مرداد 6, 1403 12:01 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 اتصال بی سیم لپ تاپ به تلویزیون شارپ
اتصال بی سیم لپ تاپ به تلویزیون شارپ

اتصال بی سیم لپ تاپ به تلویزیون. دستگاه های ما جایگزین اکثر اشکال سنتی سرگرمی شده اند. اکثر این دستگاه ها دستی یا حداقل قابل حمل هستند و برای استفاده در حال حرکت طراحی شده اند. با این حال، ممکن است مواقعی پیش بیاید که بخواهید آنچه را که در لپ تاپ خود تماشا می کنید از طریق تلویزیون شارپ با دیگران در خانه خود به اشتراک بگذارید. بهترین راه برای اتصال تلویزیون شارپ و لپ تاپ به نوع تلویزیون شارپ و لپ تاپ و اتصالاتی که ارائه می دهند بستگی دارد. بیایید به چند روش نگاه کنیم که از طریق آنها می‌توانید تلویزیون شارپ و لپ‌تاپ خود را به هم وصل کنید و یکی را پیدا کنید که برای شما مناسب‌تر است.

اتصال بی سیم لپ تاپ به تلویزیون
اتصال بی سیم لپ تاپ به تلویزیون

نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون شارپ

راه های مختلفی برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون شارپ وجود دارد. روشی که انتخاب می کنید به تجهیزات شما و نحوه استفاده از اتصال بستگی دارد.

اتصال بیسیم

راه های مختلفی برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون شارپ به صورت بی سیم وجود دارد:

  • استفاده از آداپتور HDMI بی سیم (در آمازون). این دستگاه به شما این امکان را می دهد که سیگنال صوتی و تصویری لپ تاپ را به صورت بی سیم به تلویزیون شارپ منتقل کنید.
  • استفاده از Chromecast یا دستگاه مشابه (در آمازون). می‌توانید با استفاده از Chromecast یا دستگاه مشابه متصل به تلویزیون شارپ، صفحه لپ‌تاپ خود را به تلویزیون شارپ خود ارسال کنید.
  • استفاده از آداپتور نمایشگر بی سیم برخی از لپ تاپ ها دارای قابلیت نمایش بی سیم داخلی هستند، مانند WiDi اینتل یا Miracast مایکروسافت. اگر تلویزیون شارپ شما از این فناوری پشتیبانی می کند، می توانید لپ تاپ خود را به صورت بی سیم با استفاده از آداپتور نمایشگر بی سیم متصل کنید.
  • صفحه نمایش بی سیم داخلی برخی از تلویزیون شارپ های هوشمند دارای قابلیت نمایش بی سیم داخلی هستند، بنابراین می توانید لپ تاپ خود را بدون نیاز به سخت افزار اضافی به تلویزیون شارپ خود به صورت بی سیم متصل کنید.
  • استفاده از دستگاه پخش جریانی ROKU، Firestick (در آمازون)، یا Apple TV. می توانید لپ تاپ خود را به یک دستگاه پخش وصل کنید و سپس دستگاه پخش جریانی را به تلویزیون شارپ خود وصل کنید.
  • لطفاً توجه داشته باشید که برخی از روش های فوق ممکن است نیاز به سخت افزار یا نرم افزار اضافی نصب شده روی لپ تاپ و تلویزیون شارپ داشته باشند. علاوه بر این، کیفیت پخش ممکن است بسته به سرعت شبکه متفاوت باشد.
بخوانید  نکاتی در مورد شارژ کردن گوشی ایسوس

اتصال با سیم

اتصال سیمی ساده‌ترین راه برای اتصال تلویزیون شارپ و لپ‌تاپ شما است. با این حال، بسته به درگاه های اتصال موجود در تلویزیون شارپ و لپ تاپ، ممکن است نیاز به خرید آداپتور داشته باشید.

ابتدا، اجازه دهید به اتصال مستقیم HDMI نگاه کنیم. برای اتصال لپ تاپ خود به تلویزیون شارپ با استفاده از HDMI، به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک کابل HDMI
  • تلویزیون شارپ با ورودی HDMI
  • لپ‌تاپ با خروجی HDMI (معمولاً با عنوان “HDMI”، “HDMI Out” یا “HDMI Output” مشخص می‌شود)

برای اتصال دو دستگاه:

  • لپ تاپ و تلویزیون شارپ خود را خاموش کنید.
  • یک سر کابل HDMI را به خروجی لپ تاپ و سر دیگر را به ورودی تلویزیون شارپ وصل کنید.
  • سپس تلویزیون شارپ خود را روشن کرده و آن را روی ورودی HDMI صحیح تنظیم کنید.
  • لپ تاپ خود را روشن کنید.

اکنون تلویزیون شارپ شما باید صفحه لپ تاپ شما را روی تلویزیون شارپ شما نمایش دهد. اما ابتدا مطمئن شوید که کارت گرافیک لپ تاپ شما از وضوح تلویزیون شارپ شما پشتیبانی می کند.

شما باید رزولوشن را از روی تنظیمات لپ تاپ خود تنظیم کنید. برای تغییر وضوح صفحه نمایش خود در لپ تاپ یا دسکتاپ ویندوز:

  1. روی قسمت خالی دسکتاپ خود کلیک راست کرده و Display settings را انتخاب کنید.
  2. در پنجره تنظیمات Display به دنبال بخش Resolution بگردید. در اینجا، لیستی از وضوح های موجود برای صفحه نمایش خود را مشاهده خواهید کرد.
  3. وضوحی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید. همچنین می توانید از منوی کشویی برای تغییر وضوح استفاده کنید.
  4. یک پنجره پاپ آپ ظاهر می شود که از شما می خواهد تغییر را تأیید کنید. اگر می‌خواهید رزولوشن جدید را ذخیره کنید، Keep changes را انتخاب کنید. فرض کنید رزولوشن جدید را دوست ندارید. Revert را انتخاب کنید.
بخوانید  وجود تکه های کاغذ در دستگاه کپی

صفحه نمایش شما به طور خودکار با وضوح جدید تنظیم می شود. اگر وضوح مورد نظر خود را نمی بینید، مطمئن شوید که درایور کارت گرافیک شما به روز است.

توجه: تغییر رزولوشن می تواند بر نحوه نمایش متن و تصاویر روی صفحه شما تأثیر بگذارد. توصیه می شود از وضوح توصیه شده برای صفحه نمایش خود استفاده کنید.

آیا می توانم از پورت USB برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون شارپ استفاده کنم

اتصال لپ تاپ به تلویزیون شارپ با استفاده از کابل USB به HDMI غیرممکن است. دلیل آن این است که USB و HDMI دو نوع پورت و کابل متفاوت هستند که قابل تعویض نیستند.

HDMI مخفف High-Definition Multimedia Interface است و سیگنال های صوتی و تصویری را از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل می کند. از سوی دیگر، USB مخفف Universal Serial Bus است که دستگاه هایی مانند صفحه کلید، ماوس، چاپگر و درایوهای ذخیره سازی خارجی را به کامپیوتر متصل می کند.

اگر می خواهید لپ تاپ خود را به تلویزیون شارپ خود متصل کنید، می توانید همانطور که قبلا ذکر شد از کابل HDMI استفاده کنید. همچنین می توانید از کابل VGA یا DVI استفاده کنید.

اگر لپ تاپ شما دارای پورت USB-C است، ممکن است این گزینه را داشته باشید که از کابل USB-C به HDMI استفاده کنید. علاوه بر این، برخی از لپ‌تاپ‌ها می‌توانند ویدئو را از طریق USB-C تولید کنند و به شما امکان می‌دهند لپ‌تاپ خود را با استفاده از کابل USB-C به HDMI به تلویزیون شارپ متصل کنید. این یک سناریوی معمولی نیست و به مدل های خاص لپ تاپ و تلویزیون شارپ شما بستگی دارد.

بخوانید  دلایل خاموشی ناگهانی گوشی های آیفون

پیشنهاد مطالعه: 8 رفع مشکل یا سوسو زدن صفحه تلویزیون شارپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *