فروردین 9, 1403 11:32 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل روشن نشدن یو پی اس
دلایل روشن نشدن یو پی اس

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن یو پی اس

 روشن نشدن یو پی اس / خرابی سیستم UPS شایع‌ترین علت قطع‌های برنامه‌ریزی نشده مرکز داده است که می‌تواند ضررهای را به همراه داشته باشد. تهدیدهای زیادی وجود دارد که ممکن است باعث از کار افتادن یو پی اس شما شود. خوشبختانه، تا زمانی که سیستم را حفظ کنید، بسیاری از آنها قابل پیشگیری هستند. در اینجا به برخی از رایج ترین مشکلاتی که باعث خرابی یو پی اس می شود اشاره می کنیم.

 روشن نشدن یو پی اس

باتری

باتری قلب هر سیستم UPS است، از این رو اغلب مقصر اصلی خرابی UPS است. صرف نظر از سن آنها، باتری های UPS باید به عنوان بخشی از بازدید PM که شامل تست امپدانس، ارزیابی عملکرد و ارزیابی نقاط ضعف بالقوه است، به صورت شش ماهه بازرسی شوند. شایع ترین علت خرابی باتری UPS، دما یا واریانس دما نادرست است که زمانی رخ می دهد که دمای باتری خارج از محدوده ایده آل 22-25 درجه سانتیگراد باشد. یکی دیگر از مشکلات رایج شارژ بیش از حد و شرایط ذخیره سازی نامناسب است، که در آن هر دو پتانسیل این را دارند که طول عمر باتری شما را به نصف کاهش دهند.

کلید اطمینان از اینکه یو پی اس شما می تواند از حداکثر طول عمر خود بهره مند شود، انجام اقدامات پیشگیرانه است. انجام منظم تعمیر و نگهداری پیشگیرانه یو پی اس می تواند به افزایش طول عمر باتری، تشخیص ناهنجاری ها و شناسایی باتری خراب قبل از ایجاد فاجعه کمک کند.

بخوانید  از رومینگ تلفن همراه و داده در آیفون چه می دانید

خازن ها

یک یو پی اس معمولی حاوی ده ها یا چند اندازه مختلف خازن است که وظیفه صاف کردن و فیلتر کردن نوسانات ولتاژ را بر عهده دارند. متأسفانه، خازن ها به مرور زمان مانند باتری ها تحلیل می روند. با این حال، ممکن است بتوانید عمر آن را تحت شرایط عملیاتی مطلوب افزایش دهید – برای مثال، ممکن است انتظار می رود یک خازن معمولی هفت سال زمان استفاده داشته باشد، اما ممکن است در صورت نگهداری صحیح تا 10 سال عمر مفید داشته باشد. خازن علیرغم اینکه یک جزء نسبتاً ساده از UPS است، هنوز جزء ضروری UPS است و بنابراین نیاز به بازرسی منظم دارد. این به این دلیل است که خرابی خازن ممکن است UPS را به حالت بای پس سوق دهد که در طی آن نمی تواند از بارهای پایین دست محافظت کند و بنابراین عمر مفید UPS را کوتاه می کند. نگهداری پیشگیرانه از این عنصر اغلب نادیده گرفته شده در معماری UPS ممکن است ارزش سیستم UPS را که از سیستم الکترونیکی حیاتی شما محافظت می کند، افزایش دهد.

فن ها

بعد از باتری ها و خازن ها، مظنون بعدی برای ایجاد خرابی UPS قطعات کوچکتر معیوب مانند فن ها، کنتاکتورها، سنسورها و برد مدارها هستند که فن ها محتمل ترین علت آن هستند. قطعات الکترونیکی داخل یک سوئیچ UPS با فرکانس بسیار بالا، در نتیجه مقدار زیادی گرما ایجاد می کنند، از این رو از فن ها برای خنک کردن یو پی اس با جابجایی مقدار زیادی هوا از طریق UPS استفاده می شود. به طور کلی، فن های خنک کننده بسته به سازنده، عمر کاری 3 تا 5 سال دارند. فن معیوب منجر به افزایش سریع دما می شود که ممکن است منجر به خاموش شدن ناگهانی اینورتر یا یکسو کننده یا شارژر شود. این مشکل ممکن است ناشی از پراکنده شدن چربی داخل بلبرینگ های آب بندی شده و تجمع گرد و غبار روی ورودی های هوا باشد که باعث می شود فن ها برای حفظ حرکت هوا بیشتر کار کنند.

بخوانید  راه های افزایش عمر باتری گوشی ایسوس

برخی از تولیدکنندگان یو پی اس، افزونگی فن را در طراحی منابع تغذیه اضطراری خود ایجاد می کنند، که نشانه ای از خرابی فن بدون کاهش بار به دلیل خاموش شدن اینورتر ارائه می دهد. علاوه بر این، اکثر تولید کنندگان جایگزینی پیشگیرانه را بین پنج تا هفت سال توصیه می کنند. اگرچه تعویض فن هایی که هنوز خراب نشده اند ممکن است بیهوده به نظر برسد، اما هزینه تعویض یک فن به طور کلی بسیار ارزان تر از هزینه کار مرتبط با یک مهندس UPS به همراه زمان مورد نیاز برای تکمیل تعویض است.

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: تعمیر پلاتر hp (اچ پی)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *