اردیبهشت 12, 1403 1:23 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 روش های مهم برای ارتقای لپ تاپ ایسوس
روش های مهم برای ارتقای لپ تاپ ایسوس

روش های مهم برای ارتقای لپ تاپ  کدام اند؟ تصمیم گیری در مورد ارتقاء لپ تاپ ایسوس خود یا خرید یک لپ تاپ ایسوس جدید یک تصمیم بزرگ است. برای بسیاری از ما، لپ‌تاپ ایسوس یک ابزار ضروری است – برای کار و بازی – بنابراین چیزهایی مانند سرعت و حافظه بسیار مهم هستند. در حالی که خرد متعارف ممکن است در کمپ «خرید یک دستگاه جدید» قرار گیرد، تعویض برخی از قطعات یا ایجاد چند تغییر می تواند باعث صرفه جویی در هزینه زیادی برای فرد شود یا در حالی که منتظر بهترین زمان برای خرید هستید، چند ماه به شما فرصت می دهد.

روش های مهم برای ارتقای لپ تاپ
روش های مهم برای ارتقای لپ تاپ

آیا می توانید پردازنده لپ تاپ ایسوس را ارتقا دهید

بیایید با سوال بزرگ شروع کنیم. و در حالی که ما از اینکه حامل خبرهای بد باشیم متنفریم، در بیشتر موارد، شما نمی توانید پردازنده لپ تاپ ایسوس خود را ارتقا دهید. برخی از لپ‌تاپ ایسوس‌ها با پردازنده‌های قابل تعویض وجود دارند، اما این دستگاه‌ها گران هستند و پیدا کردن آنها دشوار است.

اکثر پردازنده‌ها مستقیماً به مادربرد لحیم می‌شوند و یک چالش را برای کاربر معمولی ایجاد می‌کنند، زیرا شما باید CPU را حذف کرده و آن را با یک پردازنده جدید تعویض کنید. اگر پردازنده قابل تغییر است، باید مطمئن شوید که در همان سوکت قرار می گیرد و مادربرد می تواند پس از نصب با CPU جدید تعامل داشته باشد.

اگر یک کامپیوتر رومیزی ایسوس دارید، صفحه مشخصات محصول می تواند به شما بگوید که کدام پردازنده با شبکه فعلی شما سازگار است. در حالی که این به سوال لپ تاپ ایسوس پاسخ نمی دهد، خلاصه قدرت پردازش کم و بیش به طور دائمی قفل شده است.

بخوانید  رفع داغی بیش از اندازه گوشی دل

آیا لپ تاپ ایسوس شما خیلی کند است

اگر لپ تاپ ایسوس شما کندتر از قبل حرکت می کند، ممکن است فرسودگی و پارگی طبیعی را نشان دهد. با این حال، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا رایانه خود را سریعتر زمزمه کنید، بیشتر شبیه زمانی که برای اولین بار آن را از جعبه بیرون آوردید.

با بررسی میزان فضای خالی در دسترس شروع کنید. به عنوان مثال، اگر هارد دیسک لپ‌تاپ ایسوس شما با فضای ذخیره‌سازی کم است، این می‌تواند باز کردن برنامه‌ها یا فایل‌ها را به تمرینی با صبر و حوصله تبدیل کند.

یا مقصر می تواند کمبود RAM باشد که از نرم افزار شما پشتیبانی می کند. در حالی که افزایش RAM همه مشکلات سرعت شما را حل نمی کند، می تواند مقداری از فشار را بر CPU شما تخلیه کند و پردازش سریعتر را انجام دهد.

با ارتقای رم لپ تاپ ایسوس خود شروع کنید

اکثر لپ‌تاپ ایسوس‌ها به کاربر اجازه می‌دهند رم یا حافظه خود را با اضافه کردن یک چوب به محفظه‌ای در کامپیوتر ارتقا دهند. به طور کلی، باید حافظه جدید را برای رایانه خود از یک فروشنده مجاز یا مستقیماً از سازنده رایانه خریداری کنید. گاهی اوقات، سازندگان شخص ثالث حافظه های سازگاری را می سازند که با نوت بوک های مختلف کار می کند.

اکثر لپ‌تاپ ایسوس‌های ما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربر می‌تواند دستگاه را با پیچ گوشتی فیلیپس باز کند و حافظه رایانه را با سهولت نسبی اضافه یا ارتقا دهد. رایانه های دیگر دستگاه را با لحیم کاری بسته اند و ارتقای حافظه را برای کاربران غیرممکن می کنند

بخوانید  مشکلات سیستم عامل گوشی ایسوس و نحوه رفع آنها

ما راهنمای نصب رم در لپ‌تاپ ایسوس ایسوس را گردآوری کرده‌ایم، اما اکیداً توصیه می‌کنیم قبل از انجام یک واحد خاص، آن را دوبار و حتی سه بار بررسی کنید.

ارتقا هارد دیسک لپ تاپ ایسوس خود را در نظر بگیرید

اکثر سازندگان اجازه می دهند هارد دیسک موجود با دیسکی که فضای ذخیره بیشتری دارد جایگزین شود. اینکه چقدر برای این کار هزینه می کنید بستگی به فضای مورد نیاز شما دارد.

یک SSD 480 گیگابایتی می تواند به سرعت به 400 یا 500 دلار برسد، در حالی که یک هارد دیسک استاندارد 1 ترابایتی فقط 50 یا 100 دلار قیمت دارد. با لپ‌تاپ ایسوس‌هایی که تعویض هارد دیسک را آسان می‌کنند، معمولاً می‌توانید محفظه‌ای پیدا کنید که هارد دیسک را در خود جای دهد.

هارد اکسترنال راه حلی جذاب برای بسیاری از کاربران است زیرا می توانید برای شروع به سادگی آن را به پورت USB وصل کنید. به‌علاوه، وقتی لپ‌تاپ ایسوس جدیدی می‌خرید، می‌توانید به استفاده از آن ادامه دهید.

به یک سیستم عامل ارتقا یافته بروید

در بیشتر موارد، برای دریافت آخرین سیستم عامل، نیازی به خرید یک لپ تاپ ایسوس جدید ندارید. بله، لپ‌تاپ ایسوس‌های مدرن‌تر مجهز به سیستم‌عامل جدیدتر هستند، اما معمولاً می‌توانید سیستم به‌روز شده را با کمترین تلاش خود نصب کنید.

به عنوان مثال، اگر لپ تاپ ایسوس شما همچنان روی ویندوز 8 کار می کند و می خواهید ویندوز 10 داشته باشید، باید ویندوز 8 را از روی هارد دیسک پاک کرده و نسخه جدیدتر را دانلود کنید. اگر فضا دارید، دانلود را تأیید کنید. گاهی اوقات، ممکن است رم کافی برای پشتیبانی از به روز رسانی نداشته باشید.

بخوانید  نشانه های زمان ارتقا سیستم صوتی خودرو

اگر رم بیشتری نیاز دارید، باید بتوانید آن را جایگزین کنید، مشکلی نیست. اما، اگر به امید سرعت پردازش بیشتر، سیستم عامل جدید را دانلود می کنید، ممکن است بخواهید یک لپ تاپ ایسوس جدید با CPU سریعتر خریداری کنید.

کارت گرافیک خود را ارتقا دهید

بسیاری از مردم می خواهند بدانند که چگونه کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس (GPU) را به طور معمول در زمینه بازی ارتقا دهند. مانند CPU شما، GPU شما به طور کلی به مادربرد لحیم شده است و تغییر آن را دشوار می کند.

جالب اینجاست که راهی برای ارتقاء قابلیت های گرافیکی شما وجود دارد: خرید یک واحد خارجی که به پورت USB شما متصل می شود. خروجی گرافیکی بهبود یافته ای دریافت خواهید کرد که به نمایشگر دوم اجازه می دهد صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس شما را تکمیل کند.

اگر می خواهید یک درایو CD/DVD اضافه کنید

به لطف پخش جریانی، دیسک‌ها مانند گذشته محبوب نیستند، بنابراین اکثر لپ‌تاپ ایسوس‌های جدیدتر دارای دیسک درایو داخلی نیستند.

خوشبختانه، اگر دوست دارید یک بازی مورد علاقه چند سال قبل را بازی کنید یا یک دی وی دی تماشا کنید، می توانید یک درایو نوری خارجی بخرید. این یکی از آسان‌تر به‌روزرسانی‌هایی است که می‌توانید انجام دهید، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که درایو را از طریق USB وصل کنید و آماده کار هستید.

پیشنهاد مطالعه: رفع خطاهای مدیریت حافظه صفحه آبی لپ تاپ دل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *