اردیبهشت 1, 1403 4:04 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رزولوشن تلویزیون چیست
رزولوشن تلویزیون چیست

رزولوشن تلویزیون/ در دنیای امروز اهمیت تلویزیون­‌ها بر کسی پوشیده نیست و همه دوست دارند برای خود یک تلویزیون با کیفیت و زیبا بخرند. خواسته آن­ها خواسته معقولی است که همه ما شاید به آن فکر کنیم. اما اینکه هر کس با توجه به نیاز­های خودش چه جور تلویزیونی را باید تهیه کند تفاوت اصلی را رقم می­زند. تلویزیون­‌ها در بسیاری از معیار­ها با هم تفاوت دارند. دو بخش اصلی تلویزیون­‌ها که تفاوت ­های اساسی را رقم می­زند وضوح یا همان رزولوشن تصویر و دیگری سایز تلویزیون می‌­باشد. برخی افراد فکر می­کنند که اندازه تلویزیون ارتباطی به کیفیت آن دارد و هر چه بزرگ تر باشد با کیفیت تر است که این اندیشه ای نادرست در این بار است و باید با کسب اطلاعات صحیح اصلاح شود. در این مقاله به تفاوت­‌های رزولوشن و سایز تلویزیون می­‌پردازیم. با ما همراه باشید.

رزولوشن‌­‌های موجود در بازار امروز کدامند

ابتدا به توضیح مسئله ی رزولوشن بپردازیم تا به درستی با آن آشنا شویم. رزولوشن به معنای وضوح تصویر می­باشد. اما وضوح از چه چیزی به وجود می­‌آید؟ چطور می­‌شود وضوح یک تلویزیون بالاتر از دیگری باشد؟ به جواب این سوال­ها می­‌پردازیم تا بفهمیم چگونه می­توان تلویزیون مناسب خودمان را انتخاب کنیم. رزولوشن همانطور که گفتیم به معنای وضوح به معنای تعداد پیکسل­‌های موجود در صفحه نمایش تلویزیون می­باشد. اگر تعداد این پیکسل­‌ها در یک صفحه بیشتر باشد تصویر را با وضوح بیشتری نمایش می­دهد.

بخوانید  نشانه های تعویض باتری لپ تاپ لنوو

یک تلویزیون با اندازه 44 اینچ را در نظر بگیرید، این تلویزیون می­تواند نمایش 4K داشته باشد یعنی تعداد پیکسل­‌های موجود در آن 2160*4096 باشد. همچنین می‌­تواند دارای کیفیت 1080P باشد که یعنی تعداد پیکسل­‌های موجود در آن 1080*1920 است و اسم آن نیز از تعداد پیکسل­‌های موجود در عرض تلویزیون گرفته شده است. پس تا اینجا فهمدیم که سایز ربطی به وضوح ندارد. در سایز گفته شده با کیفیت 4K تصویر با وضوح و کیفیت بهتری نسبت به همان تلویزیون با کیفیت 1080P نمایش داده می­شود. کیفیت­‌های به روز و با کیفیت موجود در بازار امروزی نیز همین دو کیفیت گفته شده هستند.

رزولوشن تلویزیون

سایز تلویزیون بر چه اساس سنجیده می­شود

حال به مسئله سایز تلویزیون بپردازیم. تا اینجا راجع به مسئله‌­ی کیفیت یا وضوح تصویر صحبت کردیم و اطلاعات کلی راجع به آن بدست آوردیم. به سایز تلویزیون نیز اشاره کنیم به خاطر اینکه بسیاری از افراد این دو را با هم قاطی می­کنند. هر چند با بیان مثال­هایی که بالاتر زدیم احتمالا بخش خوبی از آن را متوجه شده باشید. سایز تلویزیون یعنی اندازه صفحه نمایش آن. صفحه نمایشی که تصویر را به شما نشان می­دهد از لحاظ فیزیکی اندازه ای دارد، این اندازه در تلویزیون­ها برحسب اینچ بیان می­شود و با اندازه گیری قطر تلویزیون­‌های هوشمند به دست می­آید. برای تشخیص اینکه چه تلویزیونی برای شما کاربردی­تر است لازم بود تا فرق رزولوشن یا سایز تلویزیون را بدانید.

بخوانید  تعمیرات فتوکپی هر جا که بخواهید

پیشنهاد خرید تلویزیون

همانطور که پیشتر اشاره کردیم برای انتخاب بین تلویزیون‌­های مختلف نیاز دارید تا اطلاعات آن­ها را مطالعه کنید و آن­ها را با هم مقایسه کنید. در راستای مقایسه تلویزیون­ها از موضوعات مهم سایز و کیفیت تصویر بود که در این مقاله به اختصاص راجع به تفاوت رزولوشن و سایز تلویزوین صحبت کردیم. خوب است برای دیدن تلویزیون­‌های بیشتر به سایت نمایندگی تلویزیون پارس مراجعه کرده و با مدل­های بیشتری از این برند آشنا شوید. از آنجا که پارس یکی از خوشنام­ترین و بهترین برند­های تولید کننده تلویزیون­های هوشمند است پیشنهاد ما برای خرید تلویزیون مراجعه حضوری به یکی از نمایندگی های معتبر است تا هم مدل­‌های مختلف را ببینید و هم با کارشناسان راجع به نیاز­های مورد نظر خود صحبت کنید. به این صورت بهترین خرید ممکن برای شما رقم می­‌خورد.

آیا می دانید: علت چشمک زدن تلویزیون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *