اردیبهشت 10, 1403 10:10 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل راه اندازی مجدد لپ تاپ دل
دلایل راه اندازی مجدد لپ تاپ دل

راه اندازی مجدد لپ تاپ به چه دلایلی اتفاق می افتد؟ آیا تا به حال متوجه شده اید که هر بار که لپ تاپ دل خود را روشن می کنید، برای چند دقیقه خوب کار می کند، سپس به تدریج شروع به کند شدن می کند؟ آیا تا به حال متوجه شده اید که هر چه بیشتر از رایانه خود بدون راه اندازی مجدد استفاده کنید، سرعت آن کندتر می شود؟ به دلیل این کندی تدریجی است که اکثر مردم راه اندازی مجدد رایانه های خود را مفید می دانند. این یک واقعیت تاسف بار است که پس از گذشت چند ساعت یا روز یا هفته از آخرین باری که رایانه خود را راه اندازی کردید، فعالیت های انجام شده روی آن به آرامی اما مطمئناً شروع به کاهش عملکرد آن می کند. فرقی نمی‌کند که این دستگاه ویندوزی با پردازنده اینتل باشد یا مبتنی بر معماری AMD64. همه رایانه های شخصی مستعد این کاهش آهسته هستند. این تخریب می‌تواند ناشی از تغییرات در پیکربندی رایانه، به‌روزرسانی‌های سیستم و نرم‌افزار نصب‌شده، یا صرفاً استفاده از دستگاه برای مدت زمان بیشتری نسبت به آنچه در ابتدا برای آن طراحی شده بود، باشد.

راه اندازی مجدد لپ تاپ
راه اندازی مجدد لپ تاپ

چرا باید این کار را انجام دهید

راه اندازی مجدد یک فرآیند آسان است و می تواند تفاوت زیادی در سرعت ایجاد کند. راه اندازی مجدد لپ تاپ دل به سادگی خاموش کردن کامل دستگاه و روشن کردن مجدد آن است. این فرآیند تمام داده‌ها را از حافظه پاک می‌کند و به رایانه اجازه می‌دهد تا با سرعت پردازش سریع‌تری شروعی تازه داشته باشد.

بخوانید  پیاده کردن هارد دیسک dx2000MT اچ پی

ثابت شده است که برنامه های خاصی روی سیستم شما از راه اندازی مجدد منظم سود می برند – برای مثال، بسیاری از بازی ها نیاز به انجام این کار دارند. همچنین ممکن است متوجه شوید که لپ تاپ دل شما پس از استفاده طولانی مدت از آن شروع به کندتر شدن می‌کند – بهترین راه برای رفع این مشکل، راه‌اندازی مجدد است که تمام داده‌ها را از حافظه اصلی (RAM) پاک می‌کند. توجه داشته باشید که هرچه رم بیشتری داشته باشید، بیشتر می توانید صبر کنید تا آن را راه اندازی مجدد کنید. ما یک مقاله شگفت انگیز در مورد چگونگی پیدا کردن اندازه رم خود داریم.

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا لپ تاپ دل شما به مرور زمان کند می شود؟ این به این دلیل است که وقتی داده ها در حافظه شروع به جمع شدن می کنند، فضای کمتری برای کار با آن ها وجود دارد و بنابراین بازیابی اطلاعات یا پاسخگویی به ورودی کاربر بیشتر طول می کشد. ساده‌ترین راه برای اطمینان از اینکه عملکرد سیستم شما در طول زمان کاهش نمی‌یابد، راه‌اندازی مجدد منظم آن است که به شما امکان می‌دهد به سرعت‌های سریع‌تر و پاسخ‌های کارآمدتر دسترسی داشته باشید.

بخوانید  نحوه رفع مشکلات کند عملکرد لپ تاپ

علاوه بر این، دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید رایانه را راه‌اندازی مجدد کنید: به عنوان مثال، اگر از کار افتاده یا یخ زده است، اگر برنامه‌های خاصی شروع به کار نمی‌کنند، یا حتی به این دلیل که داخل آن خیلی داغ می‌شود! قبل از راه اندازی مجدد لپ تاپ دل، حتما فایل های خود را ذخیره کنید!

راه اندازی مجدد به رفع اکثر مشکلات کمک می کند

راه‌اندازی مجدد به رفع مشکلات موقتی نیز کمک می‌کند، مانند اینکه رایانه شما به دلیل باز بودن بیش از حد برگه‌ها در Google Chrome یا Mozilla Firefox، سرعت پایینی دارد. اگر سیستم خود را به طور منظم راه اندازی مجدد نکنید، این مشکلات به مرور زمان بدتر می شوند تا زمانی که دائمی شوند.

اگر مطمئن نیستید که دوره مناسب بین راه‌اندازی مجدد چیست، به این فکر کنید که هر چند وقت یک‌بار احساس می‌کنید که نیاز دارید دستگاه‌های خود را در خانه برای استراحت خاموش کنید! ممکن است دیوانه کننده به نظر برسد، اما حقیقت دارد! ایستگاه کاری شما از این نظر هیچ تفاوتی با تلویزیون یا تلفن هوشمند شما ندارد. همچنین به استراحت های منظم نیاز دارد تا بتوانید از تمام ویژگی ها و عملکردهای آن نهایت استفاده را ببرید.

ویندوز 10/11 در مقابل بقیه

لطفاً توجه داشته باشید که راه‌اندازی مجدد یا راه‌اندازی مجدد در ویندوز 10/11 به روشی مشابه آنچه در نسخه‌های دیگر ویندوز به عنوان «خاموش کردن» یا «خاموش کردن رایانه» شناخته می‌شود کار می‌کند – همه برنامه‌های در حال اجرا را می‌بندد، همه فرآیندها را پایان می‌دهد و خدمات، و غیره. این به بهبود عملکرد رایانه شخصی شما در طول زمان کمک می کند و اجازه می دهد تا بسیاری از فایل ها، تنظیمات، به روز رسانی ها و برنامه های غیر ضروری در زمانی که از سیستم عامل استفاده نمی شود پاک شوند.

بخوانید  مشکلات رایج سشوار آهیر

خاموش کردن و سپس روشن کردن مجدد آن در ویندوز 10/11 کاملاً متفاوت از راه اندازی مجدد است. این روش بیشتر اطلاعات را در حافظه اصلی (RAM) ذخیره می‌کند، بنابراین می‌توانید به محض روشن کردن رایانه به آن بازگردید.

شاید به همین دلیل بود که ویندوز XP پس از مدتی از پیش تعیین‌شده بی‌کار ماند، یک پیام هشدار فوری به‌طور فزاینده‌ای را نمایش می‌داد – احتمالاً برای این که کاربران بدانند که باید رایانه‌های شخصی خود را به‌زودی راه‌اندازی مجدد کنند، قبل از اینکه بیش از حد درگیر شوند و آن را به صورت دستی انجام دهند. این پنجره تا زمانی که تأیید را انتخاب کنید یا به خودتان یادآوری کنید که بعداً راه‌اندازی مجدد کنید باقی می‌ماند.

پیشنهاد مطالعه: بررسی معنای نقطه نارنجی در آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *