

استفاده از شارژرهای رسمی اپل

بسیاری از شرکت های بی پروا شارژرهای آیفون با کیفیت پایین تولید می کنند. در حالی که آنها هنوز هم می توانند دستگاه شما را شارژ کنند، این شارژرها توسط اپل تایید نشده اند، به این معنی که کیفیت و سازگاری یکسانی با باتری آیفون شما ندارند.

فقط برای ایمنی خود و سلامت باتری آیفون خود از لوازم جانبی تایید شده توسط اپل استفاده کنید. برخی از این موارد تایید شده رسمی شامل بهترین کابل های لایتنینگ برای شارژ آیفون شما می شود. آنها به محافظت در برابر نوسانات برق و اتصال کوتاه کمک می کنند، که در غیر این صورت می تواند باعث آسیب به شما یا آسیب به اجزای داخلی تلفن، از جمله باتری شود.

اجتناب از تغییرات شدید دما

ایمن نگه داشتن آیفون در برابر دمای شدید به دستگاه شما کمک می کند تا تمام طول عمر خود را بدون آسیب به اجزای اصلی سپری کند. بنابراین، توجه به این اقدام می تواند به حفظ سلامت باتری آیفون شما کمک کند.

دمای بسیار پایین می تواند باعث کوتاه شدن عمر باتری شود و بر توانایی باتری برای نگه داشتن شارژ تأثیر بگذارد یا به طور کلی از کار بیفتد. از سوی دیگر، اوج‌های بسیار زیاد می‌توانند برای همیشه از استفاده از برخی از ویژگی‌های گوشی مانند ایجاد ترک در خود دستگاه جلوگیری کنند که می‌تواند بر عملکرد کلی باتری تأثیر بگذارد.

پیشنهاد مطالعه: عدم اتصال آیفون به اینترنت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *