اردیبهشت 11, 1403 1:18 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه رفع سوختگی صفحه نمایش گوشی شیائومی
نحوه رفع سوختگی صفحه نمایش گوشی شیائومی

رفع سوختگی صفحه نمایش گوشی شیائومی چگونه انجام میشود؟ تصویر شبح یا سوختن صفحه نمایش نام هایی هستند که به تغییر رنگ دائمی صفحه نمایش گوشی شیائومی هوشمند شما ناشی از استفاده نامنظم از پیکسل ها داده می شود. استفاده طولانی مدت از تصاویر ثابت می تواند یک سایه یا شبح دائمی از آن تصویر بر روی صفحه نمایش ایجاد کند. این مشکل رایج است و اغلب در صفحه نمایش های AMOLED اتفاق می افتد (اگرچه نمایشگرهای LCD همیشه مصون نیستند). در این مقاله، راه‌هایی را بررسی می‌کنیم که از طریق آنها می‌توان این مشکل را برطرف کرد – و مهمتر از آن، از وقوع آن در وهله اول جلوگیری کرد.

اگر به دنبال رفع سوختگی صفحه نمایش برای گوشی شیائومی هوشمند خود هستید، اجازه دهید در همان ابتدا به شما اطلاع دهیم که رفع موارد شدید سوختگی صفحه نمایش دشوار است و راه حل تقریباً همیشه شامل تعویض صفحه نمایش است.

رفع سوختگی صفحه نمایش گوشی شیائومی
رفع سوختگی صفحه نمایش گوشی شیائومی

سوختن صفحه نمایش چیست

در ابتدا، مهم است که بدانیم این مشکل در واقع چیست. سوختن صفحه‌نمایش پدیده‌ای است که روی نمایشگرهایی مشاهده می‌شود که در آن بخشی از صفحه نمایش از تغییر رنگ دائمی رنج می‌برد – که اغلب به دلیل استفاده طولانی مدت از یک تصویر ثابت ایجاد می‌شود. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که نمایشگرهای OLED نسبت به همتایان LCD خود در معرض سوختن صفحه نمایش بسیار بیشتر هستند. در واقع، آنچه که مردم به عنوان سوختن صفحه نمایش در یک پنل LCD فکر می کنند معمولاً ممکن است مشکل دیگری باشد.

برای بسیاری از کاربران حذف بدافزار و ویروس از گوشی به یک چالش اصلی تبدیل شده است. به همین دلیل ما در مقاله « نحوه حذف بدافزار از گوشی شیائومی » نکات مهم و کاربردی در زمینه حذف بدافزار از گوشی های شیائومی را به شما آموزش میدهیم.

بخوانید  بهترین زمان ارتقای لپ تاپ دل

ویژگی صفحه نمایش های آمولد گوشی

در حالی که نمایشگرهای AMOLED مدرن در مقاومت در برابر سوختن صفحه نمایش بسیار بهتر هستند، اگر تلفن شما تمایل به نمایش تصاویر ثابت زیادی دارد (نکته: نمایشگر همیشه روشن)، احتمال سوختن صفحه نمایش افزایش می یابد. اما گوشی شیائومی‌های هوشمند و پوشیدنی‌های جدید دارای مکانیسم‌های متعددی هستند (که به درستی به آن‌ها محافظت در برابر سوختگی گفته می‌شود) که احتمال سوختن صفحه نمایش را کاهش می‌دهد. روش کار این است که یک تصویر یا متن ایستا را چند پیکسل جابجا می کنیم تا فشار باقی ماندن توسط گروهی از پیکسل ها تحمل نشود.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید این واقعیت است که سوختن صفحه یک مشکل سخت افزاری است و پنل های مبتنی بر OLED را در طیف گسترده ای از محصولات تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل، هر محصولی که از پنل AMOLED استفاده می‌کند، از آیفون‌های اپل گرفته تا دستگاه‌های گلکسی سامسونگ و تلویزیون‌های OLED، می‌تواند قربانیان احتمالی باشد.

دامنه این مقاله، با این حال، محدود به پرداختن به مشکلات سوختگی صفحه نمایش در گوشی شیائومی های هوشمند اندروید و iOS است.

اپلیکیشن های رفع سوختگی صفحه چقدر موثر هستند

در تلاش ناامیدانه ای برای یافتن راه حلی برای مشکل سوختن صفحه در گوشی شیائومی خود، در گوگل جستجو می کنید و مشخص می شود که چندین برنامه وجود دارند که ادعا می کنند این مشکل را برطرف می کنند. اما واقعاً این برنامه ها چقدر مؤثر هستند؟

اول از همه، باید بدانید که سوختن صفحه یک مشکل سخت افزاری است. تلاش برای رفع آن با استفاده از نرم افزار تقریباً همیشه یک تمرین بیهوده است. بنابراین، جای تعجب نیست که نظرات بیشتر این برنامه ها متفاوت است. اما پس از آن این برنامه ها دقیقا چه کاری انجام می دهند؟ و در مورد کاربرانی که ادعا می کنند مشکل آنها پس از نصب و استفاده از برنامه برطرف شده است، چطور؟

بخوانید  5 مشکل رایج مک بوک و نحوه رفع آنها

در حالی که برخی از این برنامه‌ها می‌توانند کمک‌کننده باشند، و بررسی‌هایی وجود دارد که افراد ادعا کرده‌اند که کار می‌کنند، فلسفه کلی این برنامه‌ها این است که سعی کنید بقیه صفحه را بسوزانید تا با رنگ‌های منطقه مطابقت داشته باشد. در حالی که این ممکن است در ابتدا برای شما مفید باشد، باید بدانید که در نهایت به حل مشکل کمک نمی‌کنید. تا زمانی که صفحه نمایش خود را جایگزین نکنید، این برنامه ها را به عنوان یک راه حل موقت در نظر بگیرید.

رفع سوختگی صفحه نمایش گوشی شیائومی
رفع سوختگی صفحه نمایش گوشی شیائومی

ویژگی های صفحه نمایش ال سی دی گوشی شیائومی

برای صفحه نمایش های LCD، یک برنامه اختصاصی به نام ال سی دی Burn-in Wiper وجود دارد که احتمالاً می تواند موارد جزئی را تعمیر کند. با این حال، این ابزار برای نمایشگرهای OLED یا AMOLED مناسب نیست، مانند آنهایی که در اکثر گوشی شیائومی های هوشمند پرچمدار مدرن یافت می شوند. برای آن، به یک برنامه متفاوت نیاز دارید.

در بیشتر این برنامه‌ها، «اصلاح» نمایش دنباله‌ای از رنگ‌های اصلی در تلاش برای بازیابی پیکسل‌های «سوخته» است. جالب اینجاست که این کارکرد اصلی محافظ صفحه نمایش کامپیوتر بود: یک تصویر پویا که در حالت بیکار بودن صفحه نمایش ظاهر می شود تا پیکسل ها “ورزش” کنند و اطمینان حاصل شود که همان ناحیه نمایشگر دائماً روشن نمی ماند.

نتایجی که ممکن است از این برنامه ها به دست آورید بر اساس میزان بد بودن مشکل سوختن صفحه نمایش در گوشی شیائومی شما متفاوت خواهد بود.

سایر رفع سوختگی صفحه نمایش

راه حلی که توسط یکی از کاربران ما پیشنهاد شده است شامل برنامه ای به نام “تصویر منفی” از فروشگاه Google Play است. این کاری است که Chai Bula کاربر NextPit برای رفع مشکل سوختگی صفحه در گوشی شیائومی هوشمند خود انجام داد.

  • زمانی که مشکل سوختن صفحه نمایش بیش از همه قابل مشاهده است، از صفحه نمایش خود عکس بگیرید.
  • یکی از بسیاری از برنامه های Negative Image را از فروشگاه Google Play دانلود کنید
  • از برنامه برای ایجاد یک تصویر منفی از اسکرین شاتی که به تازگی ذخیره کرده اید استفاده کنید.
  • تصویر نگاتیو را باز کنید، که پیکسل به پیکسل با اسکرین شات اصلی مطابقت دارد و به همین دلیل، دقیقاً پیکسل های آسیب دیده را پوشش می دهد.
  • روشنایی را به حداکثر برسانید، و این می تواند به بهبود اوضاع کمک کند.
بخوانید  تعمیر پورت یو اس بی لپ تاپ ایسوس

اگر هیچ چیز کار نکرد چه

همانطور که قبلاً در مقدمه ذکر شد، سوختن صفحه یک مشکل با سخت افزار واقعی است. به این ترتیب، رفع مناسب مشکل معمولاً شامل تعویض صفحه نمایش است. با این حال، توجه داشته باشید که نمایشگرهای مدرن در مقایسه با همتایان قدیمی‌تر خود در برابر سوختن صفحه‌نمایش بسیار مقاوم‌تر هستند و دستگاه‌هایی که به آن‌ها متصل می‌شوند نیز دارای چندین مکانیسم حفاظتی در برابر سوختن صفحه هستند.

به همین دلیل، احتمال اینکه شما به ندرت در دستگاه‌های جدیدتر دچار مشکل سوختگی صفحه‌نمایش شوید که آنقدر شدید است که تعویض صفحه‌نمایش ضروری است، زیاد است.

با این حال، در موارد نادر مشکل وحشتناک است، بهترین شرط این است که مستقیماً با سازنده خود تماس بگیرید. اگر گوشی شیائومی هوشمند شما تحت گارانتی است، آنها به شما یک تعمیر پیشنهاد می دهند. با این حال، به خاطر داشته باشید که تعویض صفحه نمایش بدون گارانتی ممکن است یک امر گران قیمت باشد. در واقع، در برخی موارد، به‌جای آن، خرید یک گوشی شیائومی جدید ارزان‌تر است.

برای دریافت هرگونه خدمات در زمینه عیب یابی و تعمیر انواع گوشی های هوشمند شیائومی کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *