فروردین 9, 1403 9:02 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت سیاه شدن ناگهانی مانیتور ایسوس
علت سیاه شدن ناگهانی مانیتور ایسوس

 

سیاه شدن ناگهانی مانیتور / مانیتور­های ایسوس جزو محبوب ترین مانیتور­هایی هستند که امروزه شناخته شده اند و راه ارتباطی هر کاربری با سیستم خود از طریق صفحه مانیتور امکان پذیر می­شود. صفحه مانیتور را باید دید تا بتوان به آن دستورات لازم را داد.

بعضی اوقات سیستم اگر مشکلاتی داشته باشد آن­ها را با نشان دادن ارور­هایی بر روی صفحه مانیتور به ما نمایش می­دهد گاهی هم این مشکلات از طریق سیاه شدن صفحه مانیتور به ما نشان داده می‌شوند.

موضوع سیاه شدن صفحه مانیتور می­تواند علت­‌های متعددی داشته باشد، که باید با استفاده از نشانه‌هایی که وجود دارد حدس بزنیم که علت چیست و بعد از فهمیدن اینکه علت چیست باید بگردیم دنبال راه­‌حل­‌هایی که بتواند این مشکل را حل کند.

علت­‌های سیاه شدن صفحه مانیتور

اگر شما نیز یک روز پشت سیستم تان می­‌نشینید و طبق عادت آن را روشن می­کنید و پس از بالا آمدن کالم سیستم و قطع شدن صدای کیس متوجه می‌شوید که صفحه سیاه است. بله متوجهم که به چه چیزی فکر می­کنید.

ممکن است اصلا مانیتور شما روشن نباشد! کی این اتفاق می­افتد؟ فرض کنید همکار شما که دیروز از سیستم شما به عنوان آخرین نفر استفاده کرده عادت دارد که پس از خاموش کردن سیستم مانیتور را نیز خاموش کند. علت قرار دادن چراغ نورانی درون کلید پاور دقیقا همین است. اینکه اگر روشن باشد با چراغ درون کلید پاور می‌­توانید متوجه شوید که روشن است و اگر خاموش باشید کلید پاور آن نوری از خود ساطع نمی­کند. در این حالت می­توانید شک کنید که از ابتدا اصلا مانیتورتان روشن نبوده است.

بخوانید  نحوه شناسایی و تعویض باتری خراب لپ تاپ دل

سیاه شدن ناگهانی مانیتور

سایر دلایل سیاه شدن صفحه مانیتور ایسوس

یکی دیگر از علت­های شایع در حالت خواب قرار داشتن مانیتور است که در این حالت با زدن دکمه­‌ای از کیبورد و یا تکان دادن ماوس مشکل حل خواهد شد.

یکی دیگر از علت­‌ها می­تواند از دست رفتن ارتباط مانیتور با کامپیوتر باشد، اگر سیم­‌هایی که ارتباط بین مانیتور و کیس را برقرار می­کنند از جای خود درآمده باشند و یا به جای اشتباهی وصل شده باشند این مشکل به وجود می­‌آید.

برای بررسی این موضوع می­توانید تمام اتصالات را از مانیتور خود جدا کرده و مجدد آن­ها را وصل کنید. مراقب باشید که کابل­‌ها را به جای درستی وصل کنید. مانیتور­های قدیمی از کابل VGA و مانیتور­های جدید از کابل DVI یا HDMI استفاده می­کنند. بنابراین مراقب باشید که هر کابل را به پورت صحیح خودش نیز متصل کنید. سپس چک کنید که چراغ مانیتور شما نوری از خود ساطع کند که در هر مانیتور متفاوت است اما نشان دهنده روشن بودن آن است.

بررسی سیستم برق رسانی مانیتور

اگر با انجام این راه­‌حل­‌ها تغییری در فرایند روشن شدن مانیتور ایجاد نشد پریز برقی که سه راهی یا دو شاخه هر یک از اتصالات به آن وصل است را چک کنید.

تنظیمات نور صفحه دستکاری شده‌­اند، که اگر اینطور باشد شما صفحه را دارید، مانیتورتان نیز مشکلی ندارد، برق­گیری پورت­‌ها و سیم­‌ها و پریز نیز مشکلی ندارد اما از آن‌طرف با دستکاری رنگ و روشنایی تصویر مانیتور­تان صفحه به صورت کاملا سیاه و بدون هیچ نور و تصویری نمایش داده می­شود.

بخوانید  ریست پسورد سانترال

برای تعمیر این مشکل می­توانید به فشردن کلید­های F11 و F12 نور صفحه خود را تنظیم کنید که معمولا با F11 نور کم می‌شود و با F12  نور صفحه زیاد می‌شود.

در این مقاله به مشکل سیاه بودن صفحه مانیتور پرداختیم و در مورد چیز­های مختلفی که می­‌توانند باعث این موضوع باشند به تفصیل توضیح دادیم و از شما می­خواهیم قبل از مراجعه به مرکز تعمیرات مانیتور ایسوس حتما این مراحل را رفته و از کار نکردن آن­ها مطمئن شوید. اگر این کار­ها را کردید و جواب نگرفتید می­توانید با مراجعه به مراکز تعمیرات مانیتور ایسوس مشکل خود را با متخصصان در میان گذاشته و از راه حل‌­های آن­ها استفاده کنید. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما کارآمد واقع شده باشد.

آیا می دانید: روشن نشدن صفحه مانیتور

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *