مرداد 6, 1403 10:35 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 راهنمای تعمیر PS4 در منزل
راهنمای تعمیر PS4 در منزل

تعمیر PS4 چگونه انجام می‌شود؟ با پلی استیشن 4 جدید، اگر دستگاه بد رفتار کند، پارانوئید شدن آسان است. برای مدل‌های قدیمی‌تر، می‌توان آن را به همین راحتی تا سنین بالا کاهش داد. صرف نظر از این، تشخیص اینکه آیا مشکلی که با آن مواجه هستید مشکلی است که به راحتی در خانه برطرف می شود یا اینکه نیاز به تعمیر بیشتر توسط یک تکنسین دارد یا خیر.

تعمیر PS4
تعمیر PS4

هنگام راه اندازی یا انجام بازی، صدای بسیار بلندی دارد

آیا کنسول شما هنگام بالا آمدن یا در حین بازی کردن، صدایی شبیه یک جت جنگنده دارد؟ وقتی صدای «buuurrrrhhhhhhhh» را که از پلی استیشن شما سرچشمه می‌گیرد، گوش دادن به گام‌ها بسیار دشوار است. این یکی از رایج ترین مشکلات کنسول های قدیمی است و راه حل نسبتاً آسانی دارد.

دلیل؟ گرد و خاک. معمولاً متوجه می‌شویم که تجمع گرد و غبار روی پوشش‌های تهویه و گاهی اوقات روی خود فن می‌تواند باعث شود که فن بیشتر کار کند و در نتیجه باعث می‌شود صدای بسیار بلندی از سیستم شما خارج شود. در بیشتر موارد، یک پاکسازی ساده از گرد و غبار موجود در سیستم می تواند این مشکل را برطرف کند. گرد و غبار روی توری های بیرونی کنسول جمع می شود که با تمیز کردن آن این صدا قطع می شود. اگر با این کار مشکل شما برطرف نشد، ممکن است لازم باشد کنسول را باز کنید و داخل دستگاه و فن خنک کننده را تمیز کنید تا از شر تجمع عمده خلاص شوید.

بخوانید  8 راه برای تعمیر روشن نشدن PS4

گرمای غیرمعمول یا بیش از حد

برای ادامه از آخرین شماره، تهویه و خنک کننده ناکافی نیز می تواند در نهایت به کنسول PS4 آسیب برساند. استفاده طولانی مدت یا تجمع زیاد گرد و غبار می تواند مشکل ساز باشد زیرا هر دو علت گرم شدن بیش از حد هستند. گرمای بیش از حد می تواند به مرور زمان منجر به خرابی سیستم یا فرسودگی سخت افزار کنسول شود.

اگر متوجه شدید که پلی استیشن شما کمی داغ شده است، مطمئن شوید که کنسول فضای کافی برای تنفس و تهویه کافی دارد. همچنین، مطمئن شوید که هر چند ماه یکبار یک بررسی روتین تمیز و گرد و غبار انجام دهید تا از تجمع جلوگیری شود.

هارد دیسک آویزان در تعمیر PS4

نمایشگرهای بارگذاری بلای جان یک گیمر هستند. اما آیا متوجه شده اید که بارگذاری بازی های شما بسیار بیشتر از حد معمول طول می کشد؟ دلایل مختلفی برای آویزان شدن هارد PS4 در حین استفاده وجود دارد. اینها شامل ایرادات اولیه ساخت، دیسک های آسیب دیده، بازی های قدیمی یا حتی نرم افزار سیستم قدیمی است. اگر کنسول روی یک بازی معلق باشد، به احتمال زیاد، این بازی است که مشکل ساز خواهد شد.

مطمئن شوید که PS4 آخرین نرم افزار سیستم عامل را اجرا می کند. سپس مطمئن شوید که دیسک آسیبی ندیده و هرگونه آپدیت روی بازی اعمال شده است. اگر هارد دیسک روی بسیاری یا همه دیسک ها آویزان باشد، ممکن است نیاز به تعمیر فنی یا تعویض هارد دیسک باشد. در صورت نیاز به مشاوره در مورد چنین مشکلی با ما تماس بگیرید.

بخوانید  5 ناحیه UPS که باید به آنها توجه کرد
تعمیر PS4
تعمیر PS4

خطای مکرر خواندن یا نوشتن دیسک

اگر متوجه شدید که چندین خطای خواندن یا نوشتن دارید، معمولاً به دلیل خراب کردن داده های بازی است. یکی از دلایل رایج این افزایش برق به کنسول است که باعث خراب شدن داده ها در هنگام نصب اولیه یا به روز رسانی می شود. این همچنین می تواند زمانی ایجاد شود که یک به روز رسانی یا نصب از طریق خاموش شدن اجباری، راه اندازی مجدد یا قطع اتصال به اینترنت قطع شود. اگر این اتفاق برای شما افتاد، ممکن است مجبور شوید بازی خود را دوباره نصب کنید تا مشکل حل شود!

داده های ناپدید شدن در تعمیر PS4

تا به حال این احساس را داشته اید که قبلا اینجا بوده اید؟ ما هم همینطور. گاهی اوقات فراموش می کنیم پس انداز کنیم. اگرچه در برخی موارد، داده های شما ممکن است خراب باشد. اگر کنسول شما در حین ذخیره با خطای غیرمنتظره یا خاموشی اجباری مواجه شود، به احتمال زیاد اطلاعات ذخیره شده را خراب خواهید کرد. هنگامی که داده‌های ذخیره بازی خراب باشد، بارگیری نمی‌شود و یا به آخرین ذخیره بازمی‌گردد یا (در بدترین موارد) داده‌های ذخیره‌سازی را به طور کامل پاک می‌کند.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: اتصال PS4 با HDMI به تلویزیون

بخوانید  علت روشن نشدن PS4

صداهای غیر معمول

شما آن را رها کردید، نه؟ اگر هنگامی که کنسول شما روشن است، چیزی را می شنوید که فقط می توان آن را به عنوان صدای جیغ یا کلیک توصیف کرد، این احتمال بیشتر از یک ناهماهنگی مکانیکی است که در اثر ضربه ایجاد شده است. این به احتمال زیاد ناشی از افتادن یا ضربه زدن به دستگاه است. متأسفانه، رفع این مشکل به تشخیصی برای یافتن ریشه مشکل و تعمیر حرفه ای بیشتر نیاز دارد.

برای کسب اطلاعات در خصوص تعمیر ps4، کافیست با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات تخصصی پلی استیشن همراه باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *