اردیبهشت 8, 1403 1:34 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 بررسی معنای نقطه نارنجی در آیفون
بررسی معنای نقطه نارنجی در آیفون

هرچه دستگاه‌های هوشمند «هوشمندتر» شوند، در برابر تهدیدات جدید و پیچیده امنیت سایبری مستعدتر می‌شوند. این امر مستلزم بهبود مستمر ویژگی‌های امنیتی و گسترش دانش عمومی از خطرات حریم خصوصی است. یکی از نمونه‌های این ویژگی‌ها، نماد نقطه نارنجی در نوار وضعیت آیفون است. اما به چه معناست و آیا می توان آن را خاموش کرد؟ آگاهی از اینکه کدام برنامه ها به دوربین و میکروفون شما دسترسی دارند و زمانی که از آنها استفاده می کنند، بخش مهمی از حفظ حریم خصوصی شما به عنوان یک کاربر آیفون است. نقطه نارنجی یک راه برای تشخیص آسان زمانی که میکروفون شما فعال است ارائه می دهد. بیایید با جزئیات بیشتری به معنای آن و روشی که می توانید آن را تغییر دهید نگاهی بیندازیم.

نقطه نارنجی در آیفون من به چه معناست

نقطه نارنجی به کاربران آیفون این امکان را می دهد که مراقب زمان فعال بودن میکروفون و برنامه هایی باشند که از آن استفاده می کنند. شما نمی توانید نقطه نارنجی را خاموش کنید. با این حال، می‌توانید شکل نقطه نارنجی را سفارشی کنید تا بیشتر آن را از نقطه سبز متمایز کنید، که نشان‌دهنده زمانی است که دوربین در حال استفاده است.

ویژگی نقطه نارنجی آیفون راهی است که کاربر می تواند زمان استفاده از میکروفون خود را نظارت کند. این نشان می دهد که میکروفون شما در حال حاضر فعال است. دیدن نقطه نارنجی هنگامی که در وسط یک تماس تلفنی، ضبط پیام یا یادداشت صوتی، دیکته متن یا استفاده از دستورات صوتی هستید، طبیعی است.

بخوانید  10 نکته قبل از به روز رسانی درایور لپ تاپ لنوو

اما اگر وقتی از میکروفون خود استفاده نمی کنید متوجه شدید که نقطه نارنجی روشن می شود، می تواند نشان دهنده یک خطر امنیتی باشد، مانند برنامه ای که میکروفون شما را بدون رضایت شما فعال می کند. به عنوان مثال، بسیاری از برنامه های رسانه های اجتماعی برای استفاده از میکروفون شما حتی بدون نیاز به آن اجازه می خواهند.

اساساً، نقطه نارنجی این فرصت را به کاربران ارائه می دهد تا نحوه استفاده از میکروفون خود را بررسی کنند. هدف آن شناسایی دسترسی ناخواسته به میکروفون شما و در نتیجه هر چیزی که میکروفون شما می تواند بشنود است.

معنای نقطه نارنجی در آیفون
معنای نقطه نارنجی در آیفون

چرا نقطه نارنجی ضروری است

پاسخ کوتاه این است که امنیت App Store اپل بی‌خطر نیست. برنامه‌هایی که از سیاست‌های امنیتی سخت‌گیرانه اپل پیروی نمی‌کنند، می‌توانند در زیر رادار قرار بگیرند. برنامه هایی که از حفره های امنیتی سوء استفاده می کنند می توانند از میکروفون آیفون برای گوش دادن به مکالمات استفاده کنند.

این عمل نه تنها یک تجاوز جدی به حریم خصوصی است، بلکه فرصتی برای جرایم سایبری است. ممکن است به این معنی باشد که سارقان اطلاعاتی مانند پین‌های بانکی یا شماره‌های تامین اجتماعی را که شما در خانه ذکر می‌کنید جمع‌آوری می‌کنند، یا کارفرمای شما پس از گوش دادن به صحبت‌های دفتر که توسط تلفن هوشمند روی میز شما شنیده می‌شود، نشت پیدا می‌کند.

بخوانید  مشکلات تنظیمات تلویزیون و نحوه رفع آنها

آیا می توانید نقطه نارنجی را در آیفون خود خاموش کنید

ویژگی نقطه نارنجی قفل سخت است. اپل به کسی اجازه نمی دهد که ویژگی نقطه نارنجی را صرفاً به دلیل خطرات مرتبط غیرفعال کند. می دانیم که اپل امنیت را بر سفارشی سازی ترجیح می دهد. این اصل در قلب بحث «حق تعمیر» است. با این حال، اگر نقطه زیر پوست شما قرار می گیرد یا برای تمایز بین رنگ ها تلاش می کنید، می توانید آن را سفارشی کنید.

چگونه نقطه نارنجی را سفارشی کنم

استفاده از ویژگی‌های دسترس‌پذیری موجود در تنظیمات آیفون به شما امکان می‌دهد شکل نقطه نارنجی را سفارشی کنید. این ویژگی با تغییر آن به مربع آن را از نقطه سبز بیشتر متمایز می کند. این به کاربران کوررنگ کمک می کند تا نمادها را متمایز کنند، اما اگر شکل نقطه نارنجی شما را آزار می دهد، به همان خوبی کار می کند. برای تغییر شکل نقطه نارنجی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه «تنظیمات» را اجرا کنید.
  • به «دسترس‌پذیری» بروید.
  • “نمایش و اندازه متن” را انتخاب کنید.
  • گزینه «تفاوت بدون رنگ» را تغییر دهید.

پیشنهاد مطالعه: حذف فایل ها از کارت SD گوشی هواوی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *