اردیبهشت 17, 1403 1:08 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 سریعتر گرم شدن غذاهای چرب در ماکروویو
سریعتر گرم شدن غذاهای چرب در ماکروویو

روش گرم شدن غذاهای چرب در ماکروویو چگونه است؟ آیا تا به حال متوجه شده اید که برخی از غذاهای چرب که دوباره در ماکروویو گرم می شوند به نظر می رسد بسیار سریعتر و داغتر از سایر غذاها گرم می شوند؟ علت گرم شدن سریعتر این غذاها چیست؟ چرا غذاهای چربی خیلی بیشتر از سایر مواد غذایی گرم می شوند؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله به این سوال پاسخ دهیم.

گرم شدن غذاهای چرب در ماکروویو
گرم شدن غذاهای چرب در ماکروویو

آب باید سریعتر از روغن گرم شود

به یاد داشته باشید که امواج ماکروویو عمدتاً بر روی آب موجود در غذا اثر می‌گذارند و باعث می‌شوند مولکول‌های آب ارتعاش و چرخش پیدا کنند که باعث گرم شدن غذا می‌شود. امواج ماکروویو بر چربی ها و قندها نیز تأثیر می گذارد، اما به میزان بسیار کمتری از آب. بنابراین چربی ها در واقع باید بیشتر طول بکشد تا گرم شوند زیرا کمتر تحت تأثیر تشعشعات ماکروویو قرار می گیرند. از نظر عملی، همیشه این چیزی نیست که وقتی غذاهای چرب را گرم می کنیم، مشاهده می کنیم.

ظرفیت های حرارتی را در نظر بگیرید

برای درک بهتر این وضعیت باید به ظرفیت های گرمایی آب و نفت نگاه کنیم. روغن ظرفیت گرمایی کمتری نسبت به آب دارد، که به این معنی است که روغن برای گرم شدن به انرژی کمتری نسبت به آب نیاز دارد. به عبارت دیگر، گرم کردن روغن در واقع «آسان‌تر» از آب است. بنابراین حتی اگر آب ماکروویو بیشتری نسبت به روغن (و چربی موجود در غذاها) جذب کند، روغن در ماکروویو سریعتر گرم می شود.

بخوانید  راه حل جمع کننده کاغذ (سری 3) پرینتر Easyshare کداک

نقاط جوش را در نظر بگیرید

نقطه جوش آب در سطح دریا 100 درجه سانتیگراد است در حالی که برای مثال روغن زیتون دارای نقطه جوش 300 درجه سانتیگراد است. وقتی چیزی را گرم می‌کنید که چربی بیشتری نسبت به آب دارد، آن غذا در واقع می‌تواند در ماکروویو به دمای بسیار بالاتری نسبت به یک غذای آبکی برسد.

اگرچه چربی ها تشعشعات ماکروویو کمتری را جذب می کنند، اما از آنجایی که گرم کردن چربی ها آسان تر از گرم کردن آب است، چربی ها در واقع سریعتر در ماکروویو گرم می شوند. و از آنجایی که روغن در دمای بالاتر از آب می جوشد، می توانید روغن را تا دمای بسیار بالاتری گرم کنید، به همین دلیل به نظر می رسد که غذاهای چرب بسیار گرمتر از غذاهای آبکی هستند.

البته، همه اینها به غذاهایی که گرم می کنید بستگی دارد. نتایج می تواند متفاوت باشد. آیا غذاهایی وجود دارد که در ماکروویو گرمتر و سریعتر از سایر غذاهای چرب گرم شوند؟

روش های مهم برای ارتقای لپ تاپ ایسوس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *