مرداد 6, 1403 11:49 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رزولوشن تلویزیون چیست
رزولوشن تلویزیون چیست

رزولوشن تلویزیون/ در دنیای امروز اهمیت تلویزیون­‌ها بر کسی پوشیده نیست و همه دوست دارند برای خود یک تلویزیون با کیفیت و زیبا بخرند. خواسته آن­ها خواسته معقولی است که همه ما شاید به آن فکر کنیم. اما اینکه هر کس با توجه به نیاز­های خودش چه جور تلویزیونی را باید تهیه کند تفاوت اصلی را رقم می­زند. تلویزیون­‌ها در بسیاری از معیار­ها با هم تفاوت دارند. دو بخش اصلی تلویزیون­‌ها که تفاوت ­های اساسی را رقم می­زند وضوح یا همان رزولوشن تصویر و دیگری سایز تلویزیون می‌­باشد. برخی افراد فکر می­کنند که اندازه تلویزیون ارتباطی به کیفیت آن دارد و هر چه بزرگ تر باشد با کیفیت تر است که این اندیشه ای نادرست در این بار است و باید با کسب اطلاعات صحیح اصلاح شود. در این مقاله به تفاوت­‌های رزولوشن و سایز تلویزیون می­‌پردازیم. با ما همراه باشید.

رزولوشن‌­‌های موجود در بازار امروز کدامند

ابتدا به توضیح مسئله ی رزولوشن بپردازیم تا به درستی با آن آشنا شویم. رزولوشن به معنای وضوح تصویر می­باشد. اما وضوح از چه چیزی به وجود می­‌آید؟ چطور می­‌شود وضوح یک تلویزیون بالاتر از دیگری باشد؟ به جواب این سوال­ها می­‌پردازیم تا بفهمیم چگونه می­توان تلویزیون مناسب خودمان را انتخاب کنیم. رزولوشن همانطور که گفتیم به معنای وضوح به معنای تعداد پیکسل­‌های موجود در صفحه نمایش تلویزیون می­باشد. اگر تعداد این پیکسل­‌ها در یک صفحه بیشتر باشد تصویر را با وضوح بیشتری نمایش می­دهد.

بخوانید  تعویض پنل تلویزیون دوو

یک تلویزیون با اندازه 44 اینچ را در نظر بگیرید، این تلویزیون می­تواند نمایش 4K داشته باشد یعنی تعداد پیکسل­‌های موجود در آن 2160*4096 باشد. همچنین می‌­تواند دارای کیفیت 1080P باشد که یعنی تعداد پیکسل­‌های موجود در آن 1080*1920 است و اسم آن نیز از تعداد پیکسل­‌های موجود در عرض تلویزیون گرفته شده است. پس تا اینجا فهمدیم که سایز ربطی به وضوح ندارد. در سایز گفته شده با کیفیت 4K تصویر با وضوح و کیفیت بهتری نسبت به همان تلویزیون با کیفیت 1080P نمایش داده می­شود. کیفیت­‌های به روز و با کیفیت موجود در بازار امروزی نیز همین دو کیفیت گفته شده هستند.

رزولوشن تلویزیون

سایز تلویزیون بر چه اساس سنجیده می­شود

حال به مسئله سایز تلویزیون بپردازیم. تا اینجا راجع به مسئله‌­ی کیفیت یا وضوح تصویر صحبت کردیم و اطلاعات کلی راجع به آن بدست آوردیم. به سایز تلویزیون نیز اشاره کنیم به خاطر اینکه بسیاری از افراد این دو را با هم قاطی می­کنند. هر چند با بیان مثال­هایی که بالاتر زدیم احتمالا بخش خوبی از آن را متوجه شده باشید. سایز تلویزیون یعنی اندازه صفحه نمایش آن. صفحه نمایشی که تصویر را به شما نشان می­دهد از لحاظ فیزیکی اندازه ای دارد، این اندازه در تلویزیون­ها برحسب اینچ بیان می­شود و با اندازه گیری قطر تلویزیون­‌های هوشمند به دست می­آید. برای تشخیص اینکه چه تلویزیونی برای شما کاربردی­تر است لازم بود تا فرق رزولوشن یا سایز تلویزیون را بدانید.

بخوانید  رفع انسداد پیام فعال در گوشی هواوی

پیشنهاد خرید تلویزیون

همانطور که پیشتر اشاره کردیم برای انتخاب بین تلویزیون‌­های مختلف نیاز دارید تا اطلاعات آن­ها را مطالعه کنید و آن­ها را با هم مقایسه کنید. در راستای مقایسه تلویزیون­ها از موضوعات مهم سایز و کیفیت تصویر بود که در این مقاله به اختصاص راجع به تفاوت رزولوشن و سایز تلویزوین صحبت کردیم. خوب است برای دیدن تلویزیون­‌های بیشتر به سایت نمایندگی تلویزیون پارس مراجعه کرده و با مدل­های بیشتری از این برند آشنا شوید. از آنجا که پارس یکی از خوشنام­ترین و بهترین برند­های تولید کننده تلویزیون­های هوشمند است پیشنهاد ما برای خرید تلویزیون مراجعه حضوری به یکی از نمایندگی های معتبر است تا هم مدل­‌های مختلف را ببینید و هم با کارشناسان راجع به نیاز­های مورد نظر خود صحبت کنید. به این صورت بهترین خرید ممکن برای شما رقم می­‌خورد.

آیا می دانید: علت چشمک زدن تلویزیون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *